پوشاندن علمک گاز در خانه، چطوری ممکنه؟

پوشاندن علمک گاز در خانه، چطوری ممکنه؟

به قلم: سحر طاهری

یکی از موارد آزار دهنده ای که در بیشتر خانه و آپارتمان هایی که معماری اصولی ندارند به چشم می خورد و ظاهر سقف و دیوارهای را مخدوش می کند حضور لوله ها، داکت ها، ویا علمک های گاز در فضای داخلی خانه است. این لوله و داکت ها گاهی در فضاهای مخفی کار گذاشته و یا گاهی در فضایی قرار می گیرد که کاملا مشخص است و امکان نادیده گرفتن آن ها را وجود ندارد بنابراین باید با راه کارهایی ساده اقدام به پوشاندن ان ها در فضای دکوراسیون داخلی تان کنید به همین منظور در این مطلب می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با پوشاندن عملک گاز در دکوراسیون را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه ی شما عزیزان هم باشد پس با ما همراه  باشید.

امیر صادقی
منزل خلاقانه ی خانم بادآهنگ در جنت آباد
امیر صادقی

قالیشویی ادیب

سوال: علمک گاز ما در پذیرایی خانه قرار گرفته که یک سمت آن پنجره است و سمت دیگر آن آینه شمعدان قرار گرفته، برای مخفی کردنش چه راه حلی رو پیشنهاد می دید؟
پاسخ: به طور کلی برای پوشاندن و مخفی کردن علمک گاز و عناصر این چنینی در فضای داخلی خانه می توانید از روش برجسته تر کردن و نمایان کردن آن ها در فضا کمک بگیرید! شاید این روش کمی عجیب به نظر برسد اما باید بگوییم که یکی از روش های مخفی کردن و پنهان کردن معایب موجود در فضا برجسته تر کردن آن هاست، برای برجسته تر کردن این علمک ها می توانید از رنگ های برجسته و متضاد برای آن ها استفاده کنید. تصویر بالا ایده ی یکی از مخطبان خوش ذوق چیدانه است که برای پوشاندن علمک گاز خود آن از نخ کاموا کمک گرفته است.

هم چنین ما این سوال را در صفحه اینستاگرام چیدانه از مخاطبان چیدانه پرسیدم. در قسمت‌های بعدی شما می‌توانید روش‌های اجرایی پوشاندن علمک گاز و ایده‌های پنهان کردن آن راتوسط مخابان چیدانه بخوانید.

پوشاندن علمک گاز

پوشاندن علمک گاز با جعبه تزیینی

بسیاری ازمخاطبان چیدانه با توجه به محل قرارگیری علمک گاز، استفاده از جعبه‌های تزیینی یا شلف‌های چوبی را برای پنهان کردن علمک گاز پیشنهاد کردند. مثل فاطمه که با کمک همسرش یک کلبه چوبی با چوب‌های بستنی درست کرده است. به توصیه فاطمه داخل جعبه باید خالی باشد تا علمک گاز درون جعبه قرار بگیرد.
شما می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون و چیدمان منزل شلف یا باکس چوبی مورد نظر خودتان را طراحی کنید. حسین ساخت یک شلف دست ساز که ترکیبی از کنف و چوب است را برای پوشاندن علمک گاز پیشنهاد می‌دهد. به پیشنهاد حسین شما می‌توانید روی شلف یک گیاه رونده مانند پتوس قرار دهید تا با رشد گیاه علمک گاز مخفی شود.

استفاده از جعبه تزیینی برای پوشاندن علمک گاز به شکل جعبه پرنده یا جعبه جا کلیدی نیز یکی دیگر از راه‌حل‌های پیشنهادی توسط شما بوده است.

اگر می‌خواهید از شلف چوبی برای مخفی کردن علمک گاز استفاده کنید خواندن مطالب زیر را به شما پیشنهاد می‌کنم:

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

پوشاندن علمک گاز با گیاهان رونده و ریسه گل

گیاه پتوس یا ریسه گل. راه حلی که بارها در پیشنهادات مخاطبان برای پوشاندن علمک گاز تکرار شده بود. شما می‌توانید دور علمک گاز را با یک ساقه یا ریسه گل بپوشانید. یا بعد از قرار دادن گلدان پتوس در باکس چوبی مسیر رشد ساقه‌های را به سمت علمک گاز هدایت کرده تا با شاخه‌های گیاه پوشانده شود. در مطالب مختلف وبسایت چیدانه بارها به این موضوع اشاره کرده‌ایم که گیاهان آپارتمانی می‌توانند به عنوان یکی از اجزای اصلی در طراحی فضای داخلی حضور داشته باشند. با توجه به این که علمک گاز شما در چه فضایی از منزلتان قرار گرفته است شما می‌توانید از رنگ سبز گیاهتان در هماهنگی با رنگ‌های دیگر محیط استفاده کنید. هم چنین علاوه بر پتوس گیاهان آویزی دیگری نیز برای پنهان کردن علمک گاز وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع فضا و نور محیط یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اگر این پیشنهاد را می‌پسندید، می‌توانید از مطالب زیر برای بهتر اجرا کردن آن استفاده کنید:

چراغ دیواری گازی مدرن برای پوشاندن علمک گاز

چراغ‌های دیواری گازی مدرن برای پوشاندن علمک گاز

حذف نکنیم! یکی از پیشنهاد‌هایی که برای مخفی کردن علمک گاز داده شد پیدا کردن چراغ‌های دیواری گازی زیبا و متناسب با رنگ دیوار بود. در ایده علمک گاز شما می‌تواند به عنوان عنصر دکوراتیو جذابی در طراحی فضای مورد نظر شما تغییر شکل دهد. با توجه به خطرات حذف علمک گاز بدون توجه به نقشه لوله کشی گاز هر ساختمان شاید این پیشنهاد راه حل مناسبی به نظر بیاید. انتخاب این چراغ‌ها نیز با توجه به نوع فضا و طراحی فضای داخلی شما صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید از مطالب پیشنهادی زیر برای اجرا کردن این ایده استفاده کنید:

پوشاندن علمک گاز با کلاه

استفاده از کلاه برای پوشاندن علمک گاز

این پیشنهاد از طرف مخاطبی بود که به نظر می‌رسد علاوه بر داشتن خلاقیت، طرفدار مد نیز است. استفاده از کلاه راه حل جذابی به نظر می‌رسد  که علاوه بر پوشاندن علمک گاز می‌تواند دیوار شما را از سادگی نجات دهد. شما می‌توانید به شکل‌های متنوع ازکلاه برای تزیین دیوار مورد نظرتان استفاده کنید. از قرار دادن کلاهی تک و جذاب تا درست کردن کلکسیونی از کلاه‌های مدرن و قدیمی، روش‌هایی است که می‌تواند هم علمک گاز شما را بپوشاند و هم به زیبایی فضای مورد نظرتان کمک کند.

این مطالب پیشنهادی را برای اجرای این ایده مشاهده کنید:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

معین صالحی
خانه صمیمی فایزه شعرباف
معین صالحی

استفاده از دریم کچر و تاپستری برای پوشاندن علمک گاز

یک پیشنهاد خلاقانه دیگر از سمت مخاطبان خلاق چیدانه! اگر شما هم جزو افرادی هستید که با هزینه‌ کم لوازم تزیینی خلاقانه می‌سازید شاید درست کردن یک دریم کچر و آویزان کردن آن از علمک گاز برایتان جذاب باشد. علاوه بر استفاده از دریم کچر هنر تاپستری نیز می‌تواند به کمک شما بیاید. این دست‌سازه‌های هنری علاوه بر ایجاد حس مثبت در فضای خانه به زیبایی آن فضا نیز منجر می‌شود.

قبل از اجرای این ایده این مطالب را بخوانید:

استودیو پر
عکاسی روایت خانه ششم (آقای اویسی)
استودیو پر

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه اشرفی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ایده‌های جذاب برای پوشاندن علمک گاز

ایده‌های دیگری که مخاطبان صفحه اینستاگرام چیدانه پیشنهاد کرده‌اند:

  • یک تخته را روی دیوار جوری نصب کنید که علمک گاز از میان آن رد شود و بعد چند تا میله دیگر به همان سبک روی تخته کار کنید و به عنوان جالباسی استفاده کنید.
  • یک تابلو هنری با قاب پشت عمیق روی آن نصب کنید.
  • رینگ دوچرخه که با گل تزیین شده است را برای پوشاند علمک گاز امتحان کنید.
  • علمک گاز منزل ما در فاصله نیم متری از پنجره نشیمن قرار داشت، پرده را عریض تر گرفتیم و با این روش علمک گاز را پوشاندیم.

اگر شما هم دوست دارید با ایده های بیشتر مخفی کردن عملک گاز در خانه آشنا شوید می توانید به مطلب چگونه لوله های رو کار در دکوراسیون داخلی را بپوشانیم؟ در چیدانه ارجوع کنید و در این زمینه اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه