Chidaneh.com placeholder image

ایده‌ای ساده برای ساخت جاگلدانی زیبا و خاص

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: امروز می‌خواهیم شیوه ساخت مجموعه‌ای از طناب‌ها را به شما آموزش دهیم که در دل آن‌ها یک گلدان زیبا جای می‌گیرد. البته چنین ایده‌ای را شاید رد خانه مادربزرگ هایتان دیده باشید ولی تصور نکنید که اصلا کهنه و قدیمی است از این ایده می توانید برای طراحی خانه خود در هر زمانی استفاده کنید، فقط کافی است از چند وسیله ساده استفاده کنید و کمی حوصله به خرج دهید.  
 

سرویس خواب بالسا

با چی بسازیم؟

·        طناب سیاه رنگ، با ضخات 5 میلی‌متر: 8 عدد که هر کدام دارای 9/3 متر طول هستند.

·        طناب سیاه رنگ برای گره‌های محیطی: 2 عدد که هر کدام دارای 60 سانتی‌متر طول هستند.

·        4 مهره از جنس چوب طبیعی، با قطر 15 میلی‌متر.

·        گلدان سفالی، با قطر حدود 20 سانتی‌متر.

·        یک گیاه خانگی (برای اطلاعات بیش‌تر به قسمت گیاهان خانگی مراجه کنید).

·        یک حلقه فلزی.

·        رنگ نارنجی.

·        قلم‌موی رنگ.

·        قیچی.

گره‌هایی که از آن‌ها در ساخت این گلدان استفاده می‌شود:

·        گره مربعی

·        گره محیطی

·        گره مربعی یکی در میان
 

1. از رنگ نارنجی و قلم‌موی رنگ استفاده کنید و قسمت پایین گلدان سفالی را به شیوه‌ای کاملا نامنظم و به شکل یک منحنی رنگ کنید. با همان رنگ نارنجی، هر چهار مهره چوبی را دوبار رنگ کنید. اجازه دهید این وسایل به خوبی خشک شوند.
 

2. هر هشت طناب سیاه رنگ که 9/3 متر طول دارند را از وسط تا کرده و آن‌ها را از درون حلقه رد کنید به طوری که اگر حلقه فلزی را مرکز طناب‌ها بگیریم از دو طرف دارای طول یکسانی باشند.
 

3. از یکی از طناب‌های سیاه رنگ که 60 سانتی‌متر طول دارند استفاده کرده و دسته طناب‌های سیاه رنگ را یک گره محیطی (مانند عکس بالا) بزنید.
 

 

 

 

 

4. یک گروه چهارتایی از طناب‌ها را کنار هم جمع کنید (اکنون شما دارای چهار گروه چهارتایی از طناب‌ها هستید) و با استفاده از یک گره مربعی مانند عکس بالا طناب‌ها را به هم گره بزنید.
 

 

 

5. گره‌های مربعی را تکرار کنید تا یک طول 15 سانتی‌متر به دست بیاید (مانند عکس بالا).
 

6. این کار را در هر چهار گروه انجام دهید.
 

7. یکی از مهره‌های چوبی را از درون دو طناب از هر گروه چهار تایی رد کنید.
 

8. یک فاصله 40 سانتی‌متری را بین گره مربعی و مهره چوبی باقی نگه دارید، و آن را با یک گره مربعی محکم کنید. گره‌های مربعی را در زیر مهره چوبی ادامه دهید تا یک طول 15 سانتی‌متری از گره‌ها به وجود بیاید.
 

9. مراحل 7 و 8 را نیز در سه گروه باقی مانده تکرار کنید.

 

 

 

10. برای این‌که ساختن سبدی که قرار است گلدان سفالی را در درون خود نگه دارد را آغاز کنید، یک گروه چهارتایی از طناب‌ها را به دو قسمت تقسیم کنید و آن‌ها را با دو طناب دیگر از گروه چهارتایی کناری آن به هم وصل کنید. 6 سانتی‌متر از قسمت گره‌های مربعی را خالی بگذارید و هر چهار طناب را با استفاده از گره مربعی به هم گره بزنید. این سبد با استفاده از گره‌های مربعی یکی در میان ساخته خواهد شد. این‌که از کدام جهت کار را شروع کنید کاملا به شما بستگی دارد.
 

11. این کار را آن‌قدر ادامه دهید تا هر چهار گره مربعی کامل شوند و از تمام طناب‌ها استفاده شده باشد.
 

12. یک فاصله 6 سانتی‌متر را خالی بگذارید و سپس مرحله 10 را یکبار دیگر تکرار کنید. مانند مرحله 10 عمل کنید و دو طناب از یک گروه چهارتایی را با دو طناب از گروه چهارتایی مجاور آن را به هم گره بزنید. اکنون شما باشد دو ردیف از چهار گره مربعی داشته باشید.
 

13. 7 سانتی‌متر را از قسمت پایین آخرین گره مربعی خالی بگذارید. این مجموعه را با استفاده از آن یکی طناب سیاه رنگ 60 سانتی‌متری و یک گره محیطی ببندید.

14. در پایان یک تکه 15 سانتی‌متری از طناب‌ها باقی می‌ماند که از زیر گلدان آویزان می‌شود و به آن ظاهری خاص و جذاب می‌دهد.
 

اکنون نوبت آن فرا رسیده که درون گلدان را یک گیاه خانگی زیبا قرار دهید و آن را درون طناب‌ها بگذارید. و در نهایت کل مجموعه را از سقف آویزان کنید و از آن لذت ببرید.

این الگوی نمونه را می‌توان برای گلدان‌های بزرگ‌تر و با اندازه‌ها و طول‌های مختلف اجرا کرد. وقتی مجموعه را از سقف آویزان کردید دیگر به راحتی می‌توانید گلدان درون آن را در سراسر سال با گلدان‌های دیگر تعویض کنید. انتخاب‌های در دسترس شما بی‌شمار هستند.

اگر ساخت جاگلدانی بالا برایتان سخت بود پیشنهاد های ساده تری را هم برای شما داریم:

چند ایده کوچک اما تاثیرگذار در دکوراسیون خانه شما

زیبایی دکوراسیون پاییزی در گوشه‌ و کنار خانه

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه