Chidaneh.com placeholder image

«زمانی برای تاب خوردن» در سفری به بوستون آمریکا

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری: فضاهای تعاملی شهری این روزها بیش از پیش در شهرهای بزرگ دنیا مورد توجه قرار می‌گیرند. این فضاها محلی هستند برای ارتباط افراد مختلف با هم و انجام یک تجربه گروهی همراه با تفریح و لذت. از همین رو اخیرا شرکت معماری هوولر+ یون (Höweler + Yoon Architecture) یک فضای بازی تعاملی طراحی کرده است که از 20 تاب نورانی که به شکل حلقه هستند تشکیل شده است.

چوب و هنر

همانطور که در مطالب قبلی سفری به ملبورن استرالیا داشتیم و از مکان ها و بناهای دیدنی این شهر بازدید کردیم برای تماشای این تاب ها باید سری به شهر بوستون در ایالت ماساچوست قرار دارد بزنیم.

توصیف پروژه زمان تاب خوردن

«زمان تاب خوردن» یک فضای بازی است که از 20 تاب نورانی که به شکل حلقه هستند تشکیل شده است. این چیدمان در یک پارک موقت بین مرکز همایش و نمایشگاه بوستون (Boston Convention and Exhibition Center) و خیابان D برپا شده است تا از این طریق یک فضای عمومی تجربی به وجود بیاید.

این تاب‌ها از پلی‌پروپلین به هم جوش داده شده ساخته شده و در سه اندازه مختلف طراحی شده‌اند تا افراد بتوانند به آن‌ها جذب شده، تمرین کنند، و به صورت انفرادی و یا گروهی در پروژه «زمان تاب خوردن» شرکت کنند. نورپردازی با چراغ‌های LED داخل تاب‌ها از طریق یک ریز کنترل‌کننده سفارشی کنترل می‌شود و این دستگاه سطوح فعالیت تاب‌ها را گزارش می‌کند. یک سرعت‌سنج داخلی نیروهای شتاب‌دهنده این تاب‌ها را اندازه‌گیری می‌کند. وقتی نیروها ساکن هستند و تاب‌ها توسط افراد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، یک نور ملایم و سفید رنگ را از خود ساطع می‌کنند که محوطه بازی را کاملا روشن می‌کند. وقتی تاب‌ها در حرکت هستند، ریز کنترل‌کننده نور را از رنگ سفید به رنگ ارغوانی تبدیل می‌کند و یک جریان نوری رنگارنگ را در فضا به وجود می‌آورد. عناصر مفرح موجود در پروژه «زمان تاب خوردن» کاربران را به تعامل با تا‌ب‌ها و ارتباط با یکدیگر دعوت می‌کند و از این طریق یک پارک شهری را فعال می‌کند. این پروژه آزمایشی است برای ایجاد فعالیت‌های مشترک بین مردم در منطقه بوستون جنوبی و واکنش آن‌ها به طراحی‌های نوآورانه در سطح شهر. 

حامی مالی پروژه «زمان تاب خوردن» مرکز همایش‌های ماساچوست است و در یک فضای باز که برای چنین رویدادهایی طراحی شده واقع شده است.

مطالب بیشتر: خانه های شهری بهتر است یا خانه های روستایی؟

منبع: contemporist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه