Chidaneh.com placeholder image

تخت خواب معلق، بدون پایه هم میتونه باشه!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق‌خواب جایی‌ست که باید عنصر زیبایی رو در حد قابل قبولی اجرا نمود. یکی از المان‌ها مهم هر اتاق‌خوابی، تخت‌خواب است. امروزه مدل تخت‌های تک‌نفره و دو‌نفره با استفاده از متریال متنوع در همه سبک‌ها به بازار عرضه شده است. یکی از متمایزترین آن‌ها، تخت‌خوای معلق می‌باشد. جایی که تخت شما به وسیله طناب‌هایی ضخیم به سقف اتاق متصل می‌شود و طرحی نو در اتاق‌تان شکل می‌گیرد. البته باید پارادوکس‌های احتمالی این مدل از تخت را با چیدمان اتاق در نظر داشته باشید تا خللی به وجود نیاید. در ادامه به بررسی این مدل اتاق خواب با تخت معلق جذاب می‌پردازیم.

تخت خواب دو طبقه معلق
تخت خواب معلق از سقف چوبی
تخت خواب معلق کوچک

کاربرد تخت خواب‌های معلق

این تخت‌ خواب‌های معلق که به آن‌ها مدل‌هاش شناور نیز می‌گویند با ظاهر جذاب خود می‌توانند تبدیل به نقطه عطفی در دکوراسیون داخلی خانه شما شوند، این تخت‌های شناور، ظاهری متفاوت‌تر به نسبت دیگر مبلمان‌های خانه دارند و از این جهت حضور آن‌ها در خانه می‌تواند برای شما هم کاربردی باشد و هم باعث زیبا تر شدن ظاهر فضای داخلی خانه شما شود.

سرویس خواب بالسا

مطالب مرتبط: تخت خواب سایه بان دار، فقط باید سلطنتی باشه؟

دو تخت خواب معلق در بالا و دو تخت زمینی سفید در پایین
تخت مدرن معلق

تخت خواب‌معلق در دکوراسیون مدرن

برای اتاق خواب‌هایی با دکوراسیون مدرن، یکی از بهترین گزینه‌ها، تخت خواب معلق و یا شناور است. این روزها طراحی دکوراسیون مدرن، به سوی بهینه‌تر شدن فضاها با المان‌های ساده اما پر کاربرد است. تخت خواب معلق با حذف پایه‌ها و شناور بودن، احساس آزادی و در جریان داشتن محیط را القا می‌کند و در عین حال فرمی خاص دارد. البته با تمام این توصیف‌ها، انتخاب تخت خواب معلق سلیقه‌ای است و قبل از خرید آن باید به فرم آویزان بودن آن از سقف خوب فکر کنید.

 

تخت مدرن معلق سفید
تخت مدرن معلق از سقف چوبی

ایمنی تخت خواب‌های معلق

همانطور که در عکس‌های این مطلب مشاهده می‌کنید، برخی از تخت‌ها به صورت تخت شناور نصب شدند. به این صورت که از سقف با طناب و یا کابلی‌هایی که مناسب وزن تخت باشد، آویزان هستند. این مدل از تخت‌ خواب‌های معلق، بسته به میزان وزن تقریبی و مقاومت سقف طراحی می‌شوند که در زمان خوابیدن روی آن حالت شناور بودن داشته باشد. اینگونه تخت‌ها ماند تاب عمل می‌کنند و بهتر است از یک طراح ماهر برای محاسبه مقاومت و ایمنی آن کمک بگیرید. 

تخت مدرن سفید معلق
تخت معلق نزدیک سقف سفید

مدل دیگری که برای تخت‌های معلق قابل اجرا است، استفاده از جک‌های بالابر است که تخت روی آن سوار می‌شود و مانند حرکت روی ریل بالا و پایین می‌آید، اما حالت شناور ندارد و تکان نمی‌خورد. این مدل از تخت‌های معلق برای اتاق‌ خواب‌هایی که فضای کمی دارند بسیار مناسب است تا بتوان فقط در زمان استراحت از آن استفاده کرد. این تخت‌های معلق، نیاز به نصب جک‌های مقاوم و استاندارد دارد تا در زمان حرکت، مشکلی پیش نیاید و ایمنی کافی را تامین کند.

تخت معلق چوبی با رو تختی طرحدار
تخت خواب دو طبقه معلق

این تخت‌ها چقدر می‌توانند شناور باشند؟

میزان ارتفاع و شناور بودن این تخت‌ها، بستگی به متراژ فضا و کاربرد اتاق دارد. مانند عکس بالا ممکن است، نیاز به داشتن دو تخت مجزا باشد اما فضای کافی وجود نداشته باشد و از آنجایی که تخت‌های دوطبقه روی یکدیگر سوار می‌شوند و قابلیت جداسازی ندارند، تخت خواب معلق یک گزینه مناسب است.

تخت مدرن معلق چسبیده به دیوار
تخت معلق در بالای میز تحریر و فضای کار
تخت معلق دو طبقه با نردبان و دیوار چوبی
تخت معلق مدرن
تخت طبقه دوم به صورت معلق همراه با لوستر
تخت معلق و چسبیده به کمد دیواری
تخت معلق و آویزان از سقف
تخت معلق مدرن و کار شده در کمد دیواری

اگر به داشتن چنین تخت هایی با فرم معلق و شناور علاقه‌مند هستید، از متخصصین لوازم اتاق خواب در چیدانه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی: 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه