Chidaneh.com placeholder image

آخرین کارهای خانه تکانی ، به استقبال نوروز

به قلم: لاله داورپناه

خانه داری : فرض کنید تمام کارهای خانه تکانی خود را به دقت و بر اساس یک برنامه‌ریزی درست انجام داده‌اید و اکنون به این فکر می‌کنید که چه کارهایی باقی مانده است. بدیهی است که ما هر چقدر هم برنامه‌ریزی کنیم و در این کار وسواس به خرج بدهیم باز هم کارهایی از دید ما پنهان می‌مانند. کارهایی که شاید آن‌قدر ساده‌اند از دید ما پنهان مانده‌اند و یا آن‌قدر آن‌ها را در طول سال کم انجام می‌دهیم که کاملا از ذهن ما پاک شده‌اند. در این وضعیت چه کار باید کرد؟ ساده است با کمپین ۴۰ روز تا نوروز چیدانه همراه شوید تا ببنید وقتی در چنین وضعیتی قرار گرفتید چه کارهایی باید انجام دهید. چیزی به نوروز نمانده پس بجنبید.

مطلب پیشنهادی : خانه تکانی با برنامه ریزی درست ؛ به استقبال نوروز                                                                                          برنامه ریزی در کارها ؛ به استقبال نوروز

چوب و هنر

لباس‌ها را با ماشین لباس‌شویی و یا دست بشورید 

خروارها لباسی که در کف اتاق خواب شما بر روی هم تلنبار شده‌اند باید جایی بروند. برای استفاده از ماشین لباس‌شویی به چند نکته باید توجه کنید که این نکات عبارتند از:

  • ابتدا سطح و دمای آب مورد نیاز خود را تنظیم کنید.
  •  سپس مقدار مورد نظر از پودر ماشین لباس‌شویی را در همان جایی که آب را ریختید به دستگاه اضافه کنید.
  • اگر از نرم‌کننده پارچه استفاده می‌کنید، بهتر است از توپ‌های مخصوص نرم‌کننده لباس استفاده کنید. کافی است نرم‌کننده را داخل آن‌ها بریزید و در همان ابتدای کار این توپ را درون ماشین لباس‌شویی قرار دهید (این کار باعث می‌شود لباس‌های شما نرم‌تر شده و ظاهر زیباتری پیدا کنند).
  •  باید توجه کنید که هر نوع لباسی را با هر رنگی داخل ماشین لباس‌شویی نریزید. این کار باعث می‌شود رنگ‌ها یک لباس به لباس دیگری وارد شده و در نتیجه لباس‌ها خراب شوند.

مطلب پیشنهادی : چگونه اتاق کودک خود را تمیز کنیم؟                                                                                                                       تمیز و مرتب کردن اتاق خواب ؛ به استقبال نوروز

 لباس‌های شسته‌شده را خشک کنید

شیوه‌ای که در آن لباس‌های شسته‌شده را از ماشین لباس‌شویی به خشک‌کن منتقل می‌کنید در ظاهر نهایی آن‌ها تاثیرگذار است. وقتی چرخه شستشوی لباس‌ها کامل شد، لباس‌ها را بتکانید تا چروک‌های آن‌ها و هر چیز دیگر از بین برود و بعد آن‌ها را داخل خشک‌کن بریزید. این کار از چروک شدن لباس‌های شما جلوگیری کرده و هم‌چنین به سریع‌تر خشک شدن لباس‌ها کمک می‌کند.

  • این کار هم‌چنین باعث می‌شود که لباس‌های شما پش از خشک شدن گرم و نرم باشند. داشتن لباس‌های تمیز و صاف پس از انجام کارهای مربوط به شستشوی آن‌ها حس خوبی در شما ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی : تمیز و مرتب کردن اتاق نشیمن ؛ به استقبال نوروز                                                                                              نکاتی در مورد شستشوی پرده ؛ به استقبال نوروز

تمیز کردن فضای بیرونی خانه را  فراموش نکنید

تمیز کردن فضاهای بیرونی خانه می‌تواند محیط بسیار بهتری را برای زندگی کردن فراهم کند، اما از زیر این کار در رفتن معمولا خیلی راحت اتفاق می‌افتد. جمع کردن برگ‌ها از رشد کپک‌ها و قارچ‌ها که معمولا در آب و هوای مربوط پس از باران اتفاق می‌افتد جلوگیری می‌کند. انجام منظم این کارها از زیاد شدن حشرات در فضای بیرونی خانه شما جلوگیری می‌کند و هم‌چنین باعث می‌شود این محیط همیشه ظاهری تمیز و منظم داشته باشد. در نهایت باید گفت نظم‌بخشی و تمیز کردن محوطه بیرونی و حیاط باعث می‌شود تا نور خورشید بهتر به چمن‌ها بتابد و در نتیجه فضای سبز رشد سریع‌تری پیدا کند.

  •  آیا زمان کافی برای جمع کردن برگ‌های حیاط خود را ندارید؟ دستگاه مکنده‌ای وجود دارد که برگ‌ها را به راحتی از سطح حیاط جمع می‌کند. این دستگاه بسیار مناسب افراد پرمشغله مانند شماست.

مطلب پیشنهادی : با گرد و خاک در خانه چه کنیم؟                                                                                                                          شستن فرش ؛ به استقبال نوروز

تمیز کردن شیشه پنجره ها ، کمد و میز ها

با اسپری مخصوص شیشه شوی دستی به سر روی پنجره ها بکشید. اتاق های مختلف را سری بزنید و همه پنجره ها چک کنیدو یک پارچه تمیز و یا روزنامه های باطله می تواند به شما کمد کند تا این کار را به خوبی انجام دهید. اگر قسمتی از میز یا کمد ها در خانه شما از شیشه ساخته شده نیز می توانید شروع با تمیز کردن آنها بکنید.

به قسمت‌های مختلف خانه خود سری بزنید

اگر کاری باقی مانده است آن را به سرعت انجام دهید. اگرچه انجام کل کارهای خانه کمی خسته‌کننده است اما اگر آن را با برنامه انجام دهید این کار راحت‌تر و لذت‌بخش می‌شود. در پایان فقط چند کار می‌ماند که عبارتند از:

  •     خالی کردن آشغال‌ها و بیرون گذاشتن آن‌ها.
  •      تمیز کردن میز آشپزخانه.
  •       عوض کردن روتختی‌ها و روبالشی‌ها.
  •      تمیز کردن دیوارهای کثیف.
  •       تمیز کردن یخچال و اجاق گاز.

مطالب بیشتر : گشتی در خانه نیم وجبی یک دختر ایرانی

طراحی داخلی شرکت گوگل و گردشی در طبیعت

تلویزیون LCD را کجای خانه بگذاریم ؟

آسمان مجازی طراحی سقف به رنگ آبی بیکران

منبع: wikihow | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه