دکوراسیون بهاری منزل؛ 8 مُد سال 1402

دکوراسیون بهاری منزل؛ 8 مُد سال 1402

به قلم: تحریریه چیدانه

اگر دوست‌دار طراحی و دکوراسیون بهاری منزل هستید، حواستان باشد که بهار رسما آغاز شده است. ازآنجایی‌که رنگ‌های فضای بیرون و طبیعت از خاکستری غم‌انگیز به رنگ‌های روشن و رنگی تغییریافته‌اند، طراحی‌های داخلی ما نیز به ذره‌ای از طراوت و شادابی احتیاج دارند. پس بهترین راه برای طراوت بخشیدن به فضای خانه‌تان، استقبال از مُدهای فصلی است. با دنبال کردن مد و گل‌های بهاری، این فصل زیبا را در آغوش بگیرید و روشنایی و درخشش فضای داخلی‌تان را که به اندازه زیبایی بیرون است، احساس کنید. در ادامه این مقاله چیدانه، هشت ترفند برای دکوراسیون بهاری منزل پیشنهاد داده‌ایم.

آرناپالاس

پتینه در دکوراسیون بهاری منزل

شیرآلات کسری

پتینه در دکوراسیون بهاری منزل سال 2023

پتینه در دکوراسیون بهاری منزل

استفاده از یک قطعه عتیقه یا پتینه‌کاری، می‌تواند دکوراسیون بهاری ما را خاص و متفاوت کند. اکسسوری و دکوری‌های قدیمی، شخصیت زیادی به فضاهای داخلی خانه ما می‌دهند و بنابراین همیشه کارایی دارند. با به کار بردن یک سبک یا قطعه وینتیج، انگار یک تکه از تاریخ و هنر منحصربه‌فرد را در خانه خود نگهداری می‌کنید.

سنگ مرمر

کاغذدیواری مرمر در دکوراسیون بهاری منزل

سنگ مرمر و کاغذدیواری مرمری در دکوراسیون بهاری

زمانی که سنگ مرمر کالاکاتا طلایی، بیش‌ازاندازه گران است، دیواری با کاغذدیواری مرمری اثری شیک، غیرمنتظره و همچنین معقولی برای شما به‌حساب می‌آید. این مدل کاغذ دیواری، همیشه قابل استفاده است. همچنین استفاده از سنگ مرمر جسور و ماندگار برای مدت طولانی، جلوه‌ای و خاص و منحصربه‌فرد در دکوراسیون داخلی منزل ایجاد می‌کند.

ایده‌های کم‌هزینه را در این مطلب بخوانید: دکوراسیون بهاری خانه، 9 ایده ساده و کم‌هزینه!

رنگ اکرلیک در دکوراسیون بهاری

دکوراسیون بهاری منزل با آکریلیک

بالا رفتن علاقه‌مندی به آکریلیک کاملا واضح و غیرقابل‌انکار است. این ماده در همه‌چیز به‌سرعت ظاهر و مشخص می‌شود. از میزهای مدرن گرفته تا تابلوهای آویز. اگر فضای کوچک و جمع‌وجوری دارید، جستجو در بین لوازم آکلرلیک نیز می‌تواند یک انتخاب استراتژیک برای بازکردن و بزرگ‌تر جلوه‌دادن فضای اتاق شما باشد.

نور طبیعی در دکوراسیون بهاری

نور در دکوراسیون داخلی خانه

نور طبیعی در خانه

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون

از حضور نور طبیعی در فضاهای داخلی خود، غفلت نکنید. وجود سقف‌های بلند و پنجره‌های بزرگ در هر خانه‌ای، یک نعمت محسوب می‌شود. همچنین نور طبیعی در فصل بهار، کاهش‌دهنده استرس بوده و هرگز از مُد نمی‌افتد. پس پنجره‌های خود را باز کنید و بگذارید تا نور طبیعی در منزلتان، جلوه خود را به نمایش بگذارد و به فضا، انرژی و زیبایی ببخشد.

المان مشکی

المان های سیاه در دکوراسیون بهاری

المان‌های مشکی در دکوراسیون بهاری چه تاثیری دارند؟

وجود المان‌های مشکی، خود نوعی ترند به حساب می‌آید. شما می‌توانید با ایجاد کنتراست، باعث برجسته کردن یک منطقه و ایجاد عمق بیشتر در دکوراسیون شوید و ایجاد تاکید بیشتری کنید. به این ترتیب برای فضاهای اصلی خود، رنگ‌های خنثی و روشن را انتخاب کنید. یک راه عالی دیگر برای افزودن لبه و ایجاد کمی عمق به فضاهای کوچک و مینیمالیستی نیز، استفاده از رنگ سیاه است.

مطلب پیشنهادی: ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ 1+7 رنگ سال 2023

شمع در دکوراسیون بهاری

چیدمان بهاری منزل با شمع

نقش شمع در آسایش و راحتی منزل بهاری

همواره لازم است در دکوراسیون خانه خود، راحتی و سادگی را مدنظر داشته باشید. علاوه‌براین برای القای چنین حسی می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که خانه خود را  با شمع‌های روشن، تجهیز کنید. جالب است بدانید، دانمارکی‌ها بیش از هر کشور دیگری از شمع استفاده کرده و بزرگ‌ترین مصرف‌کننده‌های شمع هستند. برای همین می‌توانند مثال مناسب و مطرحی برای این موضوع، به‌حساب بیایند. همچنین می‌توانید تخت‌هایتان را با انداختن پتوهای زیاد، بپوشانید و تعدادی کتاب موردعلاقه‌تان را نیز بر روی میز جلومبلی قرار دهید.

گیاهان بالارونده در دکوراسیون بهاری

گیاهان خانگی آویزان در دکوراسیون بهاری منزل

گیاهان بالارونده در دکوراسیون بهاری منزل

استفاده از گل و گیاه در این فصل، می‌تواند شگفت‌آور باشد. پیشنهاد ما تاکِ پرپشت و شکفته است که به‌صورت گیاه بالارونده ظاهر می‌شود و غیرممکن است به‌راحتی نابود گردد. این گیاهان، خانه شما را بعد از زمستانی سرد و خفه دوباره جوان می‌کنند. همچنین گیاهان سرسبز علاوه بر جذابیت، هوای پاک و کاهش استرس و آرامش را نیز به همراه دارند.

مبل به رنگ سال 2023

رنگ در سال 2023 مبل و پارچه بافت دار مبل و پاف

پارچه‌های به رنگ سال 2023

نقش پارچه‌های بافت‌دار در دکوراسیون نشیمن بهاری و منزل خود را نادیده نگیرید. باتوجه به رنگ سال 2023؛ (Viva Magenta) که سرخابی قرمز، زرشکی یا ارغوانی است، می‌توانید در انتخاب و طراحی داخلی برای رویه مبل‌ها و پاف و… از این رنگ، بهره ببرید. به طور کلی این رنگ‌ها، جلوه‌ای لوکس به فضا می‌دهند. همچنین ترکیبی از رنگ‌های تیره و خاکی مانند: قهوه‌ای، مسی و خاکی یا ترکیبی از سیاه و خاکستری هم، امسال ترند شده‌اند.

دکوراسیون بهاری منزل در سال 2023

در انتها

در این مطلب به بیان 8 مُد دکوراسیون بهاری سال 1402 پرداختیم. اگر قصد دارید چیدمان منزل‌تان را بهاری کنید،
اهالی فن چیدانه با خدمات و کالاهای متنوع، می‌توانند شما را در این زمینه یاری کنند. پس فرصت را از دست ندهید و با دیدن نمونه کارها، بهترین دکوراسیون بهارانه را برای خانه خود انتخاب نمایید.

منبع: elledecor | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه