Chidaneh.com placeholder image

ساده و ارزان یک میز پارچه ای زیبا بسازید

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: برای ساخت وسایل زیادی می‌توانید از کارگاه های نجاری تخته ها و کناره های چوبی اضافه استفاده کنید، به شرطی که از نحوه کار و استفاده از این وسیله آگاهی داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه با استفاده از یک قرقره چوبی یک تکه پارچه یک میز زیبا بسازید. البته این کار خیلی سخت نیست، اما دقت در آن حرف اول را می‌زند. اگر این کار را به خوبی یاد بگیرید آنگاه می‌توانید وسایل مختلف دیگری را با استفاده از کشیدن پارچه روی وسایل چوبی قدیمی یا تکه های چوب بسازید؛ به راحتی و خیلی ارزان نیاز خود به خرید وسیله جدیدی را بر طرف می‌کنید.

در این مطلب با استفاده از این قرقره و پارچه یک میز متحرک ساختیم. این کار نه تنها یک وسیله کارآمد را به فضای زندگی شما اضافه می‌کند، بلکه بسیار لذت‌بخش و مفرح است.

چوب و هنر

میز چوبی پارچه ای زیبا

این میز روکش‌دار و البته چرخ‌دار زیبایی و جذابیت خاصی را به این صندلی‌های خاکستری رنگ که از ترکه‌های چوب ساخته شده‌اند و به رنگ عاج فیل هستند اضافه کرده است.

ابزار و مواد و مصالح مورد نیاز:

·        یک قرقره چوبی قدیمی.

·        140 سانتی‌متر پارچه.

·        چرخ خیاطی.

·        قیچی.

·        سنجاق.

·        دریل.

·        پیچ.

·        اتو و میز اتو.

ساخت میز چوبی مدور

قسمتی از قرقره چوبی را به عنوان سطح اصلی میز انتخاب کنید که صاف‌تر و مسطح‌تر است و محیط سطح رویی قرقره را اندازه‌گیری کنید.
مطلب پیشنهادی: 
سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد

ارتفاع میز چوبی

ارتفاع قرقره را اندازه‌گیری کنید و 12 سانتی‌متر هم برای درزها، لبه‌ها، و چرخ‌ها یا پایه‌ها به این عدد اضافه کنید.
 

سطح روی میز چوبی

روکش قرقره از دو قسمت اصلی ساخته خواهد شد: یک سطح رویی مدور و نوار دایره‌ای شکل که از سطح رویی به سمت پایین آویزان می‌شود. از گچ مدرسه استفاده کنید تا شکل سطح روی قرقره را روی پارچه مانند عکس بالا بکشید.

نکته: بهتر است که گچ را پشت پارچه بکشید تا روی پارچه. این اتفاق در عکس بالا انجام شده است.
 

دوختپارچه روکش قرقره چوبی

5/3 سانتی‌متر از قسمت مشخص شده را باقی بگذارید، مانند عکس بالا، تا فضایی برای درز پارچه در قسمت بالایی روکش وجود داشته باشد.
 

طرح پارچه روی میز چوبی

پارچه‌ای که قرار است روی قرقره قرار بگیرد را برش دهید.

پارچه‌ای که قرار است سطح پیرامونی قرقره را بپوشاند را اندازه‌گیری کنید و روی آن علامت بگذارید. 10 سانتی‌متر بیش‌تر در نظر بگیرید تا فضای کافی برای قسمت‌هایی از پارچه که روی هم قرار می‌گیرند و درزهای پشتی وجود داشته باشد. 
 

دوخت لبه پارچه میز چوبی

 قسمت روی هم قرار گرفته را با استفاده از چرخ خیاطی بدوزید. فقط سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا این قسمت به خوبی و صاف دوخته شود. سپس این قسمت را اتو کنید.
 

پارچه طرح دار

اکنون مرحله اتصال دو قسمت پارچه‌ای روکش میز به هم فرا رسیده است. نوار پیرامونی میز را با استفاده از سنجاق به پارچه روی میز وصل کنید. سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا دو لبه پارچه یکدست و یک میزان به هم متصل شوند تا در نهایت روکش پارچه‌ای شما دقیق و منظم دوخته شود. اکنون باید دو سر نوار پیرامونی میز را به هم وصل کنید. برای این کار یک طرف نوار را به اندازه 2/5 سانتی‌متر تا کنید، سپس طرف دیگر نوار را روی طرف تا شده قرار دهید (این مرحله را در عکس بالا مشاهده می‌کنید). سپس دو سمت نوار پارچه‌ای را به هم وصل کنید.
 

چرخ کاری لبه پارچه روکش میز پارچه ای

وقتی دو قسمت پارچه‌ای روکش میز به هم به درستی سنجاق شدند اکنون نوبت دوختن این دو قسمت به هم است.
 

دوخت پارچه رومبلی

دو قسمت را به هم بدوزید و درز آن را 2/1 سانتی‌متر بگیرید.

چند برش کوچک بر روی درز قسمتی که این دو پارچه روی هم قرار گرفته‌اند با قیچی ایجاد کنید تا راحت‌تر بتوانید پارچه‌های دوخته شده را برگردانید.
 

دوخت لبه پارچه

پارچه‌ها را به بیرون برگردانید تا سطح اصلی آن‌ها مشخص شود. دوباره کل قسمت دوخته شده را این ‌بار از قسمت سطح اصلی پارچه بدوزید تا این دو قسمت به خوبی به هم وصل شوند و خیال شما از استحکام روکش میز راحت شود.
مطلب پیشنهادی: ایده فوق العاده تزئین عکستان با گل های مصنوعی

استفاده از پارچه و قرقره برای ساخت میز چوبی

برای این‌که سطح رویی پارچه دارای ظاهری حرفه‌ای و مناسب شود، درز به وجود آمده میان دو پارچه را باز کنید و به دقت دو طرف از قسمت را به هم بدوزید. این قسمت یکی از قسمت‌های سخت این کار است و هنگام انجام این کار باید نهایت دقت خود را به خرج دهید. اگر این کار به خوبی و به درستی انجام شود ظاهر روکش شما بسیار زیبا و کامل خواهد شد.
 

اتصال چرخ ها به میز چوبی

چرخ یا پایه به قرقره اضافه کنید. من چرخ را انتخاب کردم چراکه استفاده از چرخ حرکت دادن میز را نسبت به پایه بسیار راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند. برای این‌که چرخ‌ها یا پایه‌ها به درستی در سطح زیرین قرقره قرار بگیرند، چهار نقطه متقارن را در این قسمت مشخص کنید. نقاط مشخص شده را دریل کنید و چرخ‌ها را به سطح زیرین قرقره پیچ کنید.
 

قرقره چوبی

بعد از اتصال چرخ‌ها به میز باید ظاهر قرقره شما چیزی شبیه عکس بالا باشد. اکنون قرقره متحرک آماده است تا پارچه روی آن قرار بگیرد.
 

میز گل دار

اکنون به راحتی پارچه را بر روی میز بکشید. لبه‌هایی که از قبل روی هم دوخته شده‌اند به شما در انجام این کار کمک زیادی می‌کنند.
مطلب پیشنهادی: چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

میز قهوه خوری در محوطه بیرونی

در این عکس نتیجه نهایی کار را می‌بینید. دو صندلی در کنار یک میز پارچه‌ای زیبا که در مقابل یک استخر پر از آب قرار گرفته‌اند. از لحظات خود لذت ببرید.

مطالب بیشتر: 11 میز پاتختی جذاب، بدون هزینه !

دوخت روکش های یونانی برای کوسن

سفره آرایی و تزئین میز با وسایل قدیمی

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه