Chidaneh.com placeholder image

پاک کردن لکه خودکار از روی چرم سفید، راهی داره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

از ما بپرسید: چرم سفید یکی از حساس ترین و البته پرطرفدارترین نوع چرم هاست که پس از انتخاب آن برای لوازم و وسایل تان زمان و باید برای مراقبت و نگهداری آن دقت بیشتری به خرج دهید؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با روش پاک کردن لکه خودکار از روی چرم سفید را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید.  

پاک کردن لکه خودکار از روی  مبل چرم سفید

چوب و هنر

سوال: مبلمان من چرم مصنوعی سفید رنگ است به طور اتفاقی خودکار از دستم همسرم افتاد روش و لکه بدی روی آن افتاد چطور می توانم این لکه را بر طرف کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. 
پاسخ: در مواجه با لکه جوهر روی هر جنس و وسلیه ای سرعت عمل را فراموش نکنید؛ زیرا در غیر این صورت، جوهر به بافت های داخلی وسلیه شما نفوذ می کند و درصد پاک کردن لکه را تا حد زیادی کاهش می دهد؛ بنابراین پیش از خشک شدن چنین لکه هایی اقدام به برطرف کردن آن نمایید. هم چنین هرگز لکه جوهر را به صورت مالشی برطرف نکنید، چراکه باعث پخش شدن بیشتر لکه روی سطح مورد نظرتان می شود. برای پاک کردن لکه جوهر روش ضربه ای را جایگزین کنید؛ بنابراین با توجه به این نکات برای پاک کردن لکه خودکار از روی چرم سفید به صورت زیر عمل کنید: 

  1. ابتدا روی یک دستمال سفید مقداری اسپری مو (تافت) بزنید، سپس روی لکه ضربه بزنید تا زمانی که اثر جوهر به طور کامل از محو شود.
  2. حالا روی دستمال سفید دیگری مقداری الکل سفید بریزید و روی لکه ضربه بزنید تا جوهر اضافی به آن جذب شود. در هنگام استفاده از الکل توجه داشته باشید که الکل انتخابیتان حتما سفید باشد تا لکه زرد روی آن باقی نماند.
  3. در نهایت برای برطرف کردن خشکی چرم به علت استفاده از الکل از نرم کننده چرم برای بازگرداندن چرم به حالت اولیه اش استفاده کنید.

گروه مبلمان نیک آذین
نمونه محصولات مبل نیک آذین
گروه مبلمان نیک آذین

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد تمیز کردن مبل چرم و روش نگهداری آن کسب کنید می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید: 

هم چنین اگر برای کمک در فعالیت های خانه داری منزل خود به دنبال شرکت های نظافتی معتبر هستید، ما شرکت خدمات نظافتی روشنا را به شما پیشنهاد می دهیم.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Arezoorouzbahani127_68126 در تاریخ 10 فروردین 1397
سلام خسته نباشید کیف پول من جنس ورنی هست و منتن نوشته های رسید عابربانک روش چاپ شده و با الکل و سرکه واسپری هم امتحان کردم پاک نشد ایا راهی برای پاک کردنش وجود داره؟

ثبت دیدگاه