Chidaneh.com placeholder image

انواع تخت خواب، فکر میکنی کدومش به سلیقه من میخوره؟

به قلم: حدیث حقیقت

بعد از اینکه یک روز طولانی و پر کار را گذرانده اید، به دنبال مکانی گرم و نرم برای استراحت می‌گردید، جایی مانند تخت خواب مان. شما بطور متوسط 8 ساعت از شبانه‌ روز را بر روی تخت خواب می‌گذرانید بنابراین سرویس خواب شما باید در کنار راحت بودن، به‌ اندازه کافی کاربری نیز باشد. معمولا در دکوراسیون داخلی اتاق خواب، تخت‌ خواب به عنوان نقطه مرکزی اتاق‌ توجه زیادی را به خود جلب می‌ کند و دقیقا به همین علت است که سرویس خواب باید طراحی بسیار زیبا باشد و تعیین‌ کننده سبک دکوراسیون اتاق خواب باشد. فرقی نمی‌ کند شما به دنبال سرویس خواب ساده و کلاسیک می‌ گردید، تخت خواب شما باید در فضای اتاق منحصر به‌ فرد باشد پس در هنگام انتخاب انواع سرویس خواب نکات زیر را از قلم نیندازید:

امیر صادقی
عکاسی خانه ی ستاره و سیاوش در کرج
امیر صادقی

سرویس خواب بالسا

کدام اندازه تخت خواب برای من مناسب است؟

برای آن که بتوانید بهترین خرید تخت خواب را داشته باشید بهتر است انواع تخت خواب ها بشناسید. به این ترتیب می توانید با در نظر گرفتن عادات خوابی تان که نکته مهمی است به راحتی تخت خواب مناسب تان را تهیه کنید.

فهیمه و فردین
دکوراسیون خانه ما
فهیمه و فردین

همانطور که می دانید تخت خواب در دو نوع یک نفره و دو نفره در بازار وجود دارند. ناگفته نماند که این دو نوع تخت خواب اندازه های یکسانی نداشته و در اندازه های متفاوتی تولید می شوند. برای مثال تخت خواب های یک نفره را می توان به اندازه ها و مدل های زیر تقسیم کرد:

  • تخت خواب یک نفره سینگل که بیشتر مناسب خردسالان و کودکان است و ابعاد آن ۹۰ یا ۱۰۰ در ۲۰۰ سانتی ‌متر است.
  • تخت خواب یک نفره تویین کمی از سینگل بزرگ ‌تر است و عرض آن ۱۲۰ سانتی متر است.
  • تخت خواب یک نفره تویین XL که کمی از توئین بزرگ ‌تر بوده  و عرض آن تا ۱۴۰ سانتی‌ متر می‌رسد.
  • تخت خواب دبل یا فول با ابعاد کمی بزرگ ‌تر که تا ۱۹۰ سانتی‌متر می‌رسد.

سرویس خواب وینچنزو
مدل سرویس خواب نوجوان شیک سفید
سرویس خواب وینچنزو

و تخت خواب های دو نفره را می توان در اندازه ها و مدل های زیر در نظر گرفت:

  • تخت خواب دو نفره کویین که عرض ۱۶۰ سانتی‌ متر دارد.
  • تخت خواب دو نفره کینگ که می توانید به راحتی در خواب غلت بزنید و با شریک ‌تان برخوردی نداشته باشید. عرض تخت‌ خواب های دو نفره کینگ ۱۸۰ سانتی‌ متر است.
  • تخت خواب دو نفره کالیفرنیا کینگ که به آن مدل سوپر کینگ هم گفته می‌شود. ابعاد این تخت خواب دو نفره ۲ متر در ۲ متر است و مناسب برای زوج‌ هایی است که دوست دارند نوزادشان را بین خود بخوابانند. این مدل تخت ‌‌خواب دو نفره برای اتاق خواب مستر نیز گزینه بسیار مناسبی است.

دقت در اندازه اتاق خواب نیز از نکاتی است که در خرید تخت خواب باید به آن توجه کنید تا بتوانید با انتخاب درست به راحتی به تمام وسایل خود در اتاق دسترسی داشته باشید.  

سپیده غفاری
دکوراسیونی متفاوت و اصیل
سپیده غفاری

امیر صادقی
عکاسی خانه ی زوج هنرمند در تهران نو
امیر صادقی

سبکی که برای دکوراسیون اتاق خواب تان انتخاب کرده اید نیز در انتخاب تخت خواب تان مهم است. به عنوان مثال اگر سبک مینیمال سبک انتخابی شماست، سرویس خواب های چوبی و مدرن انتخاب های خوبی برایتان هستند زیرا طراحی ساده آن ها کمک می کند با بقیه وسایل به راحتی هماهنگ شوند.

سرویس خواب آپادانا هوم کرج
سرویس خواب مدل آرامیس
سرویس خواب آپادانا هوم کرج

تخت ساده بهتر است یا سقف دار؟

همان طور که در بالا به آن اشاره شد، بهتر است در ابتدا سبک دکوراسیون مورد علاقه تان برای اتاق خواب را انتخاب کنید. سبک کلاسیک و سنتی سبک مورد علاقه تان است یا سبک مدرن و مینیمال را ترجیح می دهید؟ و یا به سبک تلفیقی و معاصر فکر کرده اید؟ انتخاب سبک دکوراسیونی مورد علاقه تان به راحتی به شما در انتخاب تخت خواب کمک می کند.

اگر سبک سنتی و کلاسیک را انتخاب کرده اید تخت خواب سقف دار گزینه بسیار خوب و ایده آلی برای شماست. اگر سبک مدرن و یا مینیمال سبک مورد علاقه تان است تخت خواب های ساده بهترین انتخاب برایتان است.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خیابان گرگان
امیر صادقی

بهتر است جنس، طرح و رنگ تخت خواب را نیز در نظر بگیرید. برای مثال تخت خواب های چوبی  که روی آن ها کار شده است و ابعاد بزرگ تری دارند و تخت خواب های چرمی برای سبک کلاسیک و اتاق خواب های بزرگ مناسب هستند تا به خوبی دیده شوند و تخت خواب هایی با چوب ام دی اف برای سبک معاصر گزینه خوبی هستند.

البته برای اتاق خواب های کوچک نیز راه حل بسیار خوبی وجود دارد. تخت خواب های تاشو که انواع یک نفره و دو نفره دارد برای فضاهای کوچک گزینه بسیار مناسب و ایده آلی هستند.

کنسول و سرویس خواب آریامون
سرویس خواب
کنسول و سرویس خواب آریامون

حتما در بسیاری از سرویس خواب ها تاج تخت مبله استفاده شده در آن ها را دیده اید. شما به راحتی می توانید به تاج تخت تکیه بدهید و به آرامش برسید و از آن لذت ببرید. تخت خواب هایی با تاج تخت مناسب برای تمام سبک های دکوراسیونی هستند.   

کنسول و سرویس خواب آریامون
سرویس خواب
کنسول و سرویس خواب آریامون

اگر از آن دسته افرادی هستید که وسایل زیادی برای قایم کردن زیر تخت دارید، باید به شما بگوییم تخت خواب هایی طراحی و تولید شده اند که به کمک شما آمده اند. در طراحی این تخت خواب ها باکس هایی در نظر گرفته شده است که در زیر تخت قرار می گیرند و شما می توانید با دستگیره هایی مخصوص، تخت را بالا بدهید و از فضای زیر تخت برای قرار دادن وسایل مختلف استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه