Chidaneh.com placeholder image

تغییر دکوراسیون 7 میلیونی زوج جوان در کمتر از دو هفته!

به قلم: تحریریه چیدانه

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

تجربه شما: در “تجربه شما" این هفته مهمان خانه احسان و فاطمه در شهر سبزوار هستیم تا از ایده ها و تجربه های این خانواده خوش ذوق برای بازسازی های بزرگ و کوچکمان استفاده کنیم، خانم فاطمه یزدانی دانش آموخته رشته طراحی داخلی است و از دانش خود برای تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی مقرون به صرفه شان به خوبی استفاده کرده اند، پس با ما همراه باشید تا از تجربیات این خانواده خوش سلیقه ایده بگیرید.

چوب و هنر

بازسازی خانه ما

تجربه این هفته: بازسازی منزل از زبان فاطمه

  • موقعیت منزل: توحید شهر، سبزوار
  • شغل: خانم خانه: طراح داخلی | همسر: حسابدار
  • متراژ: 75 متر
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ غالب دکوراسیون: ترکیب آجری با کرم طوسی برای نشیمن | استخوانی برای آشپزخانه | سبز و کرم برای اتاق خواب | سفید و قرمز برای اتاق کودک
  • تاریخ بازسازی: تابستان 95
  • مدت زمان بازسازی: کمتر از 2 هفته 
  • هزینه کامل تغییر دکوراسیون: 7 میلیون تومان

بازسازی خانه ما

برای تغییر دکوراسیون تان از چه زمان اقدام کردید و اولین اقدامتان چه بود؟

فاطمه می گوید: یک ماه قبل از نقل مکان به منزل جدید اقدام به بازسازی منزل کردیم و به دلیل کوتاه بودن زمان برای نقل مکان به منزل جدید در کمتر از دو هفته فضای خانه را بازسازی کریدم. اولین اقدام برای بازسازی منزلمان طراحی بود. 

خرید لوازم منزل را بعد از بازسازی تان شروع کردید یا پیش ازآن؟ 

فاطمه می گوید: ما بعد از اسباب کشی اقدام به خرید لوازم منزلمان کردیم و به مرور لوازم مختلف مثل میز تلویزیون، کتابخانه، کمد و … را تهیه کردیم.

بازسازی خانه ما

برای بازسازی منزل تان از کدام فضا شروع کردید؟

فاطمه می گوید: برای تغییر دکوراسیون منزل و بازسازی فضای منزلمان با توجه به تغییرات عمده و اساسی که وجود داشت از فضای نشیمن شروع کردیم.

بازسازی خانه ما

ترکیب رنگ و یا رنگ انتخابی شما برای خرید لوازم و بازسازی هر فضا چه بود و علت انتخاب این رنگ را بفرمایید؟

  • نشیمن: ترکیب رنگ آجری با کرم و طوسی | تمایل داشتیم از رنگی برای رنگ غالب محیط استفاده کنیم که تقریبا با همه رنگ های مورد علاقه مان مثل آبی، قرمز، سبز و طوسی هماهنگ شود و جلوه زیبا و گرمی در فضا داشته باشیم در عین حال فضایی مدرن و سنتی خاصی را در کنار هم داشته باشیم. 

بازسازی خانه ما

  • آشپزخانه: رنگ استخوانی | بخاطر علاقه ام به روشن بودن فضای آشپزخانه این رنگ رو انتخاب کریم، البته در کنار این ترکیب رنگ از رنگ سبز به خاطر طراوتی که در محیط ایجاد می کند استفاده کردم. 

بازسازی خانه ما

  • اتاق خواب والدین: ترکیب رنگ سبز و کرم | بخاطر احساس آرامشی که در محیط ایجاد می کند و یادآوری سرزمین مادریمان مازندران.
  • اتاق کودک: ترکیب رنگ سفید و قرمز با سورمه ای | رنگ انتخاب شده ترکیب رنگ مورد علاقه ی پسرمان بود و البته بهتر است برای اتاق کودک از رنگ های اصلی در کنار رنگ سفید استفاده شود تا هیجان القا شده از رنگ ها در محیط بیشتر کنترل شود. 

پیشنهاد چیدانه: اگر شما هم می خواهید ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون منزلتان را داشته باشید بهتر است پیش از هر اقدامی به مطالب بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون ، کدام فضا کدام رنگ؟ و بهترین رنگ های دکوراسیون اتاق کودک در چیدانه سر بزنید و از ایده های آن برای دکوراسیون منزلتان استفاده کنید.

بازسازی خانه ما

در فضای آشپزخانه چه نوع بازسازی را انجام دادید، هر کدام را با مدت زمان اجرا، حدود قیمت و شرکت مجری نام بفرمایید: 

فاطمه می گوید: برای بازسازی آشپزخانه بودجه خاصی در نظر نگرفتیم، از پیج اینستاگرام یک بانوی هنرمند ایده رنگ آمیزی کابینت ها را دیدم و دست به کار شدیم، تمام کابینت ها را رنگ آمیزی کردیم تا به ایده مد نظرمان نزدیک شود. برای رنگ آمیزی کابینت ها از رنگ سلولزی استفاده کردیم که رنگ مخصوص چوب است که با تینر فوری مخلوط می شود و بعد از خشک شدن مثل رنگ روغن قابلیت شست و شو و نظافت را دارد.

در چیدانه بیشتر بخوانید: تغییر دکوراسیون کم هزینه با برچسب کابینت، یعنی میشه؟

بازسازی خانه ما

در فضای نشیمن چه نوع بازسازی را انجام دادید، هر کدام را با مدت زمان اجرا، حدود قیمت و شرکت مجری نام بفرمایید:

بازسازی خانه ما

بازسازی خانه ما

در فضای ورودی و نشیمن لوازم و وسایل ضروری را از کدام برند، کجا و به چه حدود قیمتی تهیه کردید؟

  • سرویس مبلمان: برای مبل مدرن پارچه رو مبلی را تعویض کردیم و با مبل گره چینی از شرکت خشت ابنبه سبزوار هماهنگش کردیم.
  • میز و صندلی ناهارخوری:  میز چوبی خریداری شده از شرکت دست سازه های چوبی اشیان ترکیب شده با نیمکت و تک صندلی گره چینی
  • میز کنسول و میز تلویزیون: میز تلویزیون سفارشی ساخته شده | برای کنسول هزینه ای انجام نشد و به جای آن چند کنده درخت به عنوان پایه گلدان خریدیم.

بازسازی خانه ما

در فضای اتاق خواب ها چه نوع بازسازی را انجام دادید، هر کدام را با مدت زمان اجرا، حدود قیمت و شرکت مجری نام بفرمایید:

فاطمه می گوید: با توجه به بودجه محدود برای تغییر دکوراسیون منزل مان برای دیوارپوش اتاق خواب ها و برخی از دیوارهای پذیرایی رنگ آمیزی را انتخاب کردیم و از یک نقاش خوش ذوق کمک گرفتیم.

  • تعویض کفپوش : مدت زمان اجرا دو روز | کفپوش تاپ فلور | خریداری شده از گالری مومنی
  • رنگ آمیزی دیوار: یک هفته | 700 هزار تومان 

بازسازی خانه ما

در فضای اتاق خواب وسایل تعویضی تان را از کدام برند، کجا و به چه حدود قیمتی تهیه کردید؟ 

فاطمه می گوید: با توجه به بودجه ام موفق به پیدا کردن سرویس خواب مناسب نشدیم به همین دلیل برای تغییر دکوراسیون منزل، سرویس خواب قبلی رو رنگ زدیم و مجدد استفاده کردیم. کتابخانه موجود در اتاق خواب را خودم طراحی کردم و یک نجار خوش قول با 300 هزار تومان برایمان ساخت. 

لوستر و روشنایی های منزل را از کدام برند خریداری کردید، علت انتخاب خود به همراه حدود قیمت و مکان خرید بفرمایید؟

فاطمه می گوید: لوسترها را پدر شوهر خوش سلیقه ام  هدیه دادند و یک آباژور ارزان قیمت خودمان تهیه کردیم تا در فرصت مناسب خودم مطابق سلیقه ام تغییرش بدهم.

بازسازی خانه ما

ست پرده برای بخش های مختلف منزل را چگونه انتخاب کردید؟ 

فاطمه می گوید: برای فضای نشیمن به خاطر سادگی و زیبایی از حریر ساده با ترکیب رنگ آجری و سفید استفاده کردیم و برای اتاق پسرم به جای استفاده از پرده تراس رو با گل و گیاه مختلف تزیین کردیم تا زیباتر به نظر برسد.  

بازسازی خانه ما

سایر لوازم دکوری منزل را از کدام برند، کجا و به چه حدود قیمتی تهیه کردید؟ 

فاطمه می گوید: کوسن و رومیزی را از شرکت آرتمان دیزایین به صورت اینترنتی و به قیمت 250 هزار تومان تهیه کردیم، باقی کوسن های موجود را خودم با پارچه دوختم.

بازسازی خانه ما

بازسازی خانه ما

برای دکوراسیون منزلتان از گل و گیاه استفاده کردید اگر چنین است معیار انتخابتان به همراه نوع آنها را بفرمایید.

فاطمه می گوید: بله من عاشق گل ها شدم، به دلیل سفرهای مکرر به مازندران امکان نگهداری گیاهان حساس رو نداریم به همین خاطر درخانه به دلیل زیبایی و کم توقعی از گیاه پوتوس و سرخس استفاده می کنم .
پیشنهاد چیدانه: اگر شما هم مانند فاطمه دوستدار گیاهان مقاوم هستید، پیشنهاد می کنم به مطالب گیاهان آپارتمانی ، ۲۰ گیاه زینتی همیشه سبز در خانه! و گلهای مقاوم آپارتمانی، ۹ گیاه با آبیاری کم برای فراموشکارها در چیدانه سری بزنید و به سادگی یکی از آنها را برای دکوراسیون داخلی تان انتخاب کنید.

بازسازی خانه ما

برای کسانی که قصد بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون خود را دارند چه توصیه و پیشنهادی دارید؟

 فاطمه می گوید: برای تغییر دکوراسیون منزل تان حتما با یک طراح مشورت کنید چون مطمئنا نتیجه کار آنها بسیار حرفه ای تر خواهد بود، هم چنین بهتر است از کارهای آماده در بازار استفاده کنند، چرا که تجربه به من ثابت کرده است که کارهای سفارشی علاوه بر هیجان شان نیاز به صبر و حوصله بالا نیز دارد. و در آخر با کمترین هزینه هم می توانید تغییر دکوراسیون دلنشین و کاربردی داشته باشید. 

از این اینکه بهترین لحظات زندگی تان را با ما شریک می شوید از شما سپاسگذاریم.
 اگر شما هم تمایل دارید تا در مطالب “تجربه شما" با ما همکاری کنید و دکوراسیون زیبای خودتان را با همراهان چیدانه به اشتراک بگذارید کافی است با ما از طریق  شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۰۱۴۸ در ارتباط باشید. فرصت را از دست ندهید و همین حالا تصویری از فضاهای دوست داشتنی منزلتان برای ما ارسال کنید این تصویر می تواند عکسی از جزییات زیبای دکوراسیون منزل تان یا تصویری کامل از بخش های مختلف منزل تان باشد که ایده ی خلاقانه شما را نمایش می دهد، ما منتظر تصاویر زیبای شما هستیم. 

به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه