بیش از 20 مدل طراحی روف گاردن مدرن و شیک

بیش از 20 مدل طراحی روف گاردن مدرن و شیک

به قلم: نادیا مهردادیان

ایده روف گاردن، طراحی محلی با فضای سبز شیک و زیبا توسط افراد متخصص است که فضای خاکستری پشت‌بام را دلنشین و کابردی خواهد کرد. پیش‌تر هر آنچه برای طراحی روف گاردن نیاز بود را برای‌تان بازگو کردیم. اما با توجه به اینکه تمایل اکثر افراد داشتن خانه‌ای مدرن است، نیاز دانستیم که این مطلب را به طراحی روف گاردن مدرن، در هماهنگی کامل با خانه زیبا و مدرن شما، اختصاص دهیم. پس با چیدانه همراه باشید تا با اصول طراحی روف گاردن مدرن آشنا شوید.

ایده های طراحی روف گاردن مدرن

قالیشویی ادیب

ایده های طراحی روف گاردن مدرن

انتخاب نوع اجرای روف گاردن با طراحی مدرن بستگی به عوامل مختلفی از جمله اقلیم، سازه ساختمان، کاربری و همچنین سلیقه شما دارد. روف گردن گسترده، فشرده یا متمرکز، مدولار و ترکیبی از انواع روش‌های اجرای بام سبزند که می‌توانید در مطلب انواع روف گاردن به طور مفصل درباره آن‌ها مطالعه کنید. اما صرف‌نظر از روش اجرا، سبک طراحی روف گاردن نیز بسیار مهم است؛ طراحی فضایی که می‌بینیم، مکانی در آن احساس راحتی می‌کنیم و لذت می‌بریم!

انواع روف گاردن مدرن

با ترکیب علم و هنر و تلفیق تخصص‌هایی همچون معماری، عمران، سازه، گیاه‌شناسی، کشاورزی و دانش پایه اکوسیستم می‌توان روف گاردن مدرن حرفه ای طراحی کرد. روف گاردن‌های مدرن به دلیل سادگی و طراحی منحصر به فردی که دارند طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. طراحی روف گاردن‌ مدرن باید پیرو المان‌ها و اصول خاصی و متعادلی باشد و مدرن بودن فضا را در الویت قرار دهد. مهمترین ویژگی‌هایی که در طراحی روف گاردن مدرن قابل توجه است عبارتند از:

  • استفاده از عناصری با خطوط راست و مستقیم
  • کاربرد مصالحی مانند بتن، فلز، چوب و شیشه
  • اشکال و المان‌های سه بعدی غیرطبیعی
  • پوشش گیاهی کم پشت و دارای نظم خاص

بام سبز گسترده

طراحی روف گاردن مدرن چوبی

طراحی روف گاردن مدرن چوبی

برای داشتن روف گاردن مدرن چوبی می‌توان از انواع چوب بادوام و مقاوم در کف و همچنین برای ساخت آلاچیق و مبلمان استفاده کرد. سایبان‌های چوبی نیز ظاهری مدرن و لوکس به فضای روف گاردن مدرن شما خواهند داد. همچنین طراحی بام سبز با ترمووود باعث می‌شود که فصایی با ظاهر چوبی ولی مقاوم در برابر شرایط آب‌وهوا داشته باشید.

پوشش گیاهی بام سبز مدرن

پوشش گیاهی بام سبز مدرن

پوشش گیاهی در روف گاردن‌ مدرن از نظر طراحی و جانمایی بسیار مهم بوده و معمولا دارای پوشش کم و نظم و ترتیب شاخصی است. برای داشتن یک روف گاردن شیک و زیبا انواع گیاهان باتوجه به نوع، رنگ،‌ حجم و ارتفاع‌شان قابل استفاده هستند. مثلا می‌توان با کاشتن چندین رنگ از گیاهان مختلف در فضای روف گاردن مدرن پشت بام، محیطی زیبا و چشم‌نواز ایجاد کرد.

بام سبز زیبا

گیاهان روف گاردن مدرن

گیاهان مناسب برای طراحی روف گاردن مدرن

گیاهان مناسب برای طراحی روف گاردن مدرن

گیاهان مناسب برای طراحی روف گاردن مدرن معمولا گیاهانی با ریشه‌های کم‌عمق، درخت‌هایی با ارتفاع کم، گیاهان مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی مثل سرو و کاج هستند. درختچه‌‌ای مانند شمشاد و گیاهان رونده مانند پیچک هم در در طراحی بام سبز با طراحی مدرن استفاده می‌شود. همچنین گیاهان بوته‌ای همیشه سبز و انواع گل‌های فصلی، درختان میوه و سایه‌انداز از جمله برای روف گاردن مدرن حرفه‌ای مناسب هستند.

نقش فلاورباکس‌ در بام سبز شیک و زیبا

نقش فلاورباکس‌ در بام سبز شیک و زیبا

فلاورباکس‌ها نیز از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی بام سبز شیک و زیبا محسوب می‌شوند که باید بر اساس سبک مبلمان و مطابق با طراحی روف گاردن مدرن انتخاب شوند. فلاورباکس‌های فلزی و بتنی یا سنگی به لحاظ مقاوم بودن برای روف گاردن‌ مدرن بسیار مناسب هستند.

نورپردازی روف گاردن

نورپردازی روف گاردن با طراحی مدرن

نورپردازی روف گاردن با طراحی مدرن

در طراحی روف گاردن‌ مدرن باید نورپردازی را بر اساس طراحی مدرن و با در نظر گرفتن شرایط محیط و فضای موجود اجرا کرد. نورپردازی در روف گاردن با طراحی مدرن علاوه بر کمک به رشد گیاهان موجب زیبایی و جذابیت چشم‌گیر فضای روف گاردن در شب خواهد شد. این نکته را از یاد نبرید که در طراحی مدرن استفاده‌ی حداکثری از نور در الویت است و باید از نورپردازی به صورت محدود در زمانی که نور طبیعی کافی وجود ندارد، بهره گرفت. نورپردازی ساده با وجود خطوط مستقیم از لامپ‌ها یا رشته لامپ‌های ال ای دی (LED) که خطوط نورانی مستقیمی را شکل می‌دهند، ریسه چراغ‌ها یا نورپردازی‌های حرفه‌ای‌تر مانند المان‌های نوری زمین و دیواری و به صورت مخفی، از گزینه‌های رایج و مناسب برای نورپردازی بام سبز با طراحی مدرن هستند.

مبلمان بام سبز با طراحی مدرن

بهترین مبلمان برای بام سبز با طراحی مدرن

بهترین مبلمان برای بام سبز با طراحی مدرن، مبلمانی است که با طراحی و معماری فضا همخوانی داشته باشد. مهم‌ترین ویژگی‌ اصلی مبلمان مدرن فضای باز و روف گاردن، طراحی ساده آن متشکل از خطوط مستقیم در عین راحتی است و تزئینات آن باید معطوف به طراحی فرم مبلمان به شکل مدرن و خلاقانه باشد. خواندن مطلب مبلمان جذاب برای طراحی بام سبز احتمالا ایده‌های بهتری در این زمینه به شما خواهد داد.

جنس مبلمان مناسب روف گاردن مدرن

جنس مبلمان مناسب برای روف گاردن مدرن

توجه داشته باشید که جنس مبلمان با توجه به اینکه در فضای باز، زیر نور خورشید و یا زیر سایه هستند بسیار مهم است. به طور کلی مبلمان مناسب برای روف گاردن با طراحی مدرن شامل مبلمان‌های بتنی و چوبی به دلیل مقاومتی که در برابر شرایط آب و هوایی دارند، انواع صندلی فلزی، صندلی و مبل چوبی با تشک و بالش‌های پارچه‌ای و صندلی‌های حصیری جدید که جنسی پلیمری دارند، هستند.

آلاچیق بام سبز مدرن

آلاچیق عضو اصلی بام سبز مدرن

آلاچیق عضو اصلی بام سبز مدرن

اگر در نظر دارید که روف گاردن مدرن چهار فصل داشته باشید باید از سازه‌هایی مانند آلاچیق، پرگولا و سایبان‌ در طراحی خود استفاده کنید و با توجه به ماهیت بام سبز وجود آن‌ها در بام سبز مدرن لازم است. بر همین اساس در ایده روف گاردن‌ با طراحی مدرن، باید سبک آلاچیق مورد نظر هماهنگ با دیگر المان‌ها و همچنین مبلمان مدرن فضای باز باشد. شکل و طراحی‌های خاص و منحصر به فرد نیز جنبه‌ای مدرن به آلاچیق خواهد داد. آلاچیق‌های ساده با سقف حصیری، شیشه‌ای و پارچه‌ای ایده‌های مناسبی برای داشتن روف گاردن شیک و زیبا هستند. از طرفی با توجه به اینکه سایبان‌ها هم با دکوراسیون مدرن همخوانی داشته و از نظر هزینه هم قیمت مناسب‌تری نسبت به آلاچیق دارند، ایده‌ی خوبی برای داشتن روف گاردن مدرن چهار فصل هستند.

طراحی بام سبز مدرن

در طراحی بام سبز مدرن به این نکات توجه کنید!

1) کف بام سبز مدرن را با انواع چمن طبیعی و یا مصنوعی، سنگ و چوب بکار بپوشانید.

2) در اجرای فضای سبز از گل و گیاه با وزن محدود استفاده کنید چراکه تا ساختمان از نظر ساختاری دچار مشکل نشود.

3) در کاشت گل و گیاه می‌تونید از گلدان‌های پلاستیکی، فایبرگلاس و همچنین از خاک گلدان سبک به جای خاک باغ استفاده کنید.

4) طراحی و ساخت روف گاردن یک کار تخصصی است و نیاز به مهارت‌های خاصی دارد، پس طراحی و اجرای آن را به یک متخصص بسپارید.

5) برای جلوگیری اثرات مخرب وزش بادهای شدید، در طراحی روف گاردن از محافظ‌هایی برای تغییر مسیر جریان باد و کاهش آن بهره بگیرید.

خواندن مطلب مزایای روف گاردن نیز برای طراحی بام سبز مدرن به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

روف گاردن لاکچری و شیک

روف گاردن لاکچری

روف گاردن لاکچری

طراحی و اجرای بام سبز لاکچری یکی از طراحی‌های پر هزینه است که فضای بسیار زیبا و جذابی را برای شما به وجود می‌آورد. برای داشتن روف گاردن لاکچری می‌توانید از کف چوبی یا چمن، درختچه‌ها، گیاهان و گل‌های خاص و بزرگ و زیبا، آلاچیق‌هایی با طراحی خاص، پرگولا، تخت آفتابگیر، تاب، میز و صندلی استفاده کنید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
روف گاردن
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
روف گاردن
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
روف گاردن
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

کلام آخر

ایده روف گاردن بهینه‌ترین استفاده از فضای پشت بام است و نحوه‌ی طراحی روف گاردن مدرن نقش بسیار مهمی در کاربری آن دارد. طراحی روف گاردن مدرن خانه‌ های شیک و امروزی اصول خاص خود را دارد که این مطلب از چیدانه به‌طور کامل به آنها پرداخته‌است. برای داشتن یک بام سبز شیک و زیبا و یک طراحی فوق‌العاده و کاربردی نیز می‌توانید با متخصصین معماری و دکوراسیون ما در زمینه طراحی و اجرای بام سبز مشورت کنید.

بروزرسانی: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
داربستان صنعت ساختمان و داربست در تاریخ 13 تیر 1396
بسیار عالی

ثبت دیدگاه