هر آنچه که باید درباره چراغ مگنتی بدانید

هر آنچه که باید درباره چراغ مگنتی بدانید

به قلم: مهشید بختیاری

چراغ مغناطیسی

مبلمان جلاف

از تاثیر نورپردازی بر معماری داخلی فضا چه می‌دانید؟ نور و ابزارهای نوری یکی از عناصر مهم طراحی داخلی هستند که اغلب نادیده گرفته می‌شوند. وسایل روشنایی که در دکوراسیون به کار می‌برید علاوه بر سبک و استایل خاصی که به فضا می‌بخشد حس امنیت و راحتی را به طرزی باورنکردنی بالا می‌برد. پس مهم است که در فضای خانه، محل کار، رستوران، مراکز تفریحی و تجاری و … چه نوعی از سیستم روشنایی اعمال شود. هیچ چیز به اندازه یک نورپردازی غلط و نامناسب نمی‌تواند سبکی ناجور و قدیمی و حس ناراحتی به اتاق بدهد. در این برگ از مقالات چیدانه به بررسی تکنولوژی جدیدی می‌پردازیم که چندین سال است به بازار ایران وارد شده و با محبوبیت و تقاضای بالایی مواجه است. چراغ مگنتی یا چراغ مغناطیسی نسل جدیدی در حوزه صنعت روشنایی است که به کمک کارشناسان مجموعه مدولارپرو این سیستم را به طور کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

چوب و هنر

چراغ مگنتی یا مولتی ترک را بیشتر بشناسید

نام این نوع چراغ‌ها گویای ساختار و کاربردشان هستند. چراغ مگنتی یا آهنربایی که چند سالی است وارد بازار ایران شده و برندهای محدودی به تولید آن می‌پردازند یک سیستم روشنایی مدرن را تشکیل می‌دهند. در این سیستم ریل‌های خطی و منابع نور با مگنت یا آهنربا به یکدیگر متصل می‌شوند و معمولا در دیزاین‌های داخلی ساختمان کاربرد دارند. به این تصاویر نگاه کنید. این چراغ‌های مگنتی متحرکند و هر زمان که نیاز داشتید می‌توانید با جابجا کردن آن‌ها روشنایی خانه را بر اساس دکوراسیون داخلی خود تغییر بدهید.

چراغ مدولار

مزایای چراغ مگنتی چیست؟

شاید بپرسید که چرا باید این نوع سیستم روشنایی را به انواع چراغ‌های دیگر ترجیح بدهیم؟ دلیل آن را ما به شما می‌گوییم:

جابجایی آسان

بله! امتیاز طلایی چراغ‌های مگنتی همین است که شما می‌توانید آن‌ها را روی ریل حرکت بدهید و هرکجا را که خواستید روشن کنید. به طور مثال ممکن است تصمیم بگیرید که تنوعی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید و با جابجایی وسایل دیگر آن سیستم نورپردازی پیشین برایتان ناکارآمد شود. در این صورت به دلخواه خود می‌توانید چراغ‌های مگنتی را حرکت بدهید و آن‌ها را طبق سلیقه خود در هر نقطه از دکوراسیون قرار بدهید.

قابلیت تنظیم نور

نور مصرفی در یک فضا یک مساله کاملا مهندسی‌شده است. یک مهندس معمار تعیین می‌کند که محیط خانه یا شرکت شما به چه مقدار روشنایی نیاز دارد و اگر از این مقدار تجاوز شود نور زیاد چشم را می‌زند. همانطور که اگر در تعبیه سیستم‌های روشنایی خساست به خرج بدهید روشنایی کم چشمتان را ضعیف می‌کند. اما با وجود تمام این حساب و کتاب‌ها برخی افراد ترجیح می‌دهند میزان نور محیطشان را خودشان تنظیم کنند. بعنوان مثال در برخی شرایط بهتر می‌بینند که محیط تاریک‌تر باشد و یا در هنگام دورهمی و مهمان‌داری فضا را پرنورتر می‌کنند. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد و سیستم روشنایی مگنتی نیز به سلیقه شما احترام می‌گذارد. در این سیستم می‌توانید تعداد چراغ‌ها را تغییر بدهید و نور هریک از آن‌ها را به صورت دستی کم و زیاد کنید و در یک کلام، کنترل روشنایی فضای منزلتان را کاملا در اختیار داشته باشید.

چراغ مدولارپرو

انتخاب نوع طراحی

فکر می‌کنید چه نوع چراغی به دکوراسیون منزلتان بیشتر می‌آید؟ با استفاده از چه مدلی از روشنایی فضای لوکس‌تر و شکیل‌تری خواهید داشت؟ مثلا در نورپردازی آشپزخانه چه مدل روشنایی مدرن‌تر است؟ ترجیح می‌دهید ریل مغناطیسی شما روکار باشد یا توکار؟ خبر خوش این است که به لطف مهندسان صنعت روشنایی دست شما باز است تا هر مدلی از طراحی را که بیشتر می‌پسندید انتخاب کنید. ممکن است ترجیح بدهید ریل شما داخل سقف جاسازی شود و نمای بیرونی نداشته باشد و یا دوست داشته باشید بجای چراغ‌های آویز از انواع خطی، نقطه‌ای یا موضعی استفاده کنید. در هر صورت می‌توانید کاملا بر اساس سلیقه خودتان تصمیم بگیرید و بهترین‌ها را انتخاب کنید.

ایمنی بالا

در سیستم مگنتی یا مولتی ترک یک ریل که طول آن بر اساس تقاضای شما و فضای داخلی خانه تنظیم می‌شود دارای الکتریسیته محافظت‌شده است. یعنی انواع ماژول‌های نورپردازی می‌توانند بدون هیچگونه سیم‌کشی یا تمهیدات دیگر در هر نقطه از ریل قرار بگیرند و روشن شوند. این سیستم کاملا امن و بی‌خطر است و در آن هیچگونه خطر برق‌گرفتگی وجود نخواهد داشت، اما چگونه؟ هرچند این سیستم مگنتی است اما به هرحال شما با یک تکنولوژی الکتریکی مواجهید. چه چیزی باعث می‌شود که این محصول بدون هیچگونه پیامد خطرناک به بازار عرضه شود؟ جالب است بدانید که در این سیستم برق با ولتاژ پایین 48 ولت DC در جریان است و همین موضوع برگ برنده‌ای برای این مدل چراغ‌های روشنایی محسوب می‌شود.

متناسب با معماری داخلی

چراغ‌های مگنتی به دکوراسیون‌های مدرن و امروزی جلوه‌ای فوق‌العاه می‌بخشند. همانطور که در بالا اشاره کردیم ریل‌های مغناطیسی در انواع مختلف روکار و توکار طراحی می‌شوند. همچنین در یک محیط می‌توانید انواع مختلفی از نورپردازی را داشته باشید و حتی خودتان مدل آن را تغییر بدهید، بدون آن که نیازمند حضور تکنسین باشید. این سیستم کاملا منعطف و پویاست و با نوع دیزاین داخلی شما هماهنگ می‌شود. بعنوان مثال نصب یک چراغ آویز دکوراتیو در وسط سالن پذیرایی که بعنوان جایگزینی برای لوسترهای سنتی و قدیمی است می‌تواند جذابیت بی‌نهایتی به محیط ببخشد.

مگنتی

کاربرد گسترده

سیستم چراغ مگنتی فقط برای فضای داخلی خانه طراحی نشده است. اتفاقا کاربرد آن بیش از آنکه فکرش را بکنید گسترده است. نوع طراحی و ساختار سیستم به گونه‌ای است که به راحتی با دیزاین محیطی همسو می‌شود. در حال حاضر بیشترین متقاضیان چراغ‌های آهنربایی صاحبان کافه‌ها و رستوران‌ها، مدیران شرکت‌ها و طراحان داخلی منازل هستند. اگر صاحب کسب و کار هستید مقاله اصول نورپردازی کافی‌شاپ می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

جمع‌بندی پایانی

هر تکنولوژی جدیدی که وارد بازار می‌شود در وهله اول به شکلی باورنکردنی برای مشتری جذاب است. تازگی این محصولات باعث می‌شود تقاضای آن در بازار به طرزی چشمگیر بالا برود اما مشکل اینجاست که تولیدکنندگان کمی حاضر می‌شوند ریسک کنند و کالایی جدید را که هیچ دیدگاهی به میزان فروش آن ندارد به بازار ارائه بدهند. این محدودیت در تولید دست مشتری را می‌بندد و ناچار است از برندهای موجود یکی را انتخاب کند. در این صورت چیزی که مشتری را نجات می‌دهد دقت بالا در برند انتخابی و تحقیق گسترده درمورد کیفیت کار آن است. اما مشکل دومی که متقاضی یک کالا به آن برمی‌خورد چیست؟ هر برندی که بیش از همه کالای خود را تبلیغ می‌کند و بازاریابی قوی‌تری دارد برای مشتری جذاب‌تر است. اما آیا تبلیغات بیشتر به معنی کیفیت بهتر است؟ قطعا خیر! با این اوصاف چه باید کرد؟

چراغ مگنتی مدولارپرو یکی از پیشروترین نسل از چراغ‌های مگنتی در بازار ایران است. این مجموعه با تلفیق راهکارهای معمارانه و بکارگیری آخرین تکنولوژی روز دنیا در صنعت نورپردازی پروژه‌های خود را در اختیار مشتری قرار داده تا با بررسی آن‌ها به انتخابی بهتر دست پیدا کند. شما می‌توانید در صفحه پروفایل مجموعه مدولارپرو اطلاعات بیشتری از چراغ‌های مگنتی به دست بیاورید و از راهنمایی مشاوران مجموعه بهره بگیرید.

 

اگر این مطلب برایتان مفید بود لینک‌های نورپردازی خطی نما و چراغ ریلی در دکوراسیون مدرن را نیز بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه