Chidaneh.com placeholder image

تاج بالای تخت خواب، دو ایده برای یک دیزاین شاهانه!

به قلم: گلنار

خودتان بسازید: احتملا تورها و پرده های آویزان از بالای تخت خواب ها را در فیلم ها و یا خانه های سلطنتی بسیار دیده اید. این عنصر در طراحی اتاق خواب، هم جنبه تزیینی داشته و هم از لحاظ کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در هر دو صورت جلوه ای باشکوه به فضای اتاق خواب می بخشد. معمولا این کار به روش های گوناگونی انجام می پذیرد و برای سبک های مختلف نیز قابل طراحی است.

من در این مطلب دو مدل متفاوت تاج بالای تخت خواب را برای شما در نظر گرفتم که می توانید به کمک ویدیو آن ها را در خانه تهیه نمایید:

تابلو فرش ریحان
  • ایده اول : مدل تاج بالای تخت مدرن
  • ایده دوم : مدل تاج بالای تخت کلاسیک

ساخت تاج بالای تخت خواب

ساخت تاج بالای تخت خواب

ساخت تاج بالای تخت خواب

ایده اول : مدل تاج بالای تخت مدرن

برای طراحی و ساخت این مدل تاج بالای تخت باید از کارگاه گلدوزی استفاده نمایید. اما قبل از شروع کار بهتر است این نکته را یادآور شوم که اندازه قطر کارگاه و میزان پارچه مورد نیاز کاملا به سیلقه شما و ابعاد مورد نظرتان بستگی دارد. برای این منظور ابتدا باید ارتفاع مکان آویزان شدن تور تا کف اتاق را اندازه گرفته و بلندی و کوتاهی را براساس این ارتفاع تنظیم نمایید. این را نیز به یاد داشته باشید که تور داخل کارگاه جمع شده و حالت چیندار پیدا می کند بنابراین عرض پارچه باید با دقت انتخاب شود. سپس یک قسمت کارگاه را باز کرده و ماند تصویر بالای پرده یا تور را داخل حلقه چوب کنید. سپس کارگاه را بسته و تور را به دور حلقه باز نمایید.

مطلب پیشنهادی: راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب

دوخت تور بالای تخت خواب

دوخت تور بالای تخت خواب

در مرحله دوم سه ربان با رنگ مورد نظر به دور حلقه دیگر کارگاه محکم گره زده تا بتوانید از آن ها برای آویزان کردن تاج استفاده نمایید. در نهایت دو حلقه کارگاه را دوباره کنار یکدیگر متصل نمایید.

ویدیوی زیر تمامی مراحل ساخت مدل تاج بالای تخت مدرن را به خوبی به شما نشان می دهد:

مطالب بیشتر: دکوراسیون اتاق خواب مشترک کودک و والدین، کنار هم ولی جدا از هم!

 

ایده دوم : مدل تاج بالای تخت کلاسیک

معمولا در این سبک تاج بالای تخت خواب از کتیبه های پر تزیین و پرکار آماده استفاه می شود. شما به راحتی می توانید طرح مورد نظرتان را خریداری کرده و سپس مطابق تصاویر آن را نصب نمایید. این مدل بیش تر برای اتاق خواب های بزرگ با سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد و حالت باشکوه و تجملاتی دارد. بعد از آن که کتیبه را در ارتفاع مناسب نصب کردید، باید پرده مورد نظرتان را داخل میل پرده کرده و آن را دقیقا پشت کتیبه آویزان نمایید. این کار بهتر است به گونه ای انجام شود که بالای پرده قابل دیدن نباشد.

مطلب پیشنهادی: تخت خواب های رنگی برای دیدن خواب های رنگی

انواع مدل تاج بالای تخت

انواع مدل تاج بالای تخت

انواع مدل تاج بالای تخت

انواع مدل تاج بالای تخت

مدل تاج بالای تخت خواب

ساخت تاج بالای تخت خواب

در مرحله آخر ساخت تاج بالای تخت خواب باید دنباله پرده آویزان شده را طراحی نمایید. برای این کار دو حالت وجود دارد:

  • در حالت اول می توانید دو طرف پرده را باز کرده و روی سمت تخت خواب قرار دهید.
  • اما حالت دوم که معمولا برای سبک کلاسیک رایج تر است، با استفاده از حلقه کنار پرده انجام می شود. به این گونه که و دنباله پرده را روی دسته ها قرار می دهید تا به صورت باز آویزان شود.

تمامی مراحل ساخت تاج بالای تخت کلاسیک در ویدیوی زیر آموزش داده شده است:

مطلب پیشنهادی: 20 ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها

 

مطالب زیر را در زمینه دکوراسیون اتاق خواب و تخت خواب به شما پیشنهاد می کنم:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه