Chidaneh.com placeholder image

نحوه ساخت دریم کچر مدرن مرحله به مرحله + عکس

به قلم: آرمین سرخوش افشار

دریم کچر یک اکسسوری تزیینی خاص و ساده به شکل یک دایره‌ی چوبی با چند نخ بافته شده و تعدادی پر بلند است که امروزه اغلب برای تزئین خانه به خصوص در اتاق خواب و یا در ابعاد کوچک‌تر آن به‌عنوان زیورآلات استفاده می‌شود. در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم شما را با نحوه ساخت دریم کچر مدرن آشنا کنیم تا بتوانید این اکسسوری تزیینی را خودتان بسازید و آن را در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید. دریم کچر مدرنی که در ادامه روش ساخت آن را یاد می‌گیرید، به جای پرهای مرسوم مهره‌های چوبی دارد.

نحوه ساخت دریم کچر مدرن

مواد مورد نیاز برای ساخت دریم کچر مدرن

  • حلقه 30 سانتی متری مکرومه
  • نخ سفید
  • مهره های چوبی
  • قیچی
  • یک خلال دندان
مواد مورد نیاز برای ساخت دریم کچر مدرن

1- از اولین تکه نخ خود با گره زدن و گره زدن آن در بالای حلقه شروع کنید. (من از یک تکه نوار چسب برای جلوگیری از سر خوردن آنها استفاده کردم). از قطعات بلند استفاده کنید تا بتوانید بعداً هنگام پیرایش انعطاف پذیری داشته باشید.

تابلو فرش ریحان
ساخت دریم کچر مدرن

2- انتهای دیگر را تا جایی که می توانید محکم در پایین حلقه خود گره بزنید. هنگامی که تمام قطعات خود را گره زدید، می توانید نخ خود را به اطراف بلغزانید، بنابراین بیش از حد نگران قرارگیری آن نباشید. اگر در سفت کردن آن مشکل دارید، آن را کمی بالاتر از آنچه قصد دارید ببندید و پس از گره خوردن نخ را به پایین بکشید.

3- این کار را هر چند بار که می خواهید انجام دهید. اگر همان الگوی مهره را انجام می دهید، مطمئن شوید که تعداد تکه های نخ دارید.

روش ساخت دریم کچر مدرن

4- هنگامی که گره زدن تمام کاموا را تمام کردید، گره های بالایی خود را تا جایی که می توانید محکم به هم بچسبانید. انتهای آن را کوتاه کنید.

5- حلقه خود را به دیواری آویزان کنید تا بتوانید به عقب برگردید و به آرامی انتهای پایین آن را کوتاه کنید. این کار را به آرامی انجام دهید، تا در نهایت بیشتر از آنچه دوست دارید قطع نکنید.

روش ساخت دریم کچر مدرن

6- مهره های خود را وصل کنید، اگر نخ شما به راحتی از سوراخ های مهره شما عبور نمی کند، از یک خلال دندان برای رد کردن آن استفاده کنید. می توانید قبل از گره زدن به آرامی هر مهره را روی آن ببندید، بنابراین می توانید مهره را عقب بکشید و مطمئن شوید که همه چیز زیبا و متعادل به نظر می رسد.

7- هنگامی که از دریم کچر راضی بودید، یک تکه نخ کوچک اضافی را برای آویزان کردن روی آن ببندید.

نحوه ساخت دریم کچر مدرن

در پایان:

احتمالا مدل های جذاب و زیبای زیادی از دریم کچر را در فروشگاه های اکسسوری دیده‌اید. اگر وقت و حوصله‌اش را دارید می‌توانید دریم کچرهای خاص‌تر و زیباتری بسازید که ظاهری شلوغ‌تر و پیچیده دارند. ما در این مطلب سعی کردیم تا نحوه ساخت دریم کچر مدرن و ساده را به شما آموزش دهیم که مناسب دکوراسیون‌های مدرن است. می‌توانید آن را به آسان‌ترین شکل و خیلی سریع بسازید و استفاده کنید.

بیش تر بخوانید:

منبع: almostmakesperfect مترجم: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه