خداحافظی با ماه رمضان با این خوشمزه‌های بهاری!

خداحافظی با ماه رمضان با این خوشمزه‌های بهاری!

به قلم: تحریریه چیدانه

ماه رمضان امسال هم در حال اتمام است و با آمدن عید و تعطیلات، بهترین فرصت است که در این روزهای زیبای بهاری خاطره‌های شیرینی از پذیرایی برای خود رقم بزنید. پس دست به کار شوید و به اندوخته‌های یخچال و کابینت های خود دقت کنید و میوه و انواع کیک و دسر ساده و خوش‌طعم بهاری را برای خود، خانواده و دوستانتان آماده کنید.

مبلمان آفر

دسر ساده و خوش طعم بهاری تارت

تابلو فرش ریحان

تارت میوه فصل بهار دسر ساده

دسر ساده و خوش‌طعم بهاری تارت میوه با توت فرنگی

دسر ساده و خوش طعم بهاری تارت میوه

دسر ساده و خوش طعم بهاری تارت میوه ای

دسر ساده بهاری تارت میوه

1. تارت میوه‌ای، دسر ساده و خوش‌طعم بهاری

تارت یکی از شیرینی‌های خوشمزه و جذابی است که می توان آن را با توجه به سلیقه و علاقه های افراد خانه درست کرد. خمیر پای تارت ها یکی بوده و شیرینی چندانی ندارد، پس شما می توانید درون آن را با مواد مختلفی مثل کرم های شکلات، کرم میوه ای و انواع میوه های تابستانی و یا حتی مواد غذایی مختلف مانند انواع سبزیجات و گوشت پر کنید.

برای تهیه تارت مواد خمیر پای از آرد سفید، آرد گندم، تخم مرغ کمی شکر و کمی نمک است.

دسر ساده و خوش طعم بهاری ژلاتینی

دسر ساده و خوش‌طعم بهاری با طعم توت‌فرنگی

دسر ساده و خوش طعم بهار با طعم توت فرنگی

2. دسر ساده بهاری با طعم توت‌فرنگی

دستور تهیه دسر بهاری توت‌فرنگی:

برای تهیه این دسر ساده و خوش‌طعم بهاری، ابتدا شکر و شیر را درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط نمایید. سپس ترکیب مواد را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر درون شیر حل شود. توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشد. ترکیب شیر و شکر را در مکانی مناسب قرار دهید تا سرد شود.

پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و آن را به صورت بن ماری درون آب حل نمایید. سپس ژلاتین حل‌شده را به شیر بیفزایید و مخلوط مواد را هم بزنید تا مایه دسر یکدست شود. در این مرحله ماست را درون ظرفی مناسب بریزید و هم بزنید و خامه را به آن بیفزایید و مواد را مخلوط کنید تا خامه درون ماست حل شود. مخلوط ژلاتینی حل شده را به مخلوط ماست و خامه بیفزایید و هم بزنید سپس مواد را به ۴ قسمت مساوی تقسیم نمایید.

دسر ساده و خوش طعم بهاری با طعم توت فرنگی

قسمتی از مواد را با پوره توت‌فرنگی و مقداری رنگ و اسانس توت فرنگی ترکیب نمایید و ظرف های دسر را با مخلوط مواد پر کنید و آن ها را درون یخچال قرار دهید. بعد قسمت دوم مایه دسر را با اسانس نعناء و رنگ سبز و نعناء خردشده ترکیب و ظرف های سرو را به کمک مخلوط مواد پر کنید و درون یخچال قرار دهید. قسمت سوم مایه دسر را با پوره پرتقال و رنگ نارنجی و اسانس پرتقال ترکیب و ظروف دسر را پر نمایید و قسمت چهارم مایه دسر را با وانیل ترکیب نمایید و مخلوط مواد را درون ظرف‌های مخصوص سرو بریزید. در آخر ظرف‌ها را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکرشده، ظرف‌های دسر را از درون یخچال بیرون آورید و دسرها را به کمک میوه و شکلات سفید تزیین کنید.

پروفیت با سس شکلاتی دسر ساده و خوش طعم بهاری

3. دسر بهاری خوشمزه؛ پروفیت با سس شکلاتی

درست کردن پروفیت چندین مرحله ساده دارد. برای درست کردن خمیر در یک قابلمه کوچک ۱ لیوان آب و ۱۲۵ گرم کره را بجوشانید. ۱ لیوان آرد را در داخل قابلمه الک کرده و هم بزنید و ۳ تا ۴ دقیقه بجوشانید تا بپزد. بعد زیر قابلمه را خاموش کنید و ۱۵ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر سرد شود. بعد از اینکه خمیر سرد شد ۳ عدد تخم مرغ را تک تک به خورد خمیر بدهید. خمیر را کنار بگذارید تا ورآید. هر چقدر خوب هم خورده باشد بهتر ورمی‌آید.

سپس ظرف فر را چرب کنید. خمیر را بوسیله یک قاشق چوبی در ظرف فر بگذارید و به آن فرم دهید. به اندازه یک گردو خمیر بردارید و بین آن ها ۲ تا ۳ سانتیمتر فاصله بگذارید. بعد از اینکه در ظرف فر چیدید آن ها را در فر که از قبل با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده بودید بگذارید. به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بگذارید تا بپزد. برای تهیه کرم به غیر از وانیل همه مواد را در یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا بپزد. کرم را از روی آتش بردارید روی آن وانیل بریزید و هم بزنید.

در انتها بین پروفیت ها را باز کنید و کرم را داخل آن بگذارید و در ظرف بچینید. همچنین می‌توانید روی آن سس شکلات بریزید و در صورت تمایل با پودر پسته تزیین کنید.

ترافل لیمویی دسر ساده بهاری

ترافل لیمویی

ترافل لیمویی دسر ساده و خوش طعم بهاری

4. ترافل لیمو؛ دسر ساده و خوش‌طعم بهاری

این دسر برای علاقه‌مندان به طعم و عطر لیمو، یک دسر شگفت‌انگیز و خوشمزه است که اساس آن یک کیک ساده است که با شربت لیمو مرطوب شده است. برش هایی از این کیک را با کرم لیمو لایه‌گذاری و سپس با برش هایی از لیمو تزیین کنید.

کیک های بهاری ساده

5. کیک‌های خانگی بهاری

طعم کیک خانگی که با محبت و عشق در خانه پخته می شود را در هیچ یک از قنادی ها نمی توان یافت، پس به فکر درست کردن کیک خانگی خوش طعمی باشید که بتواند عصرانه ای شیرین و دلچسب برای شما به یادگار بگذارد.

 ایده کیک خانگی اسفنجی ساده

 ایده کیک خانگی اسفنجی ساده و خوش طعم بهاری

کیک ساده اسفنجی خانگی

برای پخت کیک اسفنجی و انواع کیک خانگی دستور پخت های بسیار زیادی وجود دارد، ولی اغلب آنها مواد تشکیل دهنده مشابهی دارند که شامل تخم مرغ، روغن مایع، شکر، شیر، آرد، وانیل، بیکینگ پودر یا جوش شیرین است. پس اگر این مواد را در خانه دارید می توانید به سراغ یک دستور پخت کامل بروید.

کیک دورنگ

دسر ساده و خوش طعم کیک دورنگ بهاری

کیک دو رنگ؛ دسر ساده و خوش طعم بهاری

کیک دو رنگ؛ عصرانه خوشمزه بهاری

مراحل تهیه کیک دو رنگ:

آرد، نمک و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کنید. کره و شکر را آنقدر بزنید تا کمرنگ شوند، تخم مرغ ها را یکی یکیاضافه و مخلوط کنید. اسانس وانیل را اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و شیر را به تدریج و یکی در میان به مخلوط آرد اضافه کنید و به خوبی مواد را مخلوط نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه عصرانه بهاری خمیر به دست آمده را به دو قسمت کنید و به نیمی از خمیر، پودر کاکائو، شکر و شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا به رنگ شکلاتی درآید. ابتدا مقداری از خمیر ساده را (حدود یک ملاقه کوچک) را وسط قالب بریزید و بدون حرکت دادن قالب، مقداری از خمیر شکلاتی (حدود یک ملاقه کوچک) را درست وسط خمیر ساده بریزید. این کار را با بقیه خمیرها تکرار کنید و همین طور یکی در میان از خمیرها وسط خمیر قبلی بریزید تا تمام شوند.

نیازی نیست تا قالب را تکان دهید یا تلاش کنید خمیر پخش شود، زیرا خود خمیر پخش شده و قالب را پر می‌کند. قالب را حدود ۴۰ دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد (۳۵۰درجه فارنهایت) قرار دهید تا کیک بپزد. پس از خنک شدن، کیک را از قالب جدا و روی آن را با شکلات ذوب شده و شکلات سفید رنده شده تزیین کنید.

کیک مغر گردو و بادام با توت فرنگی

کیک مغر گردو و بادام با توت فرنگی دسر بهاری

کیک مغز گردو و بادام با توت‌فرنگی

این کیک خوشمزه حاوی ذرت کره‌ای و بیش از نیم کیلو بادام تند است که به آن عطر و طعم عالی و نادری می‌دهد. تهیه این کیک حدودا ۵۰ دقیقه طول می کشد.

کیک ساده و خوش‌طعم رولی توت‌فرنگی

ایده کیک ساده و خوش‌طعم رولی توت‌فرنگی بهاری

کیک ساده و خوش‌طعم رولی توت‌فرنگی

از این کیک دوست داشتنی، می‌توانید برای وعده‌های غذایی بزرگ و مهمانی‌ها استفاده کنید و لذت ببرید. پخت این کیک ساده است و همانند ژله رول می­ شود.

چیز کیک بهاری تمشک

چیز کیک بهاری وانیلی دسر ساده و خوش طعم بهاری

چیز کیک دسر ساده و خوش طعم بهاری با توت فرنگی

چیز کیک بهاری کاراملی دسر ساده و خوش طعم بهاری

انواع چیز کیک بهاری

چیزکیک، یک دسر ساده و خوش‌طعم بهاری است که در سال‌های اخیر در میان ما ایرانی‌ها هم طرفداران ویژه خود را پیدا کرده است. اغلب این نوع دسر را بدون فر و درون یخچال تهیه می کنند و تنها کافی است مراحل مخصوصی را روی اجاق گاز انجام داد. مواد لازم برای تهیه چیز کیک شامل بیسکویت، پنیر خامه ای، خامه، کره، وانیل، شکر و پودر ژله است. بعد از انجام مراحل تهیه چیز کیک باید چند ساعت آن را درون یخچال نگهدارید تا خودش را ببندد و آماده سرو شود.

یکی از مواردی که در تهیه چیز کیک باید به آن تو.جه کرد، ظرف مورد استفاده و نحوه خارج کردن چیزکیک از درون ظرف است، پس فراموش نکنید که نکات لازم را حتما رعایت کنید.

پودینگ لیموی دسر ساده و خوش طعم بهاری

پودینگ لیموی بهاری

6. پودینگ لیموی بهاری

پس از یک وعده غذایی در روز عید، حتما این دسر خوش‌عطر و طعم را تست کنید. پوسته نارگیل، پایه ای مناسب برای لایه های بالایی پودینگ لیمو است.

تیرامیسو

تیرامیسو دسر ساده و خوش طعم بهاری

تیرامیسو دسر ساده و خوش طعم بهار

دسر ساده و خوش طعم بهاری تیرامیسو

7. دسر ساده و خوش‌طعم بهاری تیرامیسو

تیرامیسو یکی از محبوبترین دسرهای خوش‌طعم ایتالیایی است. این نوع شیرینی طعمی منحصر به فرد دارد و می توان گفت تا آن را تجربه نکنید نمی توانید توصیفات آن را تصور کنید. برای تهیه دسر تیرامیسو مواد لازم شامل تخم مرغ، شکر، پنیر خامه ای، قهوه یا نسکافه و بیسکویت (از کیک اسفنجی هم می توانید استفاده کنید) هستند. تیرامیسو به صورت لایه لایه درست می شود پس باید کمی حوصله به خرج دهید. برای تزیین روی تیرامیسو می توانید از شکلات رنده شده، پودر قهوه و در صورت تمایل از میوه هایی مانند موز و توت فرنگی استفاده کنید.

اسموتی

اسموتی نوشیدنی و دسر ساده

اسموتی نوشیدنی های ساده و خوش طعم بهاری

اسموتی میوه های مختلف نوشیدنی ساده بهاری

8. اسموتی فصل بهار

اسموتی نوعی نوشیدنی است که از مخلوط میوه یا سبزی های مختلفی تهیه می شود. برای تهیه آن باید از مخلوط کن استفاده کنید تا میوه و سبزی های مورد نظرتان با هم خوب مخلوط شود. برای اینکه بافت نرم و خنکی به نوشیدنی داده شود از تکه های یخ نیز در تهیه اسموتی استفاده می شود و همراه میوه و سبزی درون مخلوط کن ریخته می شود.

این نوشیدنی سالم را می توانید در ترکیبات متنوعی از میوه و سبزی تهیه کنید. برای تهیه آن خوب است که کمی تحقیق کنید تا علاوه بر لذت از طعم آن بتوانید ترکیبی را داشته باشید که برای سلامتتان هم مفید باشد. در تهیه اسموتی ها از شیر و طعم دهنده های گوناگونی نیز استفاده می شود.

میلک شیک

میلک شیک شکلاتی

میلک شیک دسر ساده و خوش طعم بهاری

9. میلک شیک؛ دسر ساده و خوش‌طعم بهاری

برای تهیه میلک شیک به تجهیزات زیادی نیاز ندارید. بسته به اینکه چه طعمی را انتخاب می کنید از بستنی وانیلی، شیر و طعم مورد نظر استفاده کنید؛ برای مثال برای میلک شیک شکلاتی پودر کاکائو و کمی شکلات خرد شده کافی است. مواد خود را درون مخلوط کن بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید تا میلک شیک شما آماده شود. اگر دوست دارید تکه های میوه یا شکلات کمی زیر دندان بیایند، آنها را در مرحله آحر به مخلوط کن اضافه کنید تا تنها کمی ریز شوند. این دسر ساده و خوش‌طعم بهاری در کمتر از نیم ساعت آماده خوردن است.

انواع گلاسه نوشیدنی ساده بهاری

انواع گلاسه نوشیدنی بهاری

10. انواع گلاسه

گلاسه ها از معروف ترین نوشیدنی و دسرها محسوب می شوند. برای تهیه گلاسه به شیر، بستنی، کمی شکر و طعم مورد نظر خود نیاز دارید که می تواند شکلات، نسکافه، کارامل و یا میوه های خوش طعم باشد. همه مواد به جز بستنی را با هم مخلوط کنید و درون لیوان بریزید. سپس بستنی را اضافه کنید. برای تزیین گلاسه خانگی از موه های خرد شده استفاده کنید.

میوه های خوشمزه بهاری

11. میوه‌های بهاری خوشمزه

از میوه‌های بهاری انواع سیب، طالبی و هندوانه، توت فرنگی، چاقاله بادام و گوجه سبز جزو محبوب‌ترین ها هستند.

توت‌فرنگی میوه بهاری

یک: توت فرنگی

در فصل بهار از خوردن توت فرنگی غافل نشوید چراکه خواص زیادی دارد و در سلامتی و زیبایی شما تاثیر گذار است. توت فرنگی، کالری کمی دارد و حاوی ویتامین های A , C , B ، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. همچنین برای محافظت از قلب و تنظیم فشار خون مخصوصا بعد از ماه رمضان، توت فرنگی را در منوی بهاری خود قرار دهید. با این میوه، می‌توانیم انواع دسر ساده و خوشمزه بهاری را نیز آماده کنیم.

چاقاله بادام میوه های بهاری

دو: چاقاله بادام

از میوه‌های نوبرانه فصل بهار، چاقاله بادام، معرف حضور همه است! بعد از ماه رمضان این میوه خوشمزه و ترش مزه را که برای معده و دستگاه گوارش مفید است، فراموش نکنید. همچنین اگر می‌خواهید هنگام ورزش، عضلاتتان نگیرد چاقاله بادام بخورید.

گوجه سبز یا آلوچه میوه بهاری

سه: گوجه سبز یا آلوچه

این میوه هم که معرف حضورتان هست. گوجه سبز ترش مزه است و ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، فسفر و آهن زیادی دارد. در فصل بهار علاوه بر مصرف این میوه، خورش گوجه سبز نیز در دستور غذایی عده‌ای قرار می‌گیرد.

دسر های ساده و خوش طعم بهاری کیک توت فرنگی

کیک اسفنجی با بلوبری و توت فرنگی

دسر مخصوص و شیک بهاری با تمشک و توت فرنگی

کیک دوطبقه بهاری ساده و خوشمزه

میوه های بهاری طالبی و بستنی دسر ساده

جمع‌بندی

در این مطلب، دسر ساده و خو‌ش‌طعم، میوه‌ها، کیک و خوراکی‌های خوشمزه بهاری را برای خداحافظی با ماه رمضان و خوش‌آمدگویی به عید سعید فطر، پیشنهاد دادیم. شما هم با درست کردن این خوراکی‌ها، حس و حال بهار را به خانه بیاورید و به استقبال عید بروید.

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه رمضان؛

چیدانه با تبریک عید فطر ساعات خوشی را برای شما آرزو دارد.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه