Chidaneh.com placeholder image

چگونه اتاق خواب خود را تزیین کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: همه ما دوست داریم فضای زندگیمان به زیباترین شکل ممکن چیدمان شود. در این میان فضای اتاق خواب به عنوان خصوصی ترین فضای زندگی مان نیاز به چیدمان و تزئینات خاص خود را دارد تا گویای سلیقه و سبک مورد پسند ما باشد؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با پاسخ سوال " چگونه اتاق خواب خود را تزیین کنیم؟ “ و ترفندهای زیباتر کردن اتاق خواب آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. 

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون اتاق خواب سفید
عرفان شریف نژاد: عکاس

چوب و هنر

انتخاب مبلمان مناسب اتاق خواب 

یکی از مهمترین جزییاتی که باید پیش از تزیین اتاق خواب به آن ها توجه کنیم انتخاب مبلمان مناسب برای فضای داخلی اتاق خواب است. این مبلمان مناسب که شامل تخت خواب، میز آرایش، پاتختی، کتابخانه ، میز تحریر و سایر جزییات فضای داخلی اتاق خواب است باید هماهنگ با ابعاد فضای داخلی اتاق خوابتان هماهنگ باشد. تا بتوانید احساس راحتی بیشتری در فضای داخلی تان داشته باشید.

استودیو معماران کیوانی
طراحی اتاق خواب
استودیو معماران کیوانی

انتخاب ترکیب رنگ مناسب اتاق خواب 

بعد از انتخاب مبلمان مناسب باید ترکیب رنگ مناسبی را برای زمینه اتاق خوابتان انتخاب کنید، ترکیب رنگ مناسب باعث می شود، تزئینات فضای اتاق خوابتان بیشتر به چشم بیایند. برای آنکه بتوانید ترکیب رنگی مناسبی را برای فضای داخلی تان پیدا کنید می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید و ترکیب رنگ های مناسب که سبب زیباتر شدن اتاق خواب شما می شود آشنا شوید: 

تزیین درب اتاق خواب

​تزیین درب اتاق خواب 

بعد از انتخاب مبلمان و ترکیب رنگ مناسب برای فضای اتاق خوابتان حالا می توانید اقدام به تزئین اتاق خواب تان کنید. با تزئین درب اتاق خوابتان می توانید از همان ابتدا با زیبایی از دیگران استقبال کنید. اگر دوست دارید ایده های متفاوت تزئین درب اتاق را بشناسید به مطلب تزیین درب اتاق، ۲۳ ایده شیک و مقرون به صرفه! سری بزنید و با این ایده ها آشنا شوید.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

تزیین دیوار اتاق خواب 

تزئین دیوار اتاق خواب دومین قدمی است می توانید برای زیباسازی اتاق خوابتان انجام دهید. برای این منظور می توانید یکی از دیوارهای اتاقتان را کاغذ دیواری کنید یا برای تزئین دیوار اتاق خوابتان از نقاشی گرافیتی استفاده کنید. این دیوار می تواند دیوار پشت تخت شما باشد یا حتی می توانید از المان های ساده ای مثل قاب عکس و یا تابلو های تزئینی استفاده کنید. مطالب زیر در انتخاب بهترین گزینه برای تزئیندیوار اتاق خوابتان به شما کمک می کند:

امیر صادقی
اتاق خواب سفید
امیر صادقی

دکور بالای تخت در تزیین اتاق خواب 

یکی دیگر از تزئیناتی که می تواند جلوه اتاق خواب شما را زیباتر از قبل سازد دکور بالای تخت است. تزئین بالای تخت می تواند با کمک شلف ها و سایر لوازم دکوری که به آنها علاقه دارید صورت گیرد، مطلب دکور بالای تخت، ۲۰ مدل رویایی اتاق خواب! در زمینه انتخاب دکور مناسب بالای تخت شما را راهنمایی کند.

فروشگاه اینترنتی دکووال  decowall
استیکرهای پریز دکووال
فروشگاه اینترنتی دکووال decowall

​تزیین کلید و پریز اتاق خواب 

پاسخ دیگری که می توانیم به سوال “چگونه اتاق خواب خود را تزیین کنیم؟ “بدهیم، تزئین کلید و پریز اتاق خواب است، شاید در نگاه اول تزیین کلید و پریز کمی دور از ذهن به نظر برسد ، اما باید گوییم تزیین جزییات کوچک فضای داخلی تان می تواند زیبایی خاصی به فضای اتاق خوابتان ببخشد. برای تزیین کلید و پریز اتاق خوابتان می توانید از استیکر های دیواری استفاده کنید و یا به مطلب ۱۲ ایده خلاقانه برای تزیین کلید و پریز سر بزنید و ایده های خلاقانه آن استفاده کنید. 

اتاق خواب من

تزیین اتاق خواب با گیاهان خانگی 

حضور گل و گیاه تزئینی به خصوص گیاهان گلدار در هر فضایی به خصوص اتاق خواب باعث ایجاد جلوه زیبایی در فضا می شود. گیاهان گلدار باعث خوشبو شدن فضای اتاق خواب شما می شود و همین موضوع تاثیر مثبتی در فضای داخلی خانه شما خواهد داشت. مطلب گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید! شما را با این گیاهان و روش های نگهداری آتها آشنا می کند به سادگی می توانید گیاهان گلدار مناسب فضای داخلیتان را انتخاب کنید و خانه زیباتری داشته باشید. 

آراز دکور
رنگ سرخابی در اتاق خواب
آراز دکور

انتخاب اکسسوری های کوچک برای تزیین اتاق خواب

برای داشتن یک اتاق خواب زیبا و تزیین کم هزینه نیازی نیست حتما لوازم و وسایل گران قیمت خریداری کنید، گاهی با کمک چند اکسسوری ساده و کم هزینه می توانید فضای اتاق خواب خود را زیبا و چشمگیر تر قبل کنید. این اکسسوری ها می تواند کوسن، آباژور و یا تابلوهای تزیینی باشد که باید هماهنگ با فضای داخلی تان از آنها استفاده کنید. مطلب تزیین اتاق خواب با وسایل ساده، ۱۲ ایده بهاری! در این زمینه می تواند شما را راهنمایی کند.

برای سوال  “چگونه اتاق خواب خود را تزیین کنیم؟ " روش ها و پاسخ های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها مناسب فضاهای گوناگون است. دکوراسیون ایده نو در زمینه چیدمان داخلی دکوراسیون تان می تواند به شما کمک نماید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه