Chidaneh.com placeholder image

یک ایده‌ ساده و کاربردی برای نگهداری ماگ ها

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: در این روزهای سرد زمستانی، نوشیدنی های گرم واقعا می چسبد. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که در انتخاب لیوان و ماگ هایتان دقت بسیاری دارید و دوست دارید آنها در معرض دیدتان باشند و از ظاهر زیبای آنها لذت ببرید. بعضی از آنها به دلیل اینکه هدیه ای از طرف دوستی هستند برای ما ارزشمنداند. البته در دسترس بودن ماگ ها نیز نکته ای است که می تواند استفاده از آنها را سریعتر و راحت تر بکند. با چیدانه همراه شوید و ایده ای را برای ساخت جای نگهداری لیوان، ماگ ها و فنجان های خود بیاموزید.

شما می توانید با استفاده از یک پالت چوبی ساده جایی برای نگه داشتن لیوان، ماگ ها و فنجان های خود بسازید. راستش را بخواهید انجام این پروژه تقریبا آسان بود. انجام کامل آن می تواند تنها یک روز وقت شما را بگیرد.

سرویس خواب بالسا

مواد و لوازم مورد نیاز:

·        پالت چوبی

·        آویز و پیچ

·        رنگ، چسب حروف، برس اسفنجی (اختیاری)

·        سنباده

·        خط‌کش تی

·        خط کش مدرج یا متر

·        مداد

·        عینک ایمنی

·        اره گردبر

·        دریل بی‌سیم

·        پیچ‌گوشتی

ابتدا چند نکته:

(1) شاید دلتان بخواهد پالت چوبتان را قبل از شروع کار تمیز کنید. هر چه نباشد قرار است لیوان‌های نوشیدنی‌تان را روی آن قرار دهید!

(2) می توانید تخته بالای پالت را خودتان اضافه کنید. پالتی که از آن در این نمونه استفاده شده تخته بالایش بلندتر از بقیه تخته‌ها بود و به همین دلیل هم من تصمیم گرفتند به جای اضافه کردن آویز در آنجا، روی آن چیزی بنویسند.

خب، حالا شروع کنید!

در اینجا از یک چهارم پالت استفاده شده است، برای همین هم اولین کاری که انجام شد تصمیم‌گیری در مورد این بود که کدام بخش از کل پالت زیباتر بوده، چوب مستحکم‌تری داشته و ظاهرش چشم‌نوازتر است.

با استفاده از خط‌کش تی و مداد جایی که می‌خواهید ببرید را علامت بزنید.

بعد جایی که علامت زده اید را با اره گردبر ببرید. حتما در هنگام این کار از عینک ایمنی استفاده کنید.

بعد از آن که پالت کوچک خودتان را درست کردید، سنباده‌اش بزنید. این که چقدر سنباده بزنید به خودتان برمی‌گردد ولی حتما حواستان باشد که چوب به اندازه کافی صاف شود تا دیگر تراشه‌های چوب روی آن وجود نداشته باشند. بدین ترتیب وقتی می‌خواهید فنجان‌هایتان را به پالت آویزان کنید دیگر تراشه‌های ریز چوب در دستتان فرو نخواهند رفت.

در مرحله بعد من طرحی که می‌خواهید را بالای پالت با حروف ایجاد کنید. برای این کار از برچسب حروف و یک برس اسفنجی استفاده شده است. نتیجه‌ای که به دست آمده راضی کننده است.

شاید سخت‌ترین بخش کار وصل کردن آویزها باشد. با استفاده از یک خط‌کش مدرج (یا متر) و مداد جایی دقیق آویزها را علامت بزنید. بعد نقاطی که علامت زده‌اید را با دریل سوراخ کرده و آویزها را در جای خود نصب کنید. اگر آویزها خیلی صاف و مرتب نصب نشوند نگران نباشید چون بعد از آویختن فنجان‌ها دیگر نمی‌شود تشخیص داد کج نصب شده‌اند.

شما این آویزها را می توانید بسیار ارزان از فروشگاه ابزار فروشی بخرید. با این حساب خرج ساخت این پالت بسیار کم خواهد بود زیرا قیمتشان چندان بالا نیست و از آنجایی که برای این پروژه احتیاج به خرید هیچ چیز دیگری ندارید، خرید نوعی از آویزها با کیفیت بالا، عاقلانه است. مگر اینکه دوست داشته باشید پالت خود را به رنگ خاصی درآورید که هزینه خرید رنگ را نیز باید در نظر بگیرید. ولی به نظر می رسد رنگ طبیعی چوب نیز جلوه خوبی به این پالت داده است.

نتیجه این پروژه بسیار خوب به نظر می رسد. شما می توانید آن را در آشپزخانه، غذاخوری و یا هر جای دیگری که فکر می کنید مناسب است به دیوار متصل کنید و از حال و هوای جدیدی که به دکوراسیون داخلی منزل شما می دهد لذت ببرید.

مطالب مرتبط: ساخت ماگ های آبرنگی

یک ویترین برای نمایش خرده ریز ها بسازید

چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

با کاغذهای روی دیوار پرواز کنید

منبع: onelittlebirdblog | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه