Chidaneh.com placeholder image

دکور بالای تخت، 20 مدل رویایی اتاق خواب!

به قلم: گلنار

امروزه با کوچک شدن خانه ها، متراژ فضاهای مختلف هم رو به کاهش رفته است و طراحی دکوراسیون داخلی را محدود کرده است. در این میان اتاق خواب از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و طراحی داخلی آن دارای اهمیت زیادی است. در این مطلب می خواهیم به کمک کارشناسان بالسا نمونه عکس های زیبایی از طراحی دکور بالای تخت خواب را به شما نشان دهیم تا با ایده گرفتن از آن ها، انتخاب مناسبی برای اتاق خواب خود داشته باشید.

امیر صادقی
دکوراسیون آبی اتاق خواب مینیمال
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

معین صالحی
منزل مدرن فرزانه و سعید در مشهد
معین صالحی

استودیو پر
عکاسی روایت خانه ششم (آقای اویسی)
استودیو پر

امیر صادقی
عکاسی خانه ی پر از حس خانم اولیا شیرازی
امیر صادقی

[[nid:71226]]

دکور بالای تخت با تابلو

اولین و ساده ترین ایده ای که می توان برای تزیین بالای تخت استفاده کرد، نصب تابلو و قاب عکس است. این کار باعث زیبایی فضای اتاق خواب شده و حس خوبی را به ارمغان می آورد. البته که باید در انتخاب تابلو، ابعاد آن، رنگ، محل قرارگیری، تعداد و … نهایت دقت و توجه را به خرج داد تا با کلیت تخت خواب و اتاق خواب هماهنگ باشد. این تابلوها می توانند در سبک ها و موضوعات متفاوتی به کار روند. عکس های خصوص و خانوداگی، تصاویر منظره، نقاشی های هنری و … .

استودیو پر
عکاسی دکوراسیون منزل مسکونی
استودیو پر

نکته استفاده از تابلو بالای تخت:

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارند هنگام خواب، بالای سرشان شلوغ به نظر برسید می توانید از ایده تصویر بالا استفاده کرده و قاب عکس ها را با فاصله از تخت نصب کنید.

استودیو پر
پروژه ی منزل مسکونی گیشا
استودیو پر

فروزان رحمانی
خانه رنگارنگ خانواده شیرازی
فروزان رحمانی

گروه معماری آرتیما
دکوراسیون زیبای اتاق خواب
گروه معماری آرتیما

دکور بالای تخت با کاغذ دیواری

با اینکه کاغذ دیواری سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرد، اما همیشه جذابیت و زیبایی خود را حفظ کرده است. استفاده از طرح های خاص و زیبای کاغذ دیواری برای دکور بالای تخت، شخصیت خاصی به اتاق خواب می بخشد. انتخاب اینکه کاغذ دیواری ما کل فضای بالای تخت را بگیرد یا بخشی از آن را، به سلیقه ما و دکوراسیون اتاق خواب بستگی دارد. 

معمولا استفاده از کاغذ دیورای و رنگ آمیزی برای دیوار پشت تخت خواب، باعث ایجاد نقطه کانوین در اتاق شده و تغییر بسیار زیادی را ایجاد می کند.

معین صالحی
دکوراسیون اتاق خواب
معین صالحی

استودیو معماران کیوانی
طراحی داخلی اتاق خواب مهر خانه با چوب بازیافتی
استودیو معماران کیوانی

معین صالحی
دکوراسیون اتاق خواب مدرن
معین صالحی

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

دکور بالای تخت با طرح های خاص

برای این ایده منظور از طرح های خاص می تواند خلاقیت های گوناگونی باشد. انواع دیوارپوش ها، وسایل دکوراتیو یا هر ایده ای که خودتان می سازید در همین دسته قرار می گیرد. در این بین نوارهای چوبی هم می توانند به طور کلی سبک دکوراسیون اتاق شما را تغییر دهند. 

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با طراحی داخلی ایرانی در قلب تهران
امیر صادقی

امیر صادقی
اتاق خواب سفید
امیر صادقی

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون اتاق خواب سفید
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکور بالای تخت با شلف

شلف و طبقه بندی علاوه بر استفاده کاربردی به منظور قرار دادن وسایل و دکوری های مختلف روی آن، خودش در نقش یک دکوری دیواری زیبا و جذاب عمل می کند. استفاده از شلف به عنوان دکور بالای تخت خواب یکی از راهکارهای خاص برای متفاوت شدن فضای اتاق خواب است.

در مطلب شلف بالای تخت خواب، برای دیزاین شیک اتاق خواب، می توانید نکات بیش تری را در مورد این ایده مطالعه نمایید.

حسین گلیار
دکوراسیون اتاق خواب
حسین گلیار

گروه طرح و هنرسپنتا
چیدمان اتاق خواب
گروه طرح و هنرسپنتا

خونه محسن و سعیده

دکور بالای تخت با پنجره و پرده

گاهی اوقات ایعاد اتاق خواب و حتی تخت شما محدودیت هایی را در چیدمان ایجاد می کنند و تخت خواب زیر پنجره قرار می گیرد. در این حالت شما می توانید از پنجره به عنوان یک فرصت استفاده کرده و با انتخاب پرده مناسب همان پنجره را به یک عنصر دکوراتیو در اتاق خواب تبدیل نمایید. مکن است از نظر شما این ایده بسیار ساده به نظر بیاید اما همان طور که در تصاویر بالا هم مشاهده می کنید، یک ایده ساده تاثیر بزرگی را به همراه خواهد داشت.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای با دکوراسیون خاص در پردیس
امیر صادقی

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

تزیین بالای تخت با ریسه

این ایده هم می تواند به عنوان یکی از ساده ترین ایده ها در نظر گرفته شود. قرار دادن ریسه ها روی دیوار و یا بر روی پشتی تخت خواب می تواند طرح های مختلفی را ایجاد کند. البته این نکته را هم فراموش نکنید که ریسه ها ممکن است برای در حالت روشن بودن زیبایی خاصی برای شما به وجود آورند و زمانی که خاموش هستند نمای خاصی نداشته باشند. اما در هر صورت ایده ساده و کم هزینه ای محسوب می شوند.

“شما هم اگر به دنبال ایده جدید هستید می توانید از مشاوران بالسا راهنمایی بگیرید

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه