Chidaneh.com placeholder image

ساخت شمعدان های زیبا و ارزان

به قلم: لاله داورپناه

خودتان بسازید : اگر شما هم از جمله کسانی هستید که علاقه زیادی به وجود شمع در دکوراسیون داخلی خانه خود دارید. باید این جا شمعی های زیبای دست ساز برای شما هم جذاب باشد. شمعدان هایی که خودتان به سادگی می توانید در خانه آنها را بسازید. با ابزار های ساده و دم دستی که در هر خانه ای ممکن است پیدا شود و یا اگر بخواهید چیزی بخرید مطمئن باشید که قیمت ها مقرون به صرفه خواهد بود. با چیدانه همراه شوید و چندین نمونه جا شمعی زیبا را ببینید.
 

چوب و هنر

شمعدان چوبی

جا شمعی چوبی مکعبی

چند مکعب چوبی ساده در ابعاد متفاوت تهیه کنید. این تکه چوب ها ممکن است قطعات به جا مانده از دست ساخته های قبلی باشد که در انبار خانه مدت ها خاک خورده اند. فقط کافی است که دستی به سر رویش بکشید و مقداری رنگ آمده کنید. یک سر مکعب چوبی را سوراخ کنید به اندازه ای که شمع مورد نظرتان در آن جای بگیرد. پس از آن برچسب های کوچک دایره شکل را در کنار هم به صورتی که کمی همپوشانی داشته باشند روی دیواره های آن بچسبانید و از طرفی که مکعب را سوراخ کرده اید آن را رنگ کنید. پس از جدا کردن برجسب ها جاشمعی زیبایی خواهید داشت.

اگر مکعب ها را به اندازه های یکسان نیز انتخاب کنید و در رنگ کردن آنها ظرافت به خرج دهید می توانید نتیجه خوبی بگیرید.

شمعدان چوبی تخم مرغی

تکه چوب های تخم مرغی نیز گزینه های خوبی هستند. می توانید آنها را نیز مثل جا شمعی های مکعبی چوبی رنگ کنید و از وجودشان در خانه لذت ببرید. در انتخاب رنگ دقت کنید.
 

شمعدان شیشه ای

جا شمعی با روکش گونی

چند لیوان ساده شیشه ای در ابعاد متفاوت که با گونی روکش شده اند و طرح حیواناتی مثل گوزن و آهو روی آنها نقش بسته است می تواند حال و هوای روستیک به خانه شما بدهد.
 

شمعدان با روکش کاغذ

با استفاده از برش های کوچک منظم روی کاغذ، روکشی برای لیوان های شیشه ای بسازید و آنها را تبدیل به شمعدان های زیبا بکنید.

کاغذ های طرح دار هم می توانند گزینه های خوبی برای روکش شمعدان ها باشند.

مطلب پیشنهادی: ویدئو: با شمع ها خانه خود را زیبا و رمانتیک کنید

جا شمعی با شیشه های دهن گشاد

با کمی دقت و خلاقیت می توانید با استفاده از کنف و یک تکه چرم کوچک، دسته زیبایی برای شیشه های دهن گشاد بسازید و با قرار دادن شمعی در آن و تزئینات کوچک بر زیبایی آن بیافزایید.
مطلب پیشنهادی : چگونه با شیشه های دهن گشاد شمعدان روستیک بسازیم؟
 

شمعدان اکلیلی طلایی

درون یک ظرف شیشه ای را چسب اندود کنید و پس از آن با ریختن اکلیل طلایی رنگ درون آن سعی کنید تمام دیواره آن را بپوشانید. این رنگ زیبا به نور شمع شما جلوه بیشتری می دهد.
 

جا شمعی شیشه ای مشبک

با جا شمعی های شیشه ای مشبک از زیبایی انعکاس نور در آن لذت ببرید.
 

شمعدان با طرح ابر و باد

لیوان های شیشه ای را به شیوه ابر باد رنگ کنید. انتخاب تم رنگ آن می تواند متناسب با طراحی دکوراسیون فضایی باشد که قصد دارید شمعدان ها را در آن بگذارید.

مطلب پیشنهادی : ساخت ماگ‌های آب‌رنگی      برای یادگیری رنگ کردن به روش ابر و باد

شمعدان طرح دار رنگی

انتخاب یک طرح ساده اما زیبا و استفاده از رنگ های متنوع می تواند یک لیوان شیشه ای ساده را به جا شمعی زیبایی برای خانه شما تبدیل کند. رنگ ها را متناسب با سلیقه شخصی خودتان انتخاب کنید تا هر بار که چشمتان به آنها می افتد از دیدنشان لذت ببرید.
 

شمعدان کنفی

رشته ای کنف را به دور یک رول مقوایی به صورت حلقه های متوالی بچسبانید. همین کار ساده مس می تواند پایه زیبایی برای شمع های شما که قطر زیادی دارند بسازد.
 

تخته ها چوبی گرد

صفحات چوبی که هنوز حالت طبیعی چوب را تا حدودی در خود حفظ کرده اند و برش های آنها حالت طبیعی آنها را از بین نبرده بسیار زیبا هستند. یکی از این صفحات را بیابید و با توجه به اندازه شمع مورد نظرتان سوراخی برای جاگرفتنش در این صفحه ایجاد کنید.

می توانید شمعدان های شیشه ای را در این صفحات چوبی جای بدهید و جا به جا کردن شمع ها را برای خودتان آسانتر کنید.

شمعدان مسی

با انحنا های درست و زیبا می توانید به راحتی شمعدان زیبایی را با میله های مسی باریک بسازید. فقط کافی است که این کار را با استفاده از انبر دست به ظرافت انجام دهید.
 

شمعدان با صفحه های مشبک

همیشه دیدن مسیر عبور نور از روزنه های کوچک جذاب است. با استفاده از هر جنس صفحه ای می توانید شکاف های کوچکی در مسیر عبور نور شمع قرار دهید و دیدن این صفحه زیبا لذت ببرید.

مطالب مرتبط: آموزش ساخت لوستر کنفی

با لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف لوستر بسازیم

ساخت وسایل دکوری زیبا با روزنامه های قدیمی

سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد

منبع: نویسنده : لاله داورپناه | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه