Chidaneh.com placeholder image

پرطرفدارترین کیک خانگی، 10 نمونه خوشمزه!

به قلم: حدیث حقیقت

هر سال با رسیدن بهار و نوروز، انواع شیرینی های خوشمزه به خانه های ما می آیند و جذابیت عید را بیشتر می کنند. تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای دوست داران کیک و شیرینی است تا این دوست داشتنی های خوشمزه را درست کنند و در کنار خانواده از طعم آن لذت ببرند. در این مطلب نوروزی شما را با خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی آن ها را انتخاب و یا درست کنید.

تیرامیسو

chidaneh ad banner

1-تیرامیسو

ترامیسو (tiramisu) به معنی “مرا بالا بکش" یکی از پرطرفدارترین دسرهای ایتالیایی است و در ایران نیز طرفداران زیادی دارد. این کیک جذاب و خوشمزه از یک لایه بیسکویت به نام لیدی فینگر که به قهوه آغشته شده است به همراه لایه ‌ای که از ترکیب خامه، پنیر خامه‌ای، زرده تخم‌ مرغ و شکر ساخته شده است، درست شده که در آخر با پودر کاکائو تزیین می شود. 

چیزکیک

2- چیز کیک

چیز کیک یا کیک پنیر، یکی از پرطرفدارترین کیک ها در سراسر دنیا و حتی ایران خودمان است که اولین بار در یونان در اولین دوره بازی های المپیک سرو شد. پایه این دسر، کیک و یا بیسکویت های ترد است که با لایه ای از کرم پنیری که از ترکیب پنیر خامه‌ای یا ماسکارپونه، خامه، وانیل، تخم‌مرغ تشکیل شده است پوشیده می شود که می توان آن را با میوه و مغزها طعم دار کرد. این کیک به دو صورت آماده می شود: در یخچال و یا در فر.

کیک میوه

3- کیک میوه

کیک میوه یکی از انواع کیک خوشمزه برای دوست داران میوه جات است. افرادی که عاشق میوه هستند، دوست دارند در انواع خوراکی ها از آن ها استفاده کنند. پس این کیک گزینه خیلی خوبی برای این افراد است. این کیک، از خمیر کیک کره‌ای و میوه‌های مختلف تهیه می شود. شما می توانید در تهیه آن هم از میوه تازه و هم از میوه خشک استفاده کنید. 

کیک شکلاتی

4- کیک شکلاتی

شکلات یکی از خوشمزه ترین خوراکی هاست. پس در نتیجه کیک شکلاتی نیز از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع کیک به حساب می آید. این کیک خوشمزه مانند بیشتر کیک‌ها از آرد، تخم مرغ، بیکینگ پودر، وانیل و در پایان شکلات مایع یا پودر کاکائو تشکیل شده است. برای تزیین آن نیز می توان از میوه، خامه شکلاتی، و یا شکلات مایع استفاده کرد.

کیک بلک فارست

5- کیک بلک فارست

کیک بلک فارست یا جنگل سیاه یکی از خوشمزه ترین و بهترین کیک های آلمانی است. ظاهر این کیک به دلیل وجود شکلات رنده شده خیلی جذاب و وسوسه انگیز است. این کیک از چند لایه کیک شکلاتی، گیلاس و خامه فرم گرفته تشکیل شده است و به کسانی که عاشق خامه و شکلات هستند شدیدا پیشنهاد می شود.

کیک لامینگتون

6- کیک لامینگتون

کیک لامینگتون استرالیایی یکی دیگر از کیک های خوشمزه در جهان است. این کیک از ترکیب کیک اسفنجی ساده و یا کاکائویی غوطه ور شده در شکلات که با پودر نارگیل پوشیده شده، درست شده است. این کیک علاوه بر آن که خوش طعم است، به دلیل استفاده از پودر نارگیل، ماندگاری بیشتری در محیط گرم دارد.

کیک شارلوت

7- کیک شارلوت

کیک شارلوت یکی از کیک های پرطرفدار فرانسوی است. دور تا دور و کف این کیک، بیسکویت لیدی فینگر قرار می گیرد که ویژگی مهم این کیک است. داخل آن نیز از پوره انواع میوه بر اساس ذائقه و سلیقه شما، کرم بواریا یا ژله و کیک اسفنجی پر می شود . این کیک را می توان به دو صورت سرد و گرم سرو کرد.

کاپ کیک

8- کاپ کیک

کاپ کیک یکی دیگر از انواع کیک پرطرفدار است. این کیک اصالتی آمریکایی دارد و به کیک یک نفره یا کیک تکی یا کیک فنجانی معروف است. مواد تشکیل دهنده کاپ کیک با دیگر کیک ‌ها فرقی ندارد و شامل آرد، روغن، تخم مرغ و شکر است. کاپ کیک را می توان در مدل ها و طعم های مختلفی مانند خامه ‌ای، وانیلی، موزی، شکلاتی و غیره آماده کرد. تزیینات روی کاپ کیک‌ ها نیز تنوع زیادی دارند که از نکات جذاب آن است. همچنین در انواع مراسم نیز می توان از کاپ کیک ها استفاده کرد.

کیک ترس لچر

9- کیک ترس لچس

کیک ترس لچس (Tres leches) کیکی اسپانیایی و از بهترین کیک های دنیا است. پایه آن، کیک اسفنجی است و به آن کیک سه شیر نیز گفته می شود زیرا از ترکیب سه شیر تهیه می شود: شیر گرم، شیر غلیظ شده و شیر شیرین شده. برای تزیین آن از لایه ‌ای خامه و توت‌ فرنگی استفاده می شود. که در کشورهایی مثل: ترکیه، آلبانی، برزیل، اسپانیا و ایتالیا تهیه می شود.

کاسوترا

10- کاسوترا 

کاسوترا یکی دیگر از کیک های پرطرفدار است. این کیک، کیک اسفنجی سنتی ژاپن است و با تخم‌مرغ و شکر و آرد و شربت نشاسته درست می‌شود. این کیک بدون اضافه کردن کره و روغن آماده می‌شود و بافتی اسفنجی، نرم و مرطوب دارد و با نام کاستلا نیز شناخته می‌شود. 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه