Chidaneh.com placeholder image

تبدیل ساختمان های 26 معمار مشهور به حروف الفبا

به قلم: تحریریه چیدانه

اطلاعات معماری: ساختمان‌های 26 معمار پرکار تبدیل به حروف الفبا در مجموعه‌ای از تصویرسازی‌های پرجزئیات طراح گرافیک فدریکو بابینا (Federico Babina) شده‌اند.

تابلو فرش ریحان

در این مطلب مجموعه‌ای از تصویرسازی‌هایی را می‌بینید که در آن ساختمانی که توسط معمار مورد نظر ساخته شده است به شکل حرف اول نام او درآمده است. نام این پروژه Archibet است.

فدریکو بابینا پیش از تصویرسازی ساختمان‌هایی هم‌چون مدرسه باهاوس ساخته والتر گریپوس، کتاب‌خانه آکادمی فیلیپ اِکستر ساخته لوئیس کان، و عمارت بارسلونا ساخته میس وندر روهه  با کلیسای Riolo Parish ساخته آلوار آلتو آغاز می‌کند.

این مجموعه با کتاب‌خانه و مرکز آموزش در وین ساخته زاها حدید به پایان می‌رسد، اما هم‌چنین شامل ساختمان‌هایی نظیر ساختمان اپرا سیدنی ساخته جورن یوتزن، کنگره ملی برزیل ساخته اسکار نیه‌مِر، و خانه شرودر ساخته گرت ریتولد می‌شود.

بابینا نه تنها برای هر حرف تصاویر جداگانه‌ای خلق کرد، بلکه همه 26 تصویر را تبدیل به یک پوستر کرد که در خیابان‌هایی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

بابینا می‌گوید: «ایده من ساختن یک جهان کوچک از معماری خیالی بر روی یک بنیان رئالیستی بود.»

او اضافه می‌کند: «هر حرف یک ساختمان کوچک سورئالیستی است که تبدیل به بخشی از یک شهر خیالی می‌شود که از اشکال و سبک‌های مختلف ساخته شده و همگی با زبان معماری صحبت می‌کنند.»

بابینا تصاویر را با ترکیب تکنیک‌های مختلف، از طراحی دستی تا طراحی با نرم‌افزار 3D، خلق کرده است.

او می‌گوید: «وقتی مشغول خلق تصاویر هستم همیشه از کلاژی از تکنیک‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنم. این عناصر متفاوت به من این امکان را می‌دهد تا به اتمسفر دل‌خواهم برسم.»

طبق حرف‌های بابینا چالش‌برانگیزترین بخش این فرایند انتخاب معمار مورد نظر بوده است.

او می‌گوید: «این انتخاب بیش‌تر بر اساس الهامات انجام می‌شد تا اهمیت معمار. بیش‌تر حروف می‌توانند معرف معمار دیگری باشند، اما من معمارانی را انتخاب کردم که بیان‌گر تصورات و ایده‌های من بودند.»

این دومین پروژه این طراح است که در آن از معماران و ساختمان‌های آن‌ها استفاده شده است. سال گذشته او مجموعه‌ای از تصاویر را خلق کرد که معماران و ساختمان‌های آن‌ها را به شکل شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی نشان می‌داد.

در این‌جا توضیحاتی از زبان فدریکو بابینا را نقل می‌کنیم:

Archibet-الفبا

الفبا مجموعه‌ای استاندارد از حروفی است که برای نوشتن یک یا چند زبان براساس یک اصول کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این حروف نشان‌دهنده واج‌های زبان گفتار هستند.

معماری یک «زبان بین‌المللی» و یک سیستم ارتباطی است. ساختار پیچیده آن دارای دامنه وسیعی از کاربردها و امکانات بیانی است.

ایده‌ای که پروژه Archibet براساس آن به وجود آمده است پیداکردن راهی است که از طریق آن 26 تصویر ناهمگنی فرم‌ها و سبک‌هایی را بیان می‌کنند که معماری از آن‌ها ساخته می‌شود.

هر حرف بر اساس تفسیری از سبک یک معمار طراحی می‌شود. هر حرف یک معماری کوچک سورئالیستی است که تبدیل به بخشی از یک شهر خیالی می‌شود که از اشکال و سبک‌های مختلف ساخته شده و همگی با زبان معماری صحبت می‌کنند.

منبع: curbed | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه