Chidaneh.com placeholder image

روتختی خزی چیست؟ 20 مدل روتختی پشمالو و پرزدار جدید

به قلم: تحریریه چیدانه

روتختی یکی از عناصر اصلی در اتاق‌خواب به شمار می‌رود که در 2 سایز یک نفره و دو نفره طراحی و تولید می‌شود. همچنین پارچه‌های به‌کار رفته در انواع روتختی‌ها متفاوت است. پارچه‌هایی از جنس ابریشم، کتان، ساتن، مخمل، دانتل، نخ و خز  کاربردهای ویژه‌ای در طراحی انواع روتختی مناسب تخت خواب دارند. شما باید با توجه به نوع نیاز، علاقه و بودجه‌تان یکی از این محصولات زیبا را انتخاب کنید. ناگفته نماند مناسب‌ترین جنس برای روتختی نخ و پنبه است؛ به‌خصوص اگر آلرژی داشته باشید. برای اینکه انتخاب فوق‌العاده‌ای داشته باشید باید توجه ویژه‌ای به فصلی که روتختی در آن استفاده می‌شود، بکنید. بهترین انتخاب برای فصول گرم استفاده از خز برای روتختی است. روتختی از جنس مخمل و خزی گزینه مناسبی برای فصول سرد سال است.در این مطلب از چیدانه به  انواع مدل روتختی خزی می پردازیم.

 انواع مدل روتختی خزی

انواع مدل روتختی خزی

در این مطلب مدل روتختی خزدار در طرح های بسیار زیبا و جالب مد سال را می توانید مشاهده نمایید. اگر درحال تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود هستید و یا و درحال خرید جهیزیه و تهیه کلای خواب. بهتر است بعد از انتخاب تمامی وسایل اتاق خواب و چیدمان آن به سراغ انتخاب روتختی بروید. روتختی تکمیل کننده دکوراسیون اتاق خواب شماست و صد البته تأثیر بسیار زیادی در زیبایی اتاق خواب شما دارد.

تابلو فرش ریحان
ویژگی های رو تختی خز دار

ویژگی های رو تختی خز دار 

روتختی خزدار از جمله مدل رو تختی به شمار می رود که بیشتر در فصول‌ سرد سال از آن استفاده می کنند، آنان گرم، نرم و در همین حال راحت هستند و عموما به عنوان روتختی پشمالو معروف هستند و طبعاً خواب خوبی را فراهم خواهند نمود، اما مسئله اصلی در کیفیت آنان بوده چون که انواع مختلفی دارند، ولی برای آشنایی شما ما اطلاعاتی درباره روتختی پرزدار را مطرح می نماییم

  • تختی خزی از بهترین نوع الیاف بافته شده اند.
  • آنان به خوبی دوخته شده و هیچ نقصی در عرض، طول و یا طرح ندارند.
  • رنگرزی خوبی داشته و هنگام عرق کردن و یا شستشو رنگ پس نمی دهند.
  • خزها از بدنه پارچه به راحتی جدا نمی شوند و محصول از عمر طولانی برخوردار است.
  • به راحتی می توان آنان را با در نظر گرفتن نوعیت پارچه به روش دستی و یا استفاده از ماشین شستشو داد.
  • خزها نرم هستند و در هنگام خوابیدن مزاحمتی ایجاد نمی کنند، ضمن این که اصلاً حساسیتی را به وجود نمی آورند.
ویژگی های رو تختی خز دار

روتختی پشمالوی سبزآبی

رنگ بندی انواع مدل روتختی خزی 

انخاب رنگ رو تختی اصول و شرایط گوناگونی دارد که به صورت کامل قبلا به آن پرداخته ایم. مدل رو تختی خز دار عموماً در رنگ بندی‌ های متنوع همچون سفید، سرمه ای، قهوه ای، زرد، قرمز، مشکی و غیره ارائه می شوند، از سویی ابعاد گوناگونی داشته که متناسب با استانداردهای تشک ها از سوی کارخانه ها آماده می شوند .روتختی خز طوسی و رو تختی خز صورتی از پر طرف دار ترین رنگ ها در بین انواع مدل رو تختی دخترانه محسوب می شوند.

خز برای رو تختی مناسب برای پوست های حساس
خز برای رو تختی مناسب برای پوست های حساس

روتختی پشمالو و پرزدار مشکی

رو تختی با خز مناسب برای پوست های حساس

روتختی عموما یکی از محصولاتی است که به طور روزانه با آن سروکار داشته و با پوست انسان در تماس می باشد. بنابراین بسیار مهم است که از چه نوع روتختی برای اتاق خواب استفاده شود زیرا برخی از افراد به بعضی از پارچه ها حساسیت داشته و یا از ناراحتی پوستی رنج می برند. بنابراین بهتر است برای حفظ سلامتی خود از روتختی استفاده کرد که نه تنها در ارتباط با پوست، حساسیت ایجاد نکرده بلکه باعث آرامش شود.

چرا رو تختی خز دار بخریم؟
چرا رو تختی خز دار بخریم؟

چرا رو تختی خز دار بخریم؟

بخ طور کلی روتختی از یک لحاف، یک ملحفه تشک و روبالشی تشکیل شده است و ملحفه هایی که از شب تا صبح بر روی افراد قرار می گیرد باید یک انتخاب درست باشد. در خرید روتختی باید اولین معیار را جنس پارچه در نظر گرفته و بعد  از آن قیمت این محصول را جویا شوند. بهتر است هوشمندانه روتختی مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریدی مطمئن را تجربه کرد. روتختی های خزدار پرز کوتاه برای تمام سنین طراحی شده است و مشتریان می توانند از هر سایز این روتختی برای اتاق خواب استفاده کنند. همچنین نرمی و شیک بودن از ویژگی های اصلی  روتختی خزی به شمار می رود.

انواع مدل روتختی خزدار یک و دو نفره
انواع مدل روتختی خزدار یک و دو نفره

انواع مدل روتختی خزدار یک و دو نفره

خز یک بافت ساده و مات است که احساس ترد و خنکی دارد و برای کسانی که هنگام خواب بیش از حد گرم می شوند بسیار مناسب است. در عوض پارچه ساتینت بسیار نرم است. همچنین دارای جلوه ای درخشان و باشکوه است که حس لاکچری بودن به اتاق خواب شما می دهد. توصیه می شود برای تخت دو نفره ، تخت عرض 160 و برای تخت یک نفره ، تخت عرض 90 را سفارش دهید. می توانید در انتخاب رنگ روتختی از رنگ های مکمل یا رنگ متضاد استفاده کنید . این موضوع به سلیقه شخصی شما برمی گردد اما انتخاب صحیح رنگ ، اتاق خواب شما را زیباتر می کند . موضوع طرح روتختی نیز مانند رنگ آن کاملاً سلیقه ای است.

نکته مهم در هنگام خرید رو تختی خزی

روتختی پرزدار صورتی

نکته مهم در هنگام خرید رو تختی خزی

نکته مهم در هنگام خرید رو تختی خزی 

یکی از مهم ترین عوامل  میزان وابستگی کیفیت یک محصول با قیمت آن است. خز مصری لوکس ترین ماده اولیه برای ساخت روتختی است. اما باید مراقب باشید زیرا همه خز های مصری واقعی نیستند. یک خز مصری اصیل با شرایط آب و هوایی بسیار خاص در مصر کاشته می شود و با دقت شسته و شانه می‌شود.

مدل روتختی خزی
مدل روتختی خزی

جمع بندی 

همه ما انسان‌ها به طور متوسط در طول شبانه روز نیاز به 8 ساعت استراحت نداریم. این مسئله به خوبی نشان می‌دهد که خرید پارچه رو تختی چقدر مهم و حیاتی است! در این بین نوع ملحفه و کالای خواب نیز در سلامتی پوست بدن و آرامش ما هنگام خوابیدن تاثیر دارد. استفاده از ملحفه و پارچه‌های نامرغوب به عنوان روتختی و روبالشی سلامتی خواب را به هم میزند و درنتیجه خواب نامناسب می‌تواند روی بقیه ساعات شبانه روز تاثیر منفی بگذارد. یکی از بهترین نوع رو تختی از نوع خز دار محسوب می شود که در این مقاله از چیدانه به صورت کامل به مدل روتختی خزی پرداخته ایم.

مطالب بیشتر:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه