جاذبه‌های گردشگری ایران، 9 مقصد نوروزی که تاکنون نرفته‌اید!

جاذبه‌های گردشگری ایران، 9 مقصد نوروزی که تاکنون نرفته‌اید!

به قلم: تحریریه چیدانه

گردشگری: در این روزهایی که همگی به استقبال بهار رفته‌ایم و تعطیلات عید خود را سپری می‌کنیم؛ مکان‌های دیدنی ایران در نوروز، مهمان‌های زیادی دارند. به همین علت برخی در خلال کارهای روزانه، در فکرِ چگونگی گذراندن تعطیلات عید و برنامه‌ریزی برای سفر هستند. چیدانه تصمیم گرفته است، 9 منطقه از جاذبه‌های گردشگری ایران را که شاید کمتر معرفی شده باشند، به شما مخاطبان عزیز نشان دهد. شما می‌توانید در نقاط مختلف ایران عزیز، مقاصد گردشگری خود را انتخاب کنید و با جاذبه‌های بی‌نظیر آن‌ها آشنا شوید.

اورامان تخت

سرویس خواب بالسا

1- اورامان تخت از جاذبه‌های گردشگری ایران

  • موقعیت: استان کردستان، شهرستان سروآباد، توابع بخش اورامان (170 کیلومتری شهر سنندج)

روستای اورامان تخت در دل رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است و دارای معماری خاص و خانه‌های پلکانی است. مسیر هیجان‌انگیز این روستا، سرسبزی کوه‌ها و دره‌های آن و همچنین برپایی مراسم و آیین‌های خاص منطقه از جمله عواملی هستند که باعث شده گردشگران ایرانی و خارجی زیادی مخصوصا در فصل بهار، از این روستای زیبا دیدن کنند.

این مطلب هم خواندنی‌ست: نوروز امسال به بهشت گردشگری غرب ایران سفر کنید

علی نوری
عکسهای از منطقه تفریحی و گردشگری عباس آباد بهشهر
علی نوری

2- دریاچه عباس‌آباد

  • موقعیت: استان مازندران، شهرستان بهشهر (13 کیلومتری جنوب شرقی بهشهر)

در میان شهرهای حاشیه دریای خزر، شهرستان بهشهر دارای جاذبه‌های گردشگری زیبایی است. دریاچه عباس‌آباد، یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بهشهر مازندران است. این دریاچه زیبای تاریخی، در فهرست میراث جهانی یونسکو، به ثبت رسیده است.

نوری عابدی
ساحل پارسیان، هرمزگان
نوری عابدی

3- پارسیان (گاوبندی)

  • موقعیت: استان هرمزگان، شرق عسلویه (400 کیلومتری بندرعباس)

اگر عازم جنوب کشور هستید، یکی از شهرهای زیبا برای دیدن و لذت بردن از مناظر، شهر پارسیان می‌باشد که نام قدیمی آن گاوبندی بوده است. در این شهر سواحل مختلفی قرار دارد که زیبایی آن‌ها دیدنی و مثال‌زدنی است. کوه‌ها و تخته‌سنگ‌های خاص به زیبایی سواحل افزوده است. کلات سرخ، مقبره پرگوده، پیر زیارت و مناظر طبیعی، از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و دیدنی پارسیان است.

دریاچه اوان

4- دریاچه اوان

  • موقعیت: استان قزوین، الموت (88 کیلومتری شمال شرق قزوین)

این دریاچه زیبا، دارای مساحتی 70 هزار مترمربعی است و آب آن تنها از طریق چشمه‌های جوشان کف آن تامین می‌‌شود. در اطراف دریاچه اوان، فضای سرسبز و زیبایی قرار دارد که چشم هر بیننده‌ای را محصور و مجذوب خود می‌کند.

مهرناز شاپوری
کندوان، روستایی در دل صخره ها
مهرناز شاپوری

5- روستای کندوان از جاذبه‌های گردشگری ایران و جهان

  • موقعیت: استان آذربایجان شرقی، 18 کیلومتری جنوب اسکو (62 کیلومتری جنوب غربی تبریز)

خاص‌ترین ویژگی این روستا که باعث شده است یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران و حتی جهان شود، نوع معماری منحصربه‌فرد این روستا است. کندوان، روستایی سنگی است که در صخره بنا شده و خانه‌های آن به‌صورت بیضی‌شکل در دل صخره‌ها حفر شده است. این روستا یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است.

مطلب پیشنهادی: 10 نقطه از تبریز که قبل از مرگ باید ببینید!

شهر زیراب

6- شهر زیرآب

  • موقعیت: استان مازندران، شهرستان سوادکوه (40 کیلومتری جنوب قائم‌شهر)

شهر زیرآب، منطقه‌ای بکر و دست‌نخورده است که در نگاه اول بیننده را مدهوش و سرگشته می‌کند و حس تماشای تابلوی نقاشی زیبایی را به او می‌بخشد. در سفر به شمال ایران، از سفر به این منطقه زیبا غافل نشوید.

بندر چابهار

7- جاذبه‌های گردشگری ایران؛ بندر چابهار

  • موقعیت: استان سیستان و بلوچستان، حاشیه اقیانوس هند (655 کیلومتری جنوب زاهدان)

بندر چابهار، دارای زیبایی منحصربه‌فرد و خاصی بوده و می‌تواند یکی از مقاصد سفر و گردشگری باشد. این بندر زیبا، شاید در نخستین نگاه ناحیه‌ای محروم و فاقد جاذبه‌های گردشگری و پیشینه تاریخی به نظر بیاید، اما واقعیت  آن است که این ناحیه دارای بهترین کرانه اقیانوسی کشور و معتدل‌ترین هوای جنوب کشور است.

محسن رشیدی
گردشگری - کردستان و کرمانشاه
محسن رشیدی

8- سراب نیلوفر

  • موقعیت: استان کرمانشاه، ابتدای منطقه سنجابی، دامنه کوه کماجار (30 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه)

سراب نیلوفر، دریاچه کوچکی است که مملو از گل‌های نیلوفر آبی است. در فصل بهار، غنچه‌ها و برگ‌های این گل‌های نیلوفر آبی بر روی آب قرار می‌گیرند و جان تازه‌ای به طبیعت این منطقه در کرمانشاه می‌بخشند.

باغستان سنتی قزوین

9- باغستان سنتی قزوین

  • موقعیت: استان قزوین، جنوب شهر قزوین

باغستان سنتی قزوین، با قدمت بیش از هزار سال، بخشی جدایی‌ناپذیر از شهر قزوین بوده است. این باغات، بیش از ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارند و در گذشته گرداگرد شهر قزوین را فرا گرفته بودند. این باغستان‌ها در بهار، زیبایی بی‌نظیری را به محیط پیرامون می‌بخشند.

دره‌های سرسبز ایران کجاست؟ گردشگری در ایران، سفر به 7 دره سرسبز و دیدنی!

چابهار
چابهار

کلام آخر

ایام عید در سراشیبی قرار گرفته اما هنوز عده‌ای در هفته پایانی تعطیلات، مکان مورد نظر برای سفر خود را انتخاب نکرده‌اند. در این مقاله، جاذبه‌های گردشگری ایران برای سفر نوروزی را به شما پیشنهاد دادیم. رفتن به این مکان‌های دیدنی جذاب و کمتر شناخته‌شده در این بهار دل‌انگیز، خالی از لطف نیست.

نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه