Chidaneh.com placeholder image

فریم تخت خواب، کدوم مدل به اتاقتون میاد؟

به قلم: گلنار

 

 در این مطلب به طور کامل به موضوع جنس تخت پرداخته ام و پیشنهاد می کنم قبل از هر انتخابی، اطلاعات خود را در این زمینه بیش تر نمایید.

سرویس خواب بالسا
فریم تخت خواب

سرویس خواب خانه ساده
تخت خواب دو نفره چوبی خانه ساده
سرویس خواب خانه ساده

فریم تخت چیست؟

فریم تخت خواب در واقع قاب و چهارچوبی است که تشک و سرویس خواب را بر روی خود نگه داشته و در عین حال می تواند با یک سبک و مدل همراه باشد. وجود مدل های متنوع نیز از متنوع بودن همین فریم ها شکل می گیرد. بر این اساس یک تخت خواب می تواند فلزی یا چوبی بوده و یا به صورت کم جا و تاشو طراحی وساخته شود. به طور مثال تخت خوابی که در تصویر بالا مشاهده می کنید، از فریم چوبی به سبک کلاسیک ساخته شده و شامل نیمکت پایین تخت نیز می شود.

مطلب پیشنهادی : 12 پیشنهاد برای یک تخت خواب ایده آل

فریم تخت خواب

تشک و کالای خواب دریم
تخت خواب سفید
تشک و کالای خواب دریم

چگونه فریم تخت خواب را انتخاب کنیم ؟

1. اندازه تشک خود را بشناسید

مسلما نکته اولی که همه به آن توجه می کنیم، اندازه تشک ما خواهد بود. این که ما خواهان یک تخت خواب یک نفره هستیم یا دونفره! البته به طور معمول ابعاد و اندازه های تشک ها به صورت استاندارد در بازار وجود داشته و در نتیجه شما به راحتی می توانید بر اساس اندازه های مشخص تخت خود را انتخاب نمایید.

اندازه تشک های معمولی:

  • تشک یک نفره : 200*90 و 200*120 سانتی متر
  • تشک های دو نفره : 200*140  و 200*160 و 200*180 سانتی متر

2. فضای خود را در نظر بگیرید

اتاق خود را اندازه گیری کنید تا ببینید چه اندازه تخت در اتاق خواب شما جا خواهد شد. البته به طور همزمان باید به این موضوع که به غیر از تخت خواب چه وسایل دیگری نیز در اتاق قرار می گیرند هم فکر نمایید. 

3. سبک خود را پیدا کنید

آیا مبلمان موجود شما سنتی، مدرن و یا تلفیقی است؟ مشاهده عکس دکوراسیون اتاق خواب و همسن طور فریم های مختلف تخت خواب ها می تواند به شما کمک نماید. 

4. ارتفاع تشک را در نظر بگیرید

فکر کنید که چقدر می خواهید تختتان از زمین فاصله داشته در چه ارتفاعی خواب راحت تری دارید؟ پایه های تخت خواب در این مرحله می توانند بسیار تاثیرگذار باشند. 

مطلب پیشنهادی : راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب

انواع فریم تخت خواب

تشک و کالای خواب دریم
باکس و تاج تخت خواب دریم
تشک و کالای خواب دریم

ارتفاع مناسب فریم تخت خواب

یک قاعده کلی و عمومی در مورد ارتفاع مناسب تخت خواب در این است که شما بتوانید در هنگام نشستن پاهای خود را به راحتی بر روی زمین گذاشته و زانوها زاویه 90 درجه داشته باشند. اگر زانوها در حالتی غیر از این قرار بگیرند به این معنا خواهد بود که ارتفاع تخت خواب شما پایین تر یا بلندتر از حد استاندارد است. 

انواع فریم های مناسب :

1. تخت خواب باکس دار : این فریم تخت خواب ها که یک فضای ذخیره سازی نیز در زیر تخت خواب به وجود می آورد، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این فریم ها اغلب به صورت چوبی ساخته شده و ارتفاع مناسبشان 12-24 سانتی متر است. بهتر است زمانی تخت خواب با این فریم را انتخاب نمایید که به فضای ذخیره سازی در اتاق خوابتان نیاز داشته باشید. 

مطلب پیشنهادی : 20 ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها

ارتفاع مناسب تخت خواب

2. تخت خواب های پلت فرم

تخت خواب پلت فرم از یک صفحه یا بستر مستطیل شکل و یکدست تشکیل شده که تشک بر روی آن قرار می گیرد و هیچ جزئی در کنار خود ندارد. برخلاف تخت خواب های سنتی، این مدل های مدرن روی زمین قرار گرفته  وحدود 30 سانتی متر از سطح آن بالا می آیند. البته مدل هایی هم وجود دارند که می توانند برای بیش تر از این ارتفاع تنظیم شوند. این مدل تخت خواب ها بسیار نرم و کاربردی بوده و در انواع سبک ها و مدل ها طراحی و ساخته می شوند.

مطلب پیشنهادی : تخت خواب پلت فرم، فرقش با بقیه چیه؟

ارتفاع مناسب تخت خواب

3. فریم تخت خواب Slats

دراین نوع فریم، همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، الوارهای چوبی به موازات یکدیگر طول تخت را پوشش داده و جز مدل های قدیمی تر هستند. اما به طور کلی به خوبی می توانند تشک را پوشش داده و معمولا در ارتفاع بالاتری نسبت به مدل های پلت فرم قرار می گیرند. 

مطلب پیشنهادی : تخت خواب و آنچه باید بدانید!

انواع فریم تخت خواب

4. تخت خواب با فریم فلزی : این تخت خواب ها معمولا نسبت به تخت خواب با فریم چوبی سبک تر بوده و مقاوم تر نیز هستند. انتخاب این مدل فریم کاملا بستگی به سبک دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد داشت اما به طور کلی به غیر از موارد گفته شده ممکن است دارای سروصدای بیش تری نسبت به فریم های چوبی باشند. 
 

درباره تخت خواب ها بیش تر بدانید :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه