Chidaneh.com placeholder image

هفت سین سفالی بچینید، ظروف دست ساز هدیه و مائده!

به قلم: تحریریه چیدانه

خلاقیت در خانه: استفاده از وسایلی که با عشق ساخته شده حس بسیار خوبی دارد. هنرمند با محبت و تمام هنر خود وسایل را خلق می کند و به دست شما می رساند. او می داند آن را خودش خلق کرده و این تحفه ای است که در هر خانه ای می تواند یادآوری از او باشد. ظروف سفالی و سرامیکی که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده است، بدون خلاقیت چندان جذابیتی هم ندارد. خانم کدخدا زاد در مورد ظروف سفالی گلین که با امید و آرزوهای زیادی راه اندازی کرده است، می گوید. ظروف دست ساز سرامیکی که در خانه های ایرانی جایگاه ویژه ای هم دارد:

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

چوب و هنر

بیوگرافی مائده و هدیه در یک نگاه

  • نام: مائده کدخدازاد/ هدیه لطفی
  • سن: 27 / 26 سال
  • شغل: سرامیست
  • موقعیت مکانی: تهران
  • محصول: ظروف سرامیکی و سفالی

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

من و هدیه معمار هستیم

هر دوی ما فارغ التحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی هستیم. حدود 3،4 سال در زمینه معماری فعالیت کردیم. در شرکت های معتبر طراحی و مشاوره به عنوان طراح داخلی و نما مشغول بکار بودیم. من یعنی مائده همچنین در حال حاضر مربی گیری هنر کودک با عنوان خلاقیت و معماری را در موسسات خلاقیت انجام می دهم.

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

چه شد که ظروف سرامیکی گلین متولد شد؟

هر دوی ما واقعا از معمار بودن لذت می بردیم اما من به شخصه همیشه از کاری بیشتر لذت می بردم که با دستانم خلق کنم. می توانم بگویم از ساعتها نشستن پشت کامپیوتر و نادیده گرفته شدن ایده ها و خلاقیتم در کار خسته شده بودم. از طرفی بخاطر داشتن شخصیت تقریبا مستقل از اینکه بخواهم عضوی از یک زیر مجموعه باشم، لذت نمی بردم. باید کاری می کردم که مختص خودم باشد؛ کاری که من را معرفی کند. شروع سفالگری برای هر دوی ما کاملا اتفاقی بود اما ادامه مسیر جدی و با پشتکار پیش رفت.

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

خلق وسایل و ظروف سرامیکی برایم لذت بخش است

من از اینکه بتوانم با دستانم چیزی بسازم و خلق کنم، واقعا لذت می برم. از بچگی به یاد دارم با هر وسیله دور ریختنی سعی می کردم وسیله جدیدی بسازم. باید اعتراف کنم که در دانشگاه از ماکت سازی خیلی لذت می بردم و هر ترم سعی می کردم متریال جدیدی برای ساخت استفاده کنم.

سفالگری تمام آن چیزی بود که می توانست من را به رویاهایم برساند! سفالگری هنر بسیار گسترده و حتی می توان گفت پیچیده ای است. به ظاهر ساده می آید اما پشت صحنه عوامل بسیاری در روند کار تاثیر دارد.

  • نوع محصول: ظروف دکوری و کاربردی

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

نمی توان گفت از سبک خاصی پیروی می کنیم چون بخش زیادی از کار ما با احساسات درونی مان آمیخته شده است. اما گِل از آن دسته مصالح و متریال است که اگر حتی به مدرن ترین شکل ممکن هم استفاده شود، باز هم نوعی نوستالژی درون آن حس می شود. برای همین درصد زیادی از مردم ارتباط خوبی با این نوع مصالح برقرار می کنند.

اگر بخواهم ویژگی برجسته ای از محصولات گِلین را بگویم این است که هر ظرف گِلین فقط یک بار از نظر فرم، رنگ و … تکرار می شود. پس مشتری می تواند خوشحال باشد از اینکه ظرفی مخصوص و منحصر به فرد برای خود دارد.

ظروف سفالی گلین
ظرف سفالی
ظروف سفالی گلین

موفقیت ها و بازخوردهای برند گلین

تا به امروز که زمان زیادی از برپایی کارگاه ما نمی گذرد، بازخوردهای متنوع و خوبی از افراد داشتیم. چند جمله از زبان افراد را در مورد محصولات مان می گویم:

  • زیبا و نوستالژی
  • طروات و تازگی
  • دلانه! از دل برآمده و بر دل نشسته
  • رنگ رنگ زندگی
  • انحصاری و …

ظروف سفالی گلین
ظرف کودک سفالی
ظروف سفالی گلین

تا حالا ظروف سرامیکی و سفالی خود را چگونه ارائه کرده اید؟

شروع معرفی محصول ما با اینستاگرام بود اما رفته رفته با چند گالری شروع به همکاری کردیم.

اهداف آینده گلین

راه طولانی در پیش هست! “گلین تازه اول راهه و شاید در آینده خانواده بزرگتری هم بشه." به آینده خوش بین هستیم چون عاشقانه هر روز در کارگاه را باز می کنیم و هر ظرف را با احساس تمام می سازیم و به این فکر می کنیم محصول مان به کدام خانه می رود!

ظروف سفالی گلین
کاسه سفالی
ظروف سفالی گلین

هرچه می خواهد دل تنگت بگو!

کسی که با دستش کار می کند کارگر است، کسی که با دست و عقلش کار می کند پیشه ور است، کسی که با دست و عقل و احساسش کار می کند هنرمند است!

در ویدئوی زیر می توانید روند ساخت ظروف سفالی گلین را ببینید که بطور خلاقانه ای نمایش داده شده است:

 

برای اینکه با این گروه در ارتباط باشید می توانید به پروفایل اهالی فن ظروف سفالی گلین در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. اگر شما هم خلاقیت و ابتکار در زمینه ساخت وسایل جدید دارید، نمونه عکسهای خود را برای ما ارسال کنید تلگرام چیدانه 09388547140

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه