Chidaneh.com placeholder image

یک جای دنج برای چسباندن چاقو در آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: نه تنها این صفحه‌های آهن‌ربایی باعث استفاده بیش‌تر از فضای عمودی می‌شوند و دسترسی به ابزار آشپزخانه را ساده‌تر و راحت‌تر می‌کنند و با یک چرخش ساده می‌توان آن‌ها را از صفحه جدا کرد، بلکه یک عنصر بصری به فضا اضافه می‌کند که بسیار جذاب و زیبا است. با چیدانه همراه باشید.

سرویس خواب بالسا

نگهداری از چاقوهای آشپزخانه

اخیرا یکی از این صفحه‌های آهن‌ربایی برای نگهداری از چاقوهای آشپزخانه خود را با استفاده از یک صفحه چوبی ساخته شده‌است و اکنون می‎خواهیم چگونگی ساخت چنین وسیله کاربردی را به شما نشان دهیم تا شما هم بتوانید آن را در آشپزخانه خود بسازید.

مطالب مرتبط: ۸ وسیله که هر آشپزخانه نیاز دارد!
 

لطفا به یاد داشته باشید!

 اگرچه صفحه‌های آهن‌ربایی برای نگهداری از چاقوها عنصر زیبایی در دکور آشپزخانه هستند، اما در مورد آن‌ها ایمنی حرف اول را می‌زند. به یاد داشته باشید که هنگام نشان دادن این صفحه‌ها به دیگران به آن‌ها هشدارهای ایمنی لازم را بدهید چراکه چاقوها و ابزار دیگر در مقابل آن‌ها قرار دارند. هم‌چنین این صفحه‌ها را در جایی نصب کنید که دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی باشد.

وسایل مورد نیاز

·        تخته چوبی، 38 سانتی‌متر در 9 سانتی‌متر.

·        کاغذ سنباده.

·        متر نواری.

·        گیره‌های رومیزی، اختیاری.

·        دریل پرقدرت.

·        مته سرگرد 5/2 سانتی‌متری.

·        آهن‌ربای سرامیکی گرد 5/2 سانتی‌متری، 54 عدد.

·        چسب ژلاتینی.

·        مته دریل، 32/5.

·        پیچ‌های دیواری 5/6 سانتی‌متری، 2 عدد.

مطالب مرتبط: ۱۰ وسیله آشپزخانه که هر خانه ای نیاز دارد!

از کجا شروع کنیم؟

کار را با اندازه‌گیری تخته چوبی و بریدن آن طبق اندازه‌ دلخواه شروع کنید. این کار را باید حتما بر اساس فضایی که قرار است آن را نصب کنید انجام دهید. ما فضای خالی‌ای بر روی یکی از دیوارهای آشپزخانه خود داشتیم که یک تخته چوبی 38 سانتی‌متری بسیار مناسب این فضا بود. ما هم از همین اندازه برای بریدن تخته چوبی استفاده کردیم.
نکته آسان: اکثر چوب‌فروشی‌ها و نجاری‌ها چوب شما را بدون دریافت هیچ هزینه اضافی به اندازه دلخواه شما برش می‌دهند.

سطح چوب

برای ایجاد سطح صیقلی و صاف تخته چوبی را تمیز کرده و سپس سنباده بکشید. ما به دنبال یک حس و حال روستیک بوده‌ایم، به همین دلیل به‌گونه‌ای آن را سنباده کشیدیم که سطح آن کمی زبر و خشن باشد. اگر شما به سطوح مدرن علاقه دارید، در این مرحله باید به سطح چوب لاک‌الکل و آستری بزنید. تصمیم بگیرید که قرار است کدام طرف چوب سطحی باشد که چاقوها روی آن قرار بگیرند، سپس آن را پشت و رو کنید تا دریل‌کاری و اضافه کردن آهن‌رباهای سرامیکی را بر روی طرف دیگر آن انجام دهید.

اندازه گیری دقیق

5/2 سانتی‌متر از هر دو سمت سطح چوب را خالی بگذارید تا بتوانید در این نقاط تخته را به دیوار پیچ کنید، سپس دو خط مستقیم را که از هم 6 سانتی‌متر فاصله دارند را در امتداد طول چوب بکشید؛ این دو خط ردیف‌هایی هستند که آهن‌رباها در آن‌ها قرار می‌گیرند. بر روی هر کدام از خط‌ها 9 نقطه که از هم 5/3 سانتی‌متر فاصله دارند مشخص کنید تا نقاط دریل‌کاری و نقاطی که قرار است آهن‌رباها در آن‌جا قرار بگیرند مشخص شود (هدف از این کار این است که دو خط مرکزی که هر کدام دارای 9 حفره هستند و 5/3 سانتی‌متر از هم فاصله دارند ایجاد شود).
برای کار گذاشتن آهن‌رباها در قسمت پشت تخته چوبی، از یک مته‌ سرگرد استفاده کنید. این نوع مته‌ها دارای سرهای گرد مستحکمی هستند که به راحتی بر روی چوب حرکت می‌کنند و کنترل عمق حفره‌های ایجاد شده با آن‌ها راحت است. این مته‌ها در همه ابزارفروشی‌ها موجود هستند و قیمت زیادی هم ندارند.
 

دریل کاری

عمق حفره‌هایی که می‌خواهید ایجاد کنید را دائما چک کنید تا در نهایت بتوانید حفره‌هایی بر روی سطح چوب ایجاد کنید که آهن‌رباها به خوبی درون آن قرار بگیرند. برای این‌که این آهن‌رباها به خوبی درون حفره‌ها جای بگیرند، باید آن‌قدر دریل کنید تا عمق حفره به سطح دیگر برسد. البته باید این کار را بدون آسیب زدن به سطح بیرونی چوبی انجام دهید. هنگام این کار نهایت دقت را به خرج دهید.

نکته حرفه ای: به جای این‌که با چشم خود عمقی که قرار است حفره‌ها داشته باشند را چک کنید و هم‌چنین برای جلوگیری از کامل سوراخ شدن چوب، یک تکه چسب برق رنگی متناسب با عمقی که قرار است دریل کنید را دور مته بپیچید تا بدانید هنگام دریل کردن باید تا کجا پیش روید.
 

نکته ایمنی: از گیره‌های رومیزی برای نگه داشتن تخته چوبی در یک نقطه مشخص استفاده کنید. استفاده از گیره کنترل کلی کارها را بهتر و سریع‌تر پیش می‌برد. ما هر 18 نقطه علامت‌گذاری شده (دو ردیف 9 تایی) را تا نزدیک‌ترین جای ممکن با سطح بیرونی چوب دریل کردیم. این حفره‌ها دارای عمق 5 میلی‌متر بودند.
 

سپس، در هر طرف سطح چوب دو نقطه مرکزی را مشخص کنید و آن‌ها را با دریل سوراخ کنید تا بتوانید با استفاده از این سوراخ‌ها تخته را به دیوار نصب کنید.

آهنربای قوی تر برای چاقو های سنگین تر

برای این‌که قدرت آهن‌رباها بیش‌تر شود، سه آهن‌ربای سرامیکی گرد 5/2 سانتی‌متری را روی هم قرار دهید (دو یا تعداد بیش‌تری آهن‌ربا وقتی در کنار هم قرار می‌گیرند قدرتی برابر با یک آهن‌ربا به اندازه مجموعه آن‌ها خواهند داشت). سپس این آهن‌رباهای کنار هم قرار گرفته را به مقدار اندکی چسپ ژلاتینی آغشته کنید و بعد آن‌ها را به دقت درون هر 18 حفره قرار دهید. استفاده از چسب، خیال شما را از استحکام آهن‌رباها راحت می‌کند. خوبی این چسب‌ها این است که قدرت بسیار زیادی دارند و در عین حال به سرعت خشک می‌شوند. برای این 18 حفره ما از 54 عدد آهن‌ربای سرامیکی گرد استفاده کردیم، که شاید به نظر شما تعداد زیادی باشد اما این آهن‌رباها در بسته‌های 6 تایی به فروش می‌رسند و قیمت بسیار اندکی دارند و هزینه نهایی شما اصلا زیاد نخواهد شد.

مطالب مرتبط: لیست جهیزیه عروس، هر چیزی نخریم!

صفحه آهنربایی چاقو را به دیوار پیچ کنید

از پیچ‌های دیواری 5/6 سانتی‌متری استفاده کنید، و صفحه آهن‌ربایی را بر روی قسمت مورد نظر از دیوار پیچ کنید. اکنون زمان آن رسیده است که چاقوهای دوست‌داشتنی خود را به نمایش بگذارید.
 

چاقوهایتان را انتخاب کنید

ما از تعدادی از چاقوهایی استفاده کردیم که به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم و برای کامل کردن ظاهر روستیک تعداد دیگری از چاقوهایی که کم‌تر از آن استفاده می‌کنیم را در کنار آن‌ها قرار دادیم. اکنون این چاقوها به زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند و ظاهر بسیار زیبایی پیدا کرده‌اند.
سعی کنید از چاقوهایی با شکل، رنگ، و طراحی متفاوت استفاده کنید تا ظاهر کلی صفحه آهن‌ربایی شما متنوع و جذاب شود. هم‌چنین این کار باعث می‌شود تمام چاقوهای مورد نیاز شما در کم‌تر از چند ثانیه در اختیار شما قرار گیرد.

مطالب مرتبط: چیدمان ظروف در کابینت آشپزخانه، ۲۵ ایده شگفت انگیز!

منبع: ehow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه