Chidaneh.com placeholder image

چهارپایه فلزی، چوبی یا پلاستیکی، کدومشون به دردم میخوره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

چهارپایه یکی از وسایل و مبلمان قدیمی است که از دیرباز کاربرد ویژه خود را داشته است. فرقی نمی کند که چه دکوراسیونی برای منزل خود انتخاب کرده اید، می توانید بسته به سبک دکوراسیون منزل خود به سراغ نوعی از چهارپایه بروید که بیشترین همخوانی را با فضای شما داشته باشد. شاید فکر کنید که استفاده از چهارپایه ضرورتی برای منزل شما ندارد، ولی باید بدانید این وسیله می تواند برای خانه شما کاربردهای متفاوت و سودمندی داشته باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با انواع چهارپایه در دکوراسیون منزل آشنا شوید:

سبلت
چهار پایه چوبی
سبلت
چهارپایه Bekvam ایکیا

قالیشویی ادیب

چهارپایه چوبی

یکی از متداول ترین نوع چهارپایه ها، چهارپایه چوبی است. این مدل دارای فرم ساده ای است که برخلاف اسمش ممکن است سه عدد پایه و یا حتی بیشتر داشته باشد! این مدل از چهارپایه در واقع سطح ساده و صافی دارد که می تواند به اشکال مختلف برش داده شود. در نمونه هایی از چهارپایه چوبی که در محصولات معرفی شده بالا می بینید تنوع نیز دیده می شود. این چهارپایه ها می توانند تعداد طبقات بیشتری داشته باشند که مسلما کاراییشان هم بیشتر می شود. همچنین ایجاد سطحی نرم و مبله نشستن و استفاده از آنها را راحت تر می کند.

استند سه طبقه گلدان

یکی از کاربردهای مهم چهارپایه ها که با کمی تغییر شکل به نام استند چوبی معروفند، قرار دادن لوازم دکوری و گلدان های زیبای گیاهان آپارتمانی است. جلوه این وسایل و گلدان در ارتفاعی نزدیکتر به دید افراد بیشتر خواهد بود. 

مطلب مرتبط: استند چوبی، می تونم مدل های مختلفش رو ببینم؟

لوازم خانگی سیلویا
صندلی چوبی کوتاه
لوازم خانگی سیلویا

همچنین می توان گاهی پا را فراتر از مدل های معمول و همیشگی گذاشت. مدل های متنوع یا طرح و نقش دز صندلی کوتاه یا چهارپایه های چوبی با سبک دکوراسیون مدرن خانه های امروزی هماهنگی بیشتری دارند. 

مبل فلزی نهال سان پاراکس
چارپای فلزی پاراکس
مبل فلزی نهال سان پاراکس
[[nid:125574]]
چهارپایه فلزی marius ایکیا

چهارپایه فلزی

چهارپایه های فلزی را شاید بتوان نسلی متفاوت از انوع چهارپایه ها نامید. این نوع از صندلی ها پیش از این در صنایع و کارخانه ها استفاده بیشتری داشتند و به همین دلیل است که تداعی کننده سبک صنعتی در دکوراسیون منزل نیز هستند، البته که می توانید مدل و رنگ های متنوعی از این چهارپایه فلزی را برای خانه خود خریداری کنید، ولی به تبع به دلیل متریال متفاوتی که دارد حس و حال متفاوتی را نیز بر جای می گذارد. 

مبل فلزی نهال سان پاراکس
چهارپایه فلزی پاراکس
مبل فلزی نهال سان پاراکس

این نوید را برای شما داریم که چهارپایه فلزی نیز می تواند در طرح های مختلف تر و با نشیمنگاه مبله طراحی شود. در این صورت ظاهر خشک و صنعتی آن لطیف تر می شود که مناسب فضای داخلی خانه خواهد بود. 

مزیت مهمی که انواع چهارپایه فلزی نسبت به انواع چوبی دارند دوام آنهاست. چوب با کاربرد بیشتر ممکن است دچار ضربه، ترک یا شکستگی شود، ولی فلز همیشه مقاومت خود را حفظ می کند، البته این مقاومت منوط به این است که رنگ اضافه شده به چهارپایه فلزی نیز مرغوب بوده و با گذشت زمان دچار ریختگی و کنده شدن نشود. 

صنایع چوب منصور
چهارپایه اپن
صنایع چوب منصور

چهارپایه اپن آشپزخانه

برای صندلی اپن آشپزخانه می توان چهارپایه هایی را انتخاب کرد که پایه های بلندتری دارند تا به ارتفاع مناسب برای کانتر آشپزخانه برسد. خوب می داتیم که در بازار مدل های متنوع و متفاوتی از صندلی اپن وجود دارد، ولی این چهارپایه به دلیل سادگی سبک مدرن و مینیمال منزل شما را تکمیل می کند. این چهارپایه بلند می تواند از چوب یا فلز باشد.

مبل فلزی نهال سان پاراکس
صندلی بار فلزی
مبل فلزی نهال سان پاراکس

برای اینکه تکیه دادن به صندلی اپن راحت تر باشد، تکیه گاه و پشتی صندلی برای چهارپایه تعبیه می شود. 

مطلب مرتبط: آنچه باید قبل از خرید صندلی اپن آشپزخانه بدانید!

فروشگاه اینترنتی کالکشن
چهارپایه بافتنی
فروشگاه اینترنتی کالکشن

چهارپایه بافتنی یا پاف پایه دار

نام پاف را شنیده اید؟ این صندلی های کوتاهی که در کنار بسیاری از مبلمان راحتی دکوراسیون دیده می شود، علاوه بر کاربردی که دارد زیبایی را به چیدمان منزل اضافه می کنند. در برخی از مدل های پاف، پایه هایی تعبیه شده اند که آن را شبیه به چهارپایه ولی از نوع بافتنی و تو پر کرده است!

پیشنهاد می کنیم برای اطلاع بیشتر از این وسیله مدرن این مطلب را از دست ندهید: پاف چیست، دکوراسیون جدید با مبلمان به روز!

چهارپایه پلاستیکی

چهارپایه پلاستیکی

این نوع از چهارپایه ها که دیگر نیازی به معرفی ندارند! در هر مغازه یا فروشگاهی یک چهارپایه پلاستیکی برای برداشتن کالای مورد نظر از ویترین بالا وجود دارد و همین وسیله را با همین کاربرد در بسیاری از منازل هم می توان پیدا کرد. پیشرفتی که در زمینه این متریال باب شده است، انواع چهارپایه تاشو است که حمل و نقل و جابجایی آنها را راحت تر کرده و نیز فضای کمتری را برای قرار گرفتن اشغال می کنند.

برای خرید یا سفارش انواع چهارپایه های معرفی شده می توانید از اهالی فن پیشنهادی چیدانه کمک بگیرید:

​برای خرید هر یک از محصولات معرفی شده روی آن کلیک کرده و از طریق کادر سبز رنگ به فروشنده یا تولید کننده آن وصل شوید.

​​نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه