Chidaneh.com placeholder image

میز و صندلی ناهارخوری چوبی، 5 ایده برای انتخاب!

به قلم: سمانه زارعی

میز و صندلی ناهارخوری چوبی، دکوراسیون یک خانه جذاب را کامل می­کند. این نوع میز و صندلی در طی سال­ های اخیر در رقابت با میز و صندلی فلزی و یا شیشه ­ای سربلند بوده است و در اغلب فروشگاه­ ها میز و صندلی ناهارخوری چوبی را به شما پیشنهاد می­ کنند. احتمالا شما هم که این مطلب را می­خوانید در طی جستجو در مورد میز و صندلی ناهارخوری به اینجا آمده ­اید؛ فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر اطلاعات جالبی راجع به میز و صندلی ناهارخوری به ما خواهند داد؛ پس تا انتهای این مطلب با ما باشید.

 

چوب و هنر

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری مدرن پذیرایی رنگ طوسی
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

میز و صندلی ناهارخوری چوبی، از کلاسیک تا روستیک!

وقتی صحبت از میز و صندلی ناهارخوری چوبی به میان می­ آید؛ انواع مختلفی از میز و صندلی از انواع کلاسیک و سلطنتی گرفته تا ساده و یا حتی روستیک را می ­توانیم در ذهن­مان تصور کنیم. هر کدام از سبک­ های میز و صندلی ناهارخوری باید در جای مناسب خود قرار بگیرند. یعنی شما در ابتدا باید به دکوراسیون خانه خود توجه کنید و بعد میز و صندلی ناهارخوری را انتخاب کنید. میز و صندلی ناهارخوری چوبی مدرن، یکی از انواع ست ناهارخوری است که در خانه ­های امروزی بیشتر دیده می­شود. در نتیجه با توجه به نیاز خانواده ­ها، در بازار بیشتر عرضه می­ شود.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری مدرن پذیرایی رنگ طوسی کمرنگ
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

میز و صندلی ناهارخوری چوبی، چطور نگهداری میشه؟

چوب جزو متریالی است که برای طول عمر بالا نیاز به نگهداری صحیح دارد. در نتیجه میز و صندلی ناهارخوری چوبی باید به شکل اصولی نگهداری شوند. برخی از عواملی که ممکن است موجب آسیب به ست ناهارخوری چوبی شود در ادامه بیان شده است:

  • تغییر دمای ناگهانی: تغییر ناگهانی دمای اتاق می ­تواند به میز و صندلی چوبی آسیب بزند؛ بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق کولر و یا بخاری را به تدریج زیاد کنید تا دمای اتاق به آرامی کم یا زیاد شود.
  • تغییر رطوبت: برخی از انواع چوب در هوای خیلی خشک زودتر آسیب می ­بینند. با توجه به نوع چوب استفاده شده بهتر است رطوبت اتاق در حد متعادلی باقی بماند. در فصل زمستان که هوا خشک می ­شود یک دستگاه بخور به تعادل رطوبت فضا کمک می­ کند. در این مورد هنگام خرید از فروشنده سوال کنید.
  • تابش خورشید: اگر میز و صندلی ناهارخوری در کنار پنجره قرار دارند و نور خورشید هر روز به مدت زیادی بر آن بتابد؛ بهتر است راه حلی برای کم شدن آن پیدا کنید زیرا ممکن است باعث تغییر رنگ چوب و یا ترک برداشتن آن شود.
  • حشرات موذی: مشکل حشرات موذی که ممکن است به چوب آسیب بزنند؛ با تمیز کردن درست و به موقع قابل حل است. لازم است میز و صندلی ناهارخوری چوبی را گردگیری کنید و هر از گاهی به طور کامل چربی و کثیفی­ های آن را کاملا تمیز کنید.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز غذاخوری شیک مدل آپرین
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری مدل زولا
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

جای مناسب برای میز و صندلی ناهارخوری چوبی کجاست؟

یکی از دغدغه ­های دکور خانه، پیدا کردن جای مناسب برای میز و صندلی ناهارخوری است مخصوصا در آپارتمان­ های نسبتا کوچک امروزی! در مورد خانه ­های بزرگ­تر دردسری کمتری برای قرار گرفتن میز ناهارخوری وجود دارد. به طور کلی، بهترین فضا برای قرار دادن میز و صندلی ناهارخوری چوبی، باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • در مسیر رفت و آمد قرار نداشته باشد.
  • از فضاهایی مانند اتاق خواب و سرویس بهداشتی دور باشد.
  • در فاصله ­ی کمی از آشپزخانه قرار داشته باشد.
  • وجود اختلاف سطح در بخش غذاخوری به جدا کردن این فضا کمک خواهد کرد.
  • بهتر است میز و صندلی ناهارخوری دور از تلویزیون قرار داشته باشد.

 

میز و صندلی ناهارخوری چوبی؛ ایده­ هایی برای یک انتخاب خوب!

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری مدرن پذیرایی رنگ یاسی
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

1.میز و صندلی ناهارخوری با رنگ­ مینیمال

در نمونه ­ای از میز و صندلی ناهارخوری چوبی که در تصویر بالا می ­بینید؛ سطح میز به رنگ سفید طراحی گرفته شده است، شاید برای شما هم غذا خوردن در یک سطح سفید که تمیزی را القا می ­کند حس خوبی داشته باشد. رنگ صندلی ­ها به رنگ آبی کمرنگ و یاسی است و برای منزلی با دکوراسیون مینیمال و رنگ ­های ملایم بسیار مناسب است.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری چرم مدرن پذیرایی
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

2.ست ناهارخوری خاص

یک میز ناهارخوری چوبی به همراه صندلی ­هایی با نشیمن چرمی، ترکیب جالبی ایجاد کرده است. جذابیت این ست ناهارخوری با تضاد بین رنگ سیاه صندلی و رنگ سفید میز بیشتر شده است. شما می ­توانید  به صندلی نیمکتی در ست ناهارخوری چوبی هم فکر کنید.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری چوبی مدرن پذیرایی
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

3. میز ناهارخوری چوبی شیک

میز و صندلی ناهارخوری چوبی می ­تواند چوبی با رنگ تیره ­تر طراحی شود. در نمونه تصویر بالا؛ ست ناهارخوری هشت نفره با چوب تیره و صندلی ­هایی با پارچه روشن طراحی شده است. این نوع میز و صندلی ناهارخوری چوبی می­ تواند دکوراسیون یک خانه شیک را کامل کند.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز و صندلی غذاخوری مدرن پذیرایی رنگ آبی سفید
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

4.میز ناهارخوری چوبی طوسی و آبی

فرم و شکل برخی از انواع ست ناهارخوری چوبی به صورتی است که حس صمیمیت و راحتی را به افراد و مهمانان القا می­ کند. در نمونه تصویر بالا، وجود دو صندلی به رنگ آبی؛ ست ناهارخوری را از یکدست و خنثی بودن زیاد خارج کرده است.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز غذاخوری پذیرایی مدل لومان
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

5. ست ناهارخوری چوبی طرح لومان

اگر به دنبال میز و صندلی چوبی هستید که خیلی ساده نباشد این نمونه از ست ناهارخوری انتخاب خوبی است. در طراحی صندلی ­های این ست ناهارخوری قهوه ­ای رنگ، سادگی کمتر شده است و خطوط منحنی دیده می­ شود. این نمونه برای یک منزل با دکوراسیون کلاسیک یا نئوکلاسیک هم بسیار مناسب است.

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز غذاخوری مدل ایرا
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز ناهارخوری مدل لادیز
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

قیمت میز و صندلی ناهارخوری چوبی

میزان بودجه خود را با توجه به حداقل و حداکثر قیمت­ های موجود در بازار در نظر بگیرید. فروشگاه ­های معتبر با توجه به میزان بودجه شما می­ توانند محصولات خوبی را به شما معرفی کنند. فراموش نکنید که صرف هزینه زیاد برای خرید میز و صندلی چوبی شاید در ابتدا برایتان کمی سخت باشد ولی با توجه به طول عمر و دوام محصول می ­تواند برایتان نوعی سرمایه ­گذاری محسوب شود.

قیمت میز و صندلی ناهارخوری چوبی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع چوب به کاررفته در ست ناهارخوری
  • جنس و کیفیت پارچه استفاده شده در آن
  • تعداد صندلی ­ها و ابعاد و اندازه میز چوبی
  • سبک طراحی و میزان کار انجام شده در طراحی میز و صندلی

 

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر
میز غذاخوری مدل ایرا
فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر

کلام آخر:

یک ست ناهارخوری چوبی شیک و زیبا می ­تواند جلوه ­ی خاصی به فضای منزل شما بدهد. برای خرید میز و صندلی چوبی به فروشگاه­ های معتبر سر بزنید.

فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر بزرگترین شعبه برند نیلپر در سطح کشور است و با انواع مبلمان و میز و صندلی برای دکوراسیون منرل شما در خدمت مشتریان است. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل فروشگاه مبلمان خانگی نیلپر سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه