Chidaneh.com placeholder image

فنگ شویی در طراحی داخلی یک ویلا

به قلم: لاله داورپناه

فنگ شویی : ویلایی که در این مطلب در مورد طراحی داخلی آن با شما صحبت می کنیم متعلق به یک خانواده 5 نفری است. آنها می خواستند مطمئن شوند که در طراحی داخلی ویلایشان در عین وجود انرژی مثبت در فضا وسایل مورد علاقه ای را که با خودشان آورده اند نیز در این چیدمان استفاده می گردد ، به همین منظور یک متخصص فنگ شویی به نام ریکو گومز را استخدام کردند. ترکیب معماری تاریخی ، هنرهای خیابانی مورد علاقه شان ، رنگ های شاد و روشن و محاسبات فنگ شویی ، منجر به خانه ای شد که نشان دهنده شخصیت شاد و خونگرم اعضای خانواده بود.با چیدانه همراه شوید و در این خانه تاریخی گشتی بزنید.

تابلو فرش ریحان

صاحبان جدید این ویلا می دانستند که این خانه  نیازمند بازسازی است ولی از آنجا که با خانه ای روبرو هستیم که ارزش تاریخی دارد اجازه ایجاد تغییرات بیرونی را نداشتند. طراح داخلی درست زمانی به این پروژه وارد شد که پروژه قبلی اش را تازه  تمام کرده بود ودر راستای اصول فنگ شویی تغییراتی نیز در آن  ایجاد کرده بود به عنوان مثال او درب ورودی را کمی جا به جا کرد و جهت باز و بسته شدنش را تغییر داد تا دیگر با پله ها در یک راستا نباشد زیرا در فنگ شویی اعتقاد بر این است که اگر دو جزء اصلی در یک خط قرار بگیرند به معنی از دست دادن پول است و پول از پله ها پایین آمده و مستقیم از خانه خارج می شود.

مطلب پیشنهادی : دادن شانس دوباره برای زندگی به یک خانه قدیمی!

در ضمن این خانه راهرو ورودی نداشت و اجازه ساخت آن نیز وجود نداشت بنابراین گومز با استفاده از چیدمان  وسایل حس آن را ایجاد کرد . او با قراردادن چند کمد کوچک بین در ورودی و اتاق نشیمن و این کمد کوچک که در تصویر زیر می بینید در عین ایجاد جایی برای گذاشتن کلیدها ، فضایی ورودی مانند نیز ایجاد کرده است .

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی ، ورودی خانه شما را متحول می کند!

طراح می گوید که اعضای این خانواده واقعاً ی انسانهای شاد و خوش ذوقی هستند . به غیر از کارهای چوبی و معماری باقی آنچه در تصویر می بینید از رنگهای شاد و روشن تا آثار هنری و پارچه ها متعلق به آنهاست.

طراح محاسباتی انجام داد که چگونه از پنج عنصر فنگ شویی ( آب،آتش،خاک،چوب،فلز) در سراسر خانه استفاده کند. شمعدان های جنس صدف ، اجاق سنگ جید و مرمر اطرافش عناصر زمین (خاک) را به خانه می آورند.کف پوش خانه از بلوط سفید سیبری (چوب) است که در اتاق نشیمن به شکل تیغ ماهی ( چپ و راستی ) استفاده شده است.

یکی دیگر از مکانهایی که طراح  از تکنیک های فنگ شویی در آن استفاده کرد آشپزخانه بود که در آن کانتری به شکل U ایجاد کرد که طبق گفته اش به آشپز احساس امنیت می دهد و در عین حال نوعی مرکزیت در آشپزخانه ایجاد می کند . جایی که مربوط به عنصر آتش است و می گوید می توانید از خود عنصر استفاده کنید یا از رنگ های مربوط به آن . به همین علت است که او صندلی های کانتر را سفید و قرمز انتخاب کرده است.

از آنجا که این صندلی ها خیلی راحت هستند و همه دوستشان داشتند از مدل مبلی آنها برای ایوان استفاده شده است .

 غذاخوری درست کنار آشپزخانه است که باید عنصر فلز قرار گیرد به همین علت از میز استیل در آن استفاده شده است. در چراغ سقفی و مبلمان هم از عناصر فلزی استفاده شده است . همچنین با استفاده از رنگ آبی تیره داخل کمد کناری عنصر آب را افزوده است.

نمونه کارهای اهالی فن : خانه گلزار و طراحی داخلی هوشمندانه

خانه سعادت آباد ، طراحی داخلی برای آرامش یک خانواده ایرانی

عناصر زمین در اتاق لباس شویی شامل کاغذ دیواری سبز رنگ با طرحهایی به شکل برگ درختان و کابینت چوبی و شاخه ای چوبی مانند و در نهایت اگر خوب دقت کنید پرنده ای کوچک در سمت راست بالای آینه می بینید.
مطلب پیشنهادی: سرویس بهداشتی متفاوت با کاغذ دیواری 

اصولاً به زیرزمین ها توجه نمی شود ، طراح می گوید من نمی خواستم این اتفاق برای این خانه هم بیفتد و می خواستم کاری کنم که تبدیل به فضایی خاص شود . مبل ها با پارچه های طرحدار و رنگی نشان دهنده روحیه شاد و خوش ذوقی این خانواده است که به این فضا نیز منتقل گردیده . د ر ضمن با وجود تخت های تاشو دیواری و کمدهایی که وسایل خواب و چراغ مطالعه دارند ،این اتاق به راحتی تبدیل به اتاق مهمان یا مکانی برای برگزاری مهمانی هایی مثل پیژامه پارتی می گردد .

اتاق کار معمولاً در طول روز توسط پدر خانواده مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع برای او مثل یک غار تنهایی می ماند اما با رنگهای شاد که شخصیت خوش مشرب و خوش ذوقش را منعکس می کند .شومینه نیز به این فضا افزوده شده تا در زمستان ها گرما بخش این محیط دنج باشد.

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی اتاق کار برای موفقیت در کار

اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که این اتاق بیش از یک غار تنهاییست ، در زیر چراغ ها شکافی می بینید که در آن یک صفحه نمایش فیلم است و دور تا دور کتابخانه بلند گوکار گذاشته شده است.

لوستر ساخته شده از سنگهای فیروزه چیزی بود که هم صاحب خانه و هم گومز هر دو پسندیده بودند و قبل از آغاز پروژه عکسش را نگهداشته بودند و می دانستند که باید جایی مناسب برای آن در نظر بگیرند ، اما وقتی آن را خریدند هنوز جایی برایش در نظر نگرفته بودند اما همان گونه که می بینید در نهایت بین پله های طبقه اصلی و طبقه دوم قرار گرفت تا از هر دو طبقه بتوان آن را دید و از زیباییش لذت برد.

طراح می خواست بچه ها یک ورودی خوب به اتاقهایشان داشته باشند و در ضمن فضایی برای نشستن یا مطالعه بنابراین گوشه ای راحت و آرام در فضای پر نور بین اطاقهایشان ایجاد کرد.

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی اتاق خواب برای یک خواب راحت!

طراح از چند ترفند کوچک اما قابل توجه در اتاق اصلی استفاده کرد.در اصل تخت خواب زیر پنجره قرار داشت که ممکن است باعث اختلالات خواب شود اما من می خواستم اتاق خوابی گرم و نرم ایجاد کنم.او دیوار پشت سرتخت را اضافه کرد و برای سر تخت نیمکتی در زیر پنجره طراحی کرد که سرتخت را به آن متصل کرده و فضایی دنج برای نشستن و طاقچه ای هم در کنار دیوار برای کتاب ها داشت.

طبق محاسبات او این اتاق به عنصر زمین نیاز داشت بنابراین با استفاده از دیوار پوش های سبز رنگ آن را افزود . در ضمن برای حضور عناصر فلز و چوب از چراغ خواب ، قطعه چوبی بالای تخت و دراور استفاده کرد.

این زوج شیفته سرویس بهداشتی یکی از هتل های نیویورک بودند و درخواست کردند تا دقیقاً همان را برایشان کپی کنند ،  بنابراین به همان صورت انجام شد . دقیقاً همان کانتر سنگ مرمر و آینه کرومی و طاقچه مرمری با لبه های گرد تراش خورد برای قراردادن لوازم آرایش!

آب عنصر مناسبی برای اطاق پسر بزرگتر (دوقلوها) خانواده بود. در اطاق دوقلوها طرح موج ها حال و هوای اتاق را متحول می کند . صندلی های توپی آبی رنگ فضای مناسبی برای مطالعه ایجاد می کنند و چراغ سقفی بالای آن برای استفاده های مختلف بالا و پایین می رود .

آخرین فرزند این زوج هنوز بسیار کوچک است و در اتاق والدینش می خوابد ، بنابراین تا وقتیکه بزرگتر شود اتاق برای او بیشتر حکم اتاق بازی را دارد تا اطاق خواب . بنابراین این چادر سرخپوستی با گلهای صورتی می تواند حس مکانی امن را به کودک برای مواقعی که می خواهد استراحت کند یا جایی دنج می خواهد بدهد.

مطلب پیشنهادی : فنگ شویی اتاق کودک ، چیدمان آرامش بخش

سرویس بهداشتی بچه ها حس ساحلی دارد مثل آیینه شبیه پنجره کشتی یا دستگیره های ماهی شکل کشوها.

طراح می گوید : این کاشی های شیشه ای بسیار زیبا هستند و واقعاً شبیه به شیشه های دریایی می مانند . زمانیکه دارید از پله ها بالا می روید می توانید داخل این حمام را ببینید پس بهتر است با استفاده از خطوط رنگی آن را زیباتر کنید.

مطلالب بیشتر: طراحی خانه‌ای کوچک، در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه

معجزه طراحی داخلی در یک خانه فسقلی !

۸ مرحله برای ثروتمند شدن به کمک فنگ شویی

منبع : houzz | مترجم: سپیده نعمت زاده | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه