Chidaneh.com placeholder image

پاییز از دریچه دوربین عکاسان!

به قلم: تحریریه چیدانه
عکاسی از چیدمان: عکس انداختن از رنگ‌های فصل پاییز خیلی هم به دانش و دستورالعمل خاصی نیاز دارد و فقط به یا زوم کردن و بعد زدن دکمه شاتر می‌توانید عکس‌های خوبی از طبیعت زیبای پاییز بگیرید. می خواهیم در این مطلب ایده هایی را با شما در میان بگذاریم که به شما کمک می‌کند تا عکس‌های بهتر و زیباتری از این فصل زیبای خدا بگیرید. 
 

 
جاده ناشناخته. در ابتدا، به یک جاده پر از برگ‌های پاییزی فکر کنید. این جاده در کجا به پایان می‌رسد. کپه‌های برگ که در حاشیه کنار جاده روی هم قرار گرفته‌اند و با حرکت خودورها هر کدام به سویی می‌روند. هم‌چنین به درختانی که در حاشیه جاده‌های کاشته شده‌اند بسیار زیبا هستند.   
 

 
برگ به تنهایی. سپس، در نمای کلوزآپ یا نزدیک از یک برگ قرمز رنگ زیبا عکس بیاندازید و سعی کنید آن را در یک پس‌زمینه سیاه یا تیره قرار دهید. کنتراست به وجود آمده عکس شما را زیباتر و دیدنی‌تر می‌کند.
 

 
راه دیگری که از طریق آن می‌توان از یک برگ تنها عکس انداخت این است که برگ را با دست در هوا نگه داریم و دریچه دیافراگم دوربین را کمی ببندیم. در این حالت برگ در نمای جلو و طبیعت پشت آن در نمای عقب قرار می‌گیرند و هم‌چنین برگ ظاهری شفاف و پس‌زمینه ظاهری فلو یا غیرشفاف پیدا می‌کند. البته فاصله بین برگ با لنز دوربین هم بسیار مهم است و باید سعی کنید برگ را در فاصله نه چندان نزدیکی از دوربین قرار دهید. 
 

 
پل‌های سرپوشیده. اگر در نزدیکی شما چنین پل‌هایی وجود ندارد بهتر از به مناطق شمالی بروید؛ چراکه در این مناطق تعداد زیادی از این نوع پل‌ها وجود دارد و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان موضوع عکاسی خود استفاده کنید. من که عاشق چنین موضوعی هستم. زاویه‌ای که در عکس پایین می‌بینید به خوبی نشان‌دهنده تغییر رنگ درختان در فصل پاییز است که از طریق پنجره موجود در پل‌های سرپوشیده قابل نمایش است و البته می‌توانید از زوایای دیگر نیز استفاده کنید. در این حالت باید از نمای ضدنور استفاده کنید و به همین دلیل دوربین خود را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که درختان به خوبی در عکس شما دیده شوند.
 

 
دامنه کوه. دامنه کوه مکان بسیار خوبی برای عکاسی از رنگ‌های پاییزی است چراکه برگ‌هایی که در دوردست مشخص هستند هم‌چون نقطه‌های رنگی در عکس شما می‌افتند. نقطه‌هایی به رنگ قرمز، طلایی، و سبز.
 
 
در بین تمام موضوعات عکاسی،  بازتاب برگ‌های رنگارنگ در آب رودخانه بسیار زیباست. واقعا رنگ برگ‌های درختان در آب می‌درخشند. 
امیدوارم این مطلب ایده‌های خوبی را در اختیار شما قرار داده باشد و بتوانید عکس‌های خوبی از فصل پاییز منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بگیرید. پس وقت تلف نکنید، زیرا این رنگ‌های زیبا به زودی از بین می‌روند و باید یک‌سال برای دیدن دوباره آن‌ها صبر کنید. 
ما بی صبرانه منتظر عکس های زیبای پاییزی شما هستیم. عکس های خود را از رنگ های پاییزی در ایده های شما با دوستان چیدانه به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی: 12روش برای عکاسی از طراحی داخلی به شیوه عکاسان حرفه ای

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه