Chidaneh.com placeholder image

ایده ای ساده و ارزان برای نمایش عکس کودکتان

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازیدما همیشه عکس‌های کوچکی در خانه داریم که دلمان می‌خواهد آن‌ها را جلوی چشم خود داشته باشیم. عکس‌هایی که نمی‌توان به راحتی آن‌ها را قاب کرد و یا هزینه قاب کردن آن‌ها زیاد است. در این مطلب می‌خواهیم شیوه‌ای را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن این مشکل شما حل می‌شود. این شیوه راه بسیار ساده‌ای برای به نمایش گذاشتن تعداد زیای عکس با ابعاد و اندازه‌های مختلف بر روی میز تحریر، میز کناری، و یا یک قفسه است. هم‌چنین به راحتی می‌توان عکس‌ها را تغییر داد؛ فقط کافی است عکس قدیمی را از گیره باز کرده و یک عکس جدید را جایگزین آن کنید.

چیزهایی که برای ساخت این پروژه به آن‌ها نیاز دارید:

چوب و هنر

–         یک فوم یا اسفنج دایره‌شکل. شما باید این دایره را به دو قسمت تقسیم کنید (این فوم‌ها به صورت نیم‌دایره نیز در بازار وجود دارند).

–         اشیای تزئینی کوچک، مانند پولک‌های رنگی، مهره‌های رنگی، یا گوی‌های شفاف.

–         چسب (از سنجاق‌های ریز نیز می‌توانید برای اتصال پولک‌ها به سطح فوم استفاده کنید.)

–         سیم به اندازه دلخواه. در این پروژه سیم‌های فلزی محکم ایده‌آل هستند.

–         گیره‌های کاغذی در رنگ‌های مختلف. این گیره‌ها در لوازم‌التحریری‌ها به فروش می‌رسند و معمولا به صورت بسته‌هایی هستند که در آن‌ها تعدادی گیره با رنگ‌های مختلف قرار داده شده است.

–         قیچی یا سیم‌چین.

–         روزنامه به عنوان زیرانداز. روزنامه باعث می‌شود تا پس از پایان کار مجبور به تمیز کردن اتاق خود نشوید.

مراحل:

1-    تصمیم بگیرید که چه تعداد عکس را می‌خواهید به نمایش بگذارید.

در این طراحی از یک تا شش عکس را به راحتی می‌توانید به نمایش بگذارید. در این شیوه ابعاد عکس‌ها خیلی مهم نیستند و چیزی که اهمیت دارد چیدمان آن‌ها است.

·        به یاد داشته باشید که این تعداد عکس‌ها هستند که تعداد سیم‌ها و گیره‌های کاغذ را که برای ساخت این پروژه به آن‌ها نیاز دارید تعیین می‌کنند.

2-    یک فوم (اسفنج) را به صورت نیم‌دایره یا گنبدی برش دهید و روی آن را به انتخاب خود تزئین کنید.

برخی از نکاتی که در این مرحله باید رعایت کنید عبارتند از:

·        اگر از پولک‌های تزئینی، دانه‌ها یا مهره‌های ریز برای تزئین فوم استفاده می‌کنید، آن‌ها را به گونه‌ای در کنار بچینید که سطح فوم به طور کامل و یکدست مملو از از این اشیای تزئینی شود. از پایین فوم شروع کرده و تا بالا ادامه دهید، و سعی کنید ردیف به ردیف این کار را انجام دهید. هر جا که لازم بود پولک‌ها را روی هم بچسبانید تا یک بافت زیبا بر روی سطح فوم ایجاد شود. تا آن‌جا که می‌توانید این کار را با دقت و حوصله انجام دهید تا سطح روی فوم شما جلوه زیبایی پیدا کند.

·        در مورد مهره‌های بزرگ که سوراخ ندارند، یا گوی‌های شفاف ریز، یا هر نوع شی تزئینی دیگر، بهتر است آن‌ها را مستقیما به سطح فوم بچسبانید. مقداری چسب روی فوم بریزید و پشت هر شی را نیز به چسب آغشته کنید و بعد آن را به سطح فوم اضافه کنید. این کار را به دقت و با حوصله به صورت ردیفی از پایین تا بالا ادامه دهید تا سطح فوم به زیبایی مملو از اشیای تزئینی شود. در مورد گوی‌های شفاف، بهتر است کمی چسب به آن بزنید و آن‌ها را به دقت روی سطح فوم بچسبانید. این گوی‌ها درخشش خاصی بر روی فوم ایجاد می‌کنند و در نور کم می‌درخشند.

·        پس از انجام این مرحله مدتی صبر کنید تا سطح فوم کاملا خشک شود. هنگامی که کارتان در این مرحله به پایان رسید، کمی فوم را تکان دهید تا آن‌هایی که به سطح نچسبیده‌اند از آن جدا شوند.

 

3-    سیم‌ها را برش دهید.

هر کدام از عکس‌هایی که انتخاب کرده‌اید باید بر روی سیمی با یک ارتفاع مشخص و متفاوت قرار بگیرند. این مسئله کمک می‌کند که وقتی عکس‌ها روی سیم‌ها قرار می‌گیرند به خوبی دیده شوند. اختلاف ارتفاع سیم‌ها را زیاد نگیرید، چون اگر سیم‌ها بلند باشد وقتی عکس روی آن‌ها قرار بگیرد به راحتی واژگون می‌شود. اگر این اتفاق افتاد، سیم را کمی کوتاه کنید تا مشکل حل شود.

·        اگر فقط می‌خواهید یک عکس را روی فوم قرار دهید، سیم را به اندازه دلخواه برش دهید.

 

4-    گیره‌های کاغذی را در انتهای سیم‌ها ثابت کنید.

سیم‌ها را در انتهای گیره‌های کاغذی بپیچید تا گیره‌ها به خوبی به سیم‌ها متصل شوند. اگر به نظرتان این شیوه خیلی مطمئن نیست، پس از پیچیدن سیم‌ها به دور لبه پایینی گیره‌ها کاغذی، روی آن‌ها را چسب بزنید تا خیالتان از ثابت ماندن گیره‌های کاغذی مطمئن شود. هنگام چسب زدن بسیار دقت کنید، چراکه اگر چسب شما زیاد باشد محل اتصال گیره و سیم زشت می‌شود.

 

5-    سیم‌ها را به دقت داخل فوم فرو کنید.

سیم‌ها را در قسمت‌هایی از سطح فوم فرو کنید که در آن‌جا اشیای تزئینی وجود ندارند. از دو نکته زیر پیروی کنید تا وقتی عکس‌ها به گیره‌ها وصل می‌شوند به خوبی دیده شوند.

·        سیم‌های کوچک را در قسمت جلویی فوم فرو کنید.

·        سیم‌های بلند را در قسمت عقب فوم فرو کنید.

 

6-     عکس‌ها را به گیره‌ها وصل کنید.

به سادگی گیره‌ها را باز کرده و عکس‌ها را داخل گیره قرار داده و گیره را ببندید. در این مرحله باید سیم‌ها را کمی جابه‌جا کنید. ممکن است نیاز باشد که برخی از سیم‌ها را کوتاه کنید و یا خم کنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا عکس‌های شما به راحتی و به خوبی قابل دیدن باشند. انجام درست و با دقت این مرحله تاثیر زیادی در موفقیت کار شما دارد، پس تمام حوصله خود را برای چیدمان سیم‌ها و عکس‌ها به خرج دهید.

 

7-    عکس‌ها را در جای مشخص خود قرار دهید.

این عکس‌ها جلوه بسیار زیبایی بر روی یک میز یا یک قفسه در اتاق نشیمن شما خواهند داشت. هر گاه خواستید می‌توانید عکس‌ها را عوض کرده و عکس‌های جدید را جایگزین عکس‌های قدیمی کنید. اصلا خوبی این شیوه همین تعویض راحت و بی‌دردسر عکس‌ها است.

نکته: اگر برای سطح فوم از پولک‌های رنگی بسیار ریز استفاده می‌کنید، زیر فوم را یک روزنامه بیاندازید. این کار جمع کردن پولک‌های اضافه را راحت‌تر می‌کند.

مطالب مرتبط: ساخت جایی برای کارت تبریک، کارت پستال و عکس

در نگهداری نامه ها و کارت تبریک ها خلاق باشید

ساخت گلدان های زیبا با عکس های یادگاری

ایده فوق العاده تزئین عکستان با گل های مصنوعی

 

منبع: wikihow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 09 دی 1393
خیلی ناز بود. دوست داشتمش. مخصوصا این کوچولوهای بامزه رو
shaghayegh2005az_3684 در تاریخ 10 دی 1393
ممنون

ثبت دیدگاه