Chidaneh.com placeholder image

مجسمه های زنده در باغ گیاه شناسی مونترال

به قلم: تحریریه چیدانه

احتمالا اکثر شما در گذر از خیابان ها و بزرگ راه ها به مجسمه های سبزی که از گیاهان ساخته شده اند برخورده اید، مجسمه هایی که اکثرا فرم و شکل برخی از حیوانات را به نمایش گذاشته اند. نمی دانم تا چه حد برایتان جذاب بوده یا هست، اما این را خوب می دانم که طراحان و سازندگان این مجسمه ها دارای ذهن و دستان توانا و خلاقی هستند و کارشان از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.
چیدانه در این مطلب می خواهد مجموعه ای از این مجسمه های زیبا و زنده را به شما نشان دهد که در سال 2013 در باغ گیاه شناسی مونترال به نمایش گذاشته شد. در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان یک مسیر 2 کیلومتری را برای دیدن 50 اثر از بیش از 20 کشور طی می کنند. طراح هرکدام از این مجسمه ها با مجموعه ای از گیاهان، نمادی از فرهنگ کشورش را به نمایش می گذارد.

تابلو فرش ریحان

مجسمه مردی که درخت می کارد
مونترال

این مجسمه چوپانی از یک افسانه را نشان می دهد که درختان زیادی در یک قطعه زمین متروک کاشت و آن را به مزارع و جنگل تبدیل کرد.

مجسمه ماهی کوچک و شقایق
اوکیناوا، ژاپن

مجسمه ی ماهی کوچک و شقایق از اوکیناوا نماد رابطه ی هم زیستی بشر با طبیعت است.

مجسمه همه در یک ردیف
ماداگاسکار

مجسمه ی جزیره ی ماداگاسکار حیوانات اصیل، متداول و در خطر این جزیره را نشان می دهد: لمور دم حلقه ای (میمون ماداگاسکار)

مجسمه هاچیکو، سگ وفادار
توکیو

مجسمه ی توکیو از گیاهی به نام Selaginella kraussiana و فلز جوش خورده به افتخار سگ مشهور ژاپنی با نام هاچیکو ساخته شده است که 10 سال وفادارانه در ایستگاه قطار منتظر صاحبش ماند.

مجسمه زمین مادر
مونترال

زمین به عنوان منبع و سرچشمه ی همه ی موجودات جاندار و بی جان در نظر گرفته و به همین دلیل مادر خوانده می شود. این مجسمه ی عظیم از کوه هایی به عنوان مو تشکیل شده است که گیاه کاری شده اند. یک آهوی کوهی هم در حال عبور از میان انگشتان دست آن است.

مجسمه یک داستان واقعی
شانگهای

این مجسمه به یاد Xu Xiu Juan – که زندگیش را وقف مرغ تاج قرمزش کرد – ارتفاعش فرای بازدیدکنندگان می رسد.

مجسمه دست ها بالا!
بورنئو

اورانگوتان شبه واقعی جزیره ی بورنئو از جنس نوعی چمن از یک درخت در این پارک آویزان است.

مجسمه حمام آفتاب
تایلند

همه ی 4000 بوفالوی وحشی دنیا در آسیای جنوبی از جمله تایلند زندگی می کنند. این کشور با این مجسمه به این جانور وحشی افتخار می کند.

مجسمه خانواده واقعی
جمهوری گینه

در مجسمه ی جمهوری گینه، شامپانزه های غول پیکر در کنار نهال های موز دیده می شوند.

مجسمه قورباغه نحیف
آتلانتا

این قورباغه که توسط باغ گیاه شناسی آتلانتا به افتخار برنامه ی تجدید حیات گونه ای از قورباغه اش طراحی شده، با شکم خاکستری نقره ای اش توجه را به سمت خود جلب می کند.

مجسمه کاشت درختان چنار برای جذب ققنوس
پکن

در مجسمه ی پکن، گیاهان بگونیا با گل های مینیاتوری به پرهای ققنوس که الهام گرفته از افسانه های باستانی چینی است، جلوه هایی از قرمز می دهند.

مجسمه گوریل در معرض خطر
اوگاندا

مجسمه های چشمگیر گوریل اوگاندا توجه را به جمعیت گوریل های کوهستانی ویرونگا جلب می کند – تنها جمعیت گوریل های کوهستانی در دنیا.

 

مجسمه پل
کبک

آیا دوست دارید از این مجسمه های سبز و زنده در دکوراسیون منزل تان داشته باشید؟ مجسمه های این چنینی از نظر مقیاس و نگهداری معمولا برای فضاهای مسکونی مناسب نیستند. چنین ساختار هایی نیازمند گیاهانی قوی، روشی مطمئن و اصولی برای آبیاری و ساختار پایه ای محکم هستند.
اما اگر هم چنان اصرار دارید گیاهان را به صورت متفاوتی در منزل تان داشته باشید، پیشنهاد می کنم از شیوه ی دیوار سبز که قبلا به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید. ضمنا اگر خودتان نیز ایده هایی جدید در این باره دارید، خوشحال می شویم آن را به ما و مخاطبان چیدانه نشان دهید. پس دکوراسیون محل کار و زندگی خود را که پر از ایده ها و نشانه های شخصی شماست با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب بیشتر:
به استفاده از چمن مصنوعی در فضای سبزتان فکر کرده اید؟
گل های رنگارنگ جلوه ای تماشایی در طراحی نمای ساختمان
طراحی باغچه در حیاط کوچک منزل

بدون داشتن باغچه از گل‌ها لذت ببرید
طراوت یک خانه با گلدان های زیبای آویزان

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 04 آذر 1394
بسیار زیبا بود با تشکر
fatemeafsharian در تاریخ 05 آذر 1394
ممنون از همراهی شما

ثبت دیدگاه