Chidaneh.com placeholder image

10 نکته در مورد چگونگی برنامه ریزی برای گذراندن یک تعطیلات عالی

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی نیاز به برنامه ریزی بیشتر برای گذراندن آن بیشتر احساس می‌شود. نوروز همیشه برای ما با طراوت بهاری و امید به زندگی همراه بوده است و بهتر است این 13 روز را در کنار خانواده به بهترین شکل ممکن سپری کنیم. هیاهوی اسفند ماه تصویری از نوروز را برای همه ما تداعی کرده و در تلاش هستیم تا به بهترین شکل این روزها را بگذرانیم. اما بهتر است برای داشتن یک تعطیلات عالی از برنامه ریزی بهتری استفاده کنیم که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

چمدون سفر برای عید

1- برای یک سفر عالی برنامه ریزی کنید

یکی از گزینه‌های عالی برای همه ما ایرانی‌ها در تعطیلات نوروز سفر رفتن است. با توجه به شرایط کرونایی پیش آمده شاید نتوانیم همه عید نوروز را در سفر باشیم و بهتر است کمی احتیاط کنیم. اما می‌توان از سفرهای محدود و کوتاه در نوروز  1401 استفاده کرد. برای مثال شما می‌توانید آغاز سال نو را با یک سفر یک یا چند روزه به مسیرهای نزدیک‌تر همراه کنید. سفر به مناطق نزدیک در اطراف شهرتان نه تنها روحیه شما را بهتر نمی‌کند بلکه خطر کمتری هم شما و خانواده شما را تهدید خواهد کرد.

چوب و هنر
کتاب روی میز با عینک

2- کتاب بخوانید

خواندن یک کتاب خوب در تعطیلات هم می‌تواند شما را به یک حال و هوای دیگری ببرد. اگر فرصت کتاب به دست گرفتن را ندارید می‌توانید از جمله مزایای استفاده از انواع کتاب‌های صوتی آن است که از خواندن کتاب خسته نخواهید شد و می‌خواهید که چند مورد را همزمان بخوانید. در کتاب صوتی  فرد دیگری آن را برای شما و با لحن بهتری خواهد ‌خواند و شما به آن گوش می‌دهید. اگر کتابی که گوش می‌دهید یک رمان باشد، شبیه این است که فردی دیگر برای شما یک داستان جذاب را تعریف می‌کند. شما هر زمان بخواهید می‌توانید کتاب صوتی را متوقف کرده و بعدا گوش بدهید. در هر جا که دوست داشته باشید مانند پشت فرمان و در تعطیلات و غیره هم می‌توانید کتاب صوتی گوش بدهید.

3- به دل طبیعت بروید

یکی دیگر از جذابیت‌های تعطیلات و به خصوص تعطیلات نوروز آیین‌های آن تعطیلات است. برای مثال در تقویم آنلاین 1401و هر نوع تقویم روز  آنلاین برای 13 فرودین هر سال عنوان روز طبیعت قید شده است. بهتر است این روز را به بیرون از خانه بروید و در خانه نمانید. ایرانیان باستان اعتقاد داشتند که ماندن در خانه در این روز نحسی می‌آورد. پس به دل طبیعت رفته و از آن انرژی بگیرید. به غیر از این روز، در همه روزهای تعطیلات نوروزی می‌توانید از طبیعت و پارک‌ها و باغ‌های جنگلی اطراف محل زندگی خود استفاده کنید. بهار با روییدن گل‌ها و شکوفه‌ها و نم نم بارانی که به همراه دارد می‌تواند حال شما را برای شروع یک سال خوب و پر انرژی آماده کند.

4- تکنولوژی را کنار بگذارید

بهتر است برای برنامه ریزی بهتر در این زمان برای خود قانون وضع کنید. روزهای قشنگ بهاری بهتر است گوشی و تبلت را کنار گذاشته و زمان بیشتری را برای سپری کردن با خانواده اختصاص دهید. کنار گذاشتن لوازم الکترونیکی به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بخوابید و ذهن شما آرام‌تر شود. با این کار استراحت باکیفیت‌تری را تجربه خواهید کرد.

5- ورزش کنید

احتمالا همه ما می‌دانیم که ورزش کردن چه‌ قدر برای سلامت جسمی و ذهنی‌‌ ما مهم است. پس تنبلی را کنار بگذارید، در برنامه‌ریزی برای تعطیلات ورزش را هم قرار دهید و به جای خوابیدن زیاد ورزش کنید. با این کار در ادامه و با پایان یافتن تعطیلات هم می‌توانید این عادت خوب را برای خود دائمی کنید.

آشپزی و پخت غذا

6- آشپزی کنید

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای آن برنامه ریزی داشته باشید، آشپزی کردن است. در اینترنت پر است از دستور العمل انواع غذاهای خوشمزه و غذاهایی که دوست دارید. برای این کار کافی است تصمیم بگیرید و شروع بکنید. توصیه ما به شما این است که غذاهایی که برای شما جذابتر است را امتحان کنید. برای مثال اگر اهل کیک و یا انواع شیرینی هستید می‌توانید آنها را امتحان کنید. یا اگر عاشق برگرها هستید آنها را تهیه کنید. این پیشنهاد هم فقط برای افرادی نیست که دستپخت آنها خوب است. حتی کسانی که آشپزی را به خوبی بلد نیستند می‌توانند با تمرین در تعطیلات تبدیل به آشپزی ماهر شوند.

7- ریلکس کنید

در پایان باید بگوییم که این 13 روز را به مشغله‌های مختلف، کار و انواع دغدغه‌های موجود فکر نکنید و تنها ریلکس کنید. زندگی‌ همه ما درگیر استرس‌های کوچک و بزرگ است و بهترین کار آن است که همه آنها را فراموش کنید. گاهی برای ریلکس کردن تنها به یک مبل و یک فنجان قهوه یا چای نیاز دارید. این کار برای مدت چند روز می‌تواند سطح انرژی شما را بیشتر کرده و نتیجه بسیار خوبی را در بلند مدت برایتان داشته باشد.

8- موسیقی خوب گوش دهید

موسیقی هم یکی دیگر از تفریحاتی است که می‌تواند به روزهای یکنواخت تعطیلات رنگ و بوی بهتری بدهد. مهم نیست به چه نوع موسیقی علاقه دارید، شما باید از شنیدن آلبوم خواننده یا یک موسیقی مورد علاقه خود لذت کافی را ببرید یا آن موسیقی بتواند شما را به دنیای گذشته و خاطراتتان ببرد.

9– مهارت جدید بیاموزید

شما از تعطیلات می‌توانید برای آموزش موضوعات مختلف استفاده کنید. این کار حتی با دیدن ویدئوهای آموزشی در حوزه های مختلف هم امکان پذیر است. پس این فرصت را برای آموختن  از دست ندهید.

10– دسته جمعی بازی کنید

بازی‌های دسته جمعی می‌تواند اعضای خانواده را کنار هم جمع کند و اوقاتی را بدون دغدغه برای شما فراهم آورد. بازی‌هایی مانند مافیا، مونوپولی، اسم فامیل، پانتومیم و غیره در کنار دسته جمعی بودن، فضای مفرح و شادی را ایجاد خواهند کرد.

نویسنده: وحیده امینی

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه