دکوراسیون بهاری خانه، 9 ایده ساده و کم‌هزینه!

دکوراسیون بهاری خانه، 9 ایده ساده و کم‌هزینه!

به قلم: تحریریه چیدانه

پرندگان آواز می‌‌خوانند، گل‌‌های بهاری شکوفا می‌شوند و بهار، رسما از راه می‌رسد. این یعنی زمانی مناسب برای به‌‌روزرسانی دکوراسیون فضای خانه. روح و روان خود و فضای خانه را با آوردن حس و حال بهارگونه به درون خانه، دلنشین کنید. فصل بهار، پتانسیل بالایی به‌ منظور ارائه ایده‌‌های جذاب برای دکوراسیون منزل شما دارد. تزیینات و دکوراسیون بهاری همیشه باعث می‌‌شوند که در منزل احساس تازگی و طراوت کنید و فضای خانه پس از یک زمستان سرد، از گرما و لطافت بهاری پر گردد. اما چگونه بهار را به خانه خود بیاوریم؟ با این مطلب از چیدانه همراه باشید تا ایده‌هایی برای چیدمان دکوراسیون بهاری خانه را بشناسید.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

چوب و هنر

معین صالحی
خانه بازسازی شده خانم دلیران
معین صالحی

بهار در خانه با ساماندهی دکوراسیون بهاره

خوش‌آمدگویی به بهار با ساماندهی

گام نخست برای ورود بهار به خانه، مرتب کردن درهم‌ ریختگی‌‌ها است. با مرتب‌کردن بی‌نظمی‌‌ها و سر و سامان دادن به ریخت‌ و پاش اسباب‌بازی‌‌ها، لباس و دکوراسیون نامرتب، خانه شما آماده پذیرایی از بهار و مهمان‌هایش خواهد شد. همچنین می‌‌توانید برای ساماندهی اسباب و لوازمی که در زمستان از آن‌ها استفاده می‌‌کردید و در فصل بهار دیگر به آن‌ها نیازی ندارید، از سبدهای حصیری، قلاب‌های آویز و جعبه‌‌های فلزی یا چوبی استفاده کنید. مرتب بودن خانه، زیبایی مطلوبی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. پس به طبقه‌بندی و نظم‌دهی در دکوراسیون بهاری منزل خود اهمیت دهید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

حلقه گل های بهاری

دکوراسیون بهاری خانه، یک مهمان ویژه

ورودی خانه خود را با رنگ‌‌های لطیف و روشن، برای استقبال از بهار رنگ‌آمیزی و آماده سازید. پس از آن یک حلقه گل بهاری درست کنید. می‌‌توانید این حلقه را با استفاده از ساقه‌‌های گیاهان سبز، بسته‌‌های بذر گیاهان زینتی و با هرآنچه دردسترس و شاید دورریختنی؛ اما زیبا به نظر می‌سد، درست کنید.

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

معین صالحی
خانه بازسازی شده خانم دلیران
معین صالحی

دکوراسیون بهاری رنگی

دکوراسیون بهاری، رنگین‌‌کمان فصل‌‌ها

فصل بهار، بهترین زمان برای آوردن رنگ‌‌های شاد و دلپذیر به خانه است. این کار یکی از ارزان‌‌ترین و ساده‌‌ترین ترفندها برای ایجاد حس سرزندگی است و تأثیر آن می‌‌تواند بسیار چشمگیر باشد. در این راستا، نیازی به کار پیچیده نیست. کافی‌ست کاری مانند قرار دادن یک ظرف رنگارنگ برای چیدن میوه‌‌های تازه بر روی کانتر آشپزخانه را انجام دهید. هنگامی‌‌که به استقبال بهار می‌‌روید، رنگ‌‌های آبی ملایم، صورتی پاستلی، بنفش کمرنگ، سبز و هر رنگ روشنی، می‌توانند به خانه شما راه یابد. یک راه آسان برای اضافه کردن رنگ به خانه، استفاده از کوسن، پرده و لوازم جانبی رنگین است. مطمئن باشید که کوسن‌های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل‌تان ایجاد خواهند کرد.

مطلبی کاربردی: 10 ایده دکوراسیون آشپزخانه بهاری در فصل نو

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

شکوفه های بهاری در دکوراسیون بهاری خانه

شکوفه در دکوراسیون بهاری منزل

شکوفه‌‌های بهاری، این موجودات شگفت‌‌انگیز

فضای خانه خود را با گل‌‌های تازه بهاری، تزیین کنید. اکنون زمان مناسبی برای آوردن برخی از گل‌‌های حیرت‌‌انگیز و زیبای اطرافتان به داخل خانه است. گل‌‌ها اساسا در هر فضایی تغییر چهره آنی ایجاد می‌‌کنند و خلق‌‌وخوی فضا را تغییر می‌‌دهند. در هر یک از فضاهای نشیمن، غذاخوری، اتاق‌خواب، حمام و آشپزخانه، یک دسته‌ گل پر از شکوفه را در یک گلدان بگذارید تا حضور بهار را برایتان تداعی کند.

گل رز در دکوراسیون بهاری

دکوراسیون بهاری خانه با عطر دل‌‌انگیز گل‌ها

یکی دیگر از ایده‌‌های بهارانه، اضافه کردن عطرهای مورد علاقه به فضای زندگی است. با آوردن گل‌‌های بهاری به داخل خانه مانند گل‌‌های لوندر، پونه و انواع گل رز، عطر دل‌انگیز بهار را استشمام کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع گل رز برای باغچه، عید بکار تابستون لذت ببر!

مهسا شمسایی
دکوراسیون خانه من
مهسا شمسایی

رنگ لیمو زرد در دکوراسیون بهاری

خورشید درخشان در دکوراسیون بهاری خانه

برای داشتن فضایی روشن‌‌تر در فصل بهار، نیاز به نورهای گرم و درخشان دارید، تا محیط خانه را برایتان روشن و روح‌‌بخش کنند. بنابراین می‌‌توانید از عناصری استفاده کنید که در بازتاب هرچه بیش‌تر این نورها، مؤثر باشند. مثلا می‌توانید فضای خود را با لوازم و هر چیز زردرنگ تزیین کنید. به این ترتیب درون یک‌ کاسه بزرگ یا گلدان شیشه‌‌ای، لیموهای زردرنگ بگذارید و آن را بر روی اپن آشپزخانه خود قرار دهید. هم‌چنین برای آنکه فضای خود را آرام و روشن نگه ‌دارید، می‌‌توانید پرده‌‌های سنگین زمستانی را برداشته و آن‌ها را با پارچه‌‌هایی از جنس وال، توری و یا حریر، جایگزین کنید.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

دکوراسیون بهاره با بازسازی وسایل قدیمی

دکوراسیون بهاری و زندگی دوباره

لوازم قدیمی خود را احیا کنید. شما می‌‌توانید به مبلمان محبوب ولی قدیمی خود، یک فرصت دیگر برای زندگی بدهید. آن را تعمیر کنید و یا از وسایلی که دیگر استفاده نمی‌کردید، به‌ منظور عملکرد جدید بهره ببرید. به‌ عنوان‌ مثال، یک بطری شیشه‌‌ای قدیمی را می‌‌توان به یک گلدان عالی، تبدیل کرد. هم‌چنین جعبه‌‌های قدیمی می‌‌توانند به‌‌عنوان قفسه‌‌های دیواری عمل کنند. مثالی دیگر اینکه یک لوستر قدیمی برنجی از مغازه‌‌های عتیقه‌‌فروشی یا سمساری خریداری کرده و سپس آن را رنگ‌‌آمیزی کنید. تزیین بطری‌های دورریختنی نیز می‌تواند ایده خوبی برای دکوراسیون بهاری خانه شما باشد.

مطلب خواندنی: ست رنگ‌های بهاری در دکوراسیون؛ 1+7 رنگ سال 2023

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

وسایل هنری در دکوراسیون بهار

سبک بوهو در دکوراسیون بهاری

دکوراسیون بهاری با المان‌های هنری

کوسن‌‌های قدیمی خود را با تعدادی از بالش‌های رنگی روشن، جایگزین کنید. پتوها و بالش‌‌های پشمی مختص فصل زمستان را برداشته و با پتوهای نازک‌‌تر و بالش‌‌های پنبه‌‌ای تعویض نمایید. این به شما کمک می‌‌کند تا احساس راحتی و آرامش به فضای خود ببخشید. هم‌چنین می‌‌توانید هر فصل، چیز تازه‌‌ای از اکسسوری‌‌ها و لوازم تزئینی خود را به نمایش بگذارید. یکی دیگر از ایده‌‌های تزیین ساده برای بهار، این است که آثار هنری خود را به‌‌روز کنید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

نقطه کانونی شکوفه های بهاری در دکوراسیون بهاری

دکوراسیون بهاری، هم‌‌نشینی با بهار در خانه

یک نقطه کانونی بهاری ایجاد کنید. هر چیز تزیینی زیبایی که دوست دارید، مانند شاخه‌‌های گل چیده‌شده از باغچه، بطری‌‌های شیشه‌‌ای، شمع‌‌های کوچک، تیله‌‌های رنگی و… را جمع‌‌آوری کرده و آن‌ها را بر روی یک سینی یا درون یک سبد قرار دهید. سبد تزیین شده را بر روی میز نشیمن، قرار دهید و از حضور بهار در کنار خود لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی: اتاق نشیمن بهاری، معجزه رنگ‌‌های ملایم در دکوراسیون!

چیدمان سبک بوهو در دکوراسیون بهاری خانه

کلام پایانی

در این مطلب از چیدانه، سعی کردیم 9 ایده ساده و کم‌هزینه برای دکوراسیون بهاری خانه و خوشامدگویی به فصل بهار را مطرح کنیم. بهتر است برای دیدن دکوراسیون‌های بهاری بیشتر، سری به بخش تورهای خانه‌گردی چیدانه نیز بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه