10 مدل طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری

10 مدل طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری

به قلم: فهیمه مصدرالامور

در یک اتاق خواب کوچک که به هم ریخته و شلوغ و مملو از لباس‌های مختلف است و شلوارها و دامن‌ها روی هم تلنبار شده‌اند، لباس پوشیدن بسیار مشکل است و باعث می‌شود‌ لباس‌های شما چروک شوند و گاهی از بین بروند. امروزه ساخت اتاق‌های کوچکی برای نگهداری و تعویض لباس که به آن‌ها اتاق نگهداری از لباس‌ها (walk-in closet) می‌گویند در خانه‌هایی با فضای بزرگ، متداول شده است. در این اتاق‌ها با کمدهای طبقه‌بندی شده و اکسسوری‌های مناسب شما هم به سادگی لباس‌های خود را مرتب و هم به راحتی آن‌ها را پیدا می‌کنید. به این ترتیب می‌توان، لباس‌ها را بسیار تمیز و پاکیزه نگه داشت. در عین حال هر چیزی از کفش، کیف، کلاه گرفته تا وسایل دیگر را می‌توان به ترتیب و در دسترس قرار داد. در ادامه با طراحی اتاق نگهداری از لباس و مدل‌های کمددیواری بیشتر آشنا می‌شوید.

طراحی کمددیواری اتاق نگهداری از لباس

تابلو فرش ریحان

طراحی کمددیواری اتاق نگهداری از لباس

بهترین اتاق‌های نگهداری از لباس‌ها آن‌هایی هستند که نقش فضای تعویض لباس را هم بازی می‌کنند و لباس پوشیدن در هنگام صبح را از فعالیتی استرس‌زا و سخت تبدیل به کاری لذت‌بخش و مفرح می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از اتاق‌های نگهداری از لباس را که دارای طراحی‌های فوق‌العاده زیبا و کاربردی هستند به شما نشان دهیم. شاید شما هم به یکی از آنها در خانه‌تان احتیاج داشته باشید. پس با چیدانه همراه باشید.

اتاق لباس‌ خود را براساس سلیقه و خواست خود طراحی کنید

1. اتاق لباس‌ خود را براساس سلیقه و خواست خود طراحی کنید

بهتر است از یک رنگ روشن روی قسمت‌های چوبی استفاده کنید. یک قالی یا فرش طرح‌دار به فضا اضافه کنید. همچنین یک نیمکت زیبا اضافه کنید تا هم به اتاق شما زیبایی بخشد و هم پوشیدن کفش‌ها و جوراب‌ها راحت‌تر انجام شود.

در کمد و اتاق لباس از ترکیب رنگ سفید و چوب استفاده کنید

ترکیب رنگ سفید و چوب و پنجره در اتاق نگهداری لباس

ترکیب رنگ چوب و سفید در اتاق نگهداری لباس

2. در کمد و اتاق لباس از ترکیب رنگ سفید و چوب استفاده کنید

برعکس بسیاری از اتاق‌های نگهداری از لباس که فاقد پنجره هستند و در نتیجه حس و حالی تاریک و گرفته دارند، این اتاق نگهداری از لباس این‌گونه نیست. ناگفته پیداست رنگ‌های سفید موجود در آن به آن حال و هوایی باز و سرزنده داده‌اند. چوب‌های تیره‌رنگ چارچوب‌های کمد‌ها را تشکیل داده‌اند و قسمت آینه‌دار باعث شده تا نور در فضا به حداکثر برسد. همچنین قفسه‌ها و کشوهای سفیدرنگ باعث شده‌اند تا در کل فضا حس و حالی باز ایجاد شده و لباس‌ها در فضا بدرخشند.

بگذارید کمد لباس‌ در اتاق خواب شما بدرخشد

3. بگذارید کمد لباس‌ در اتاق خواب شما بدرخشد

به جای اینکه اتاق نگهداری از لباس‌ها و طبقات و لباس های موجود در آن را تبدیل به فضای نیمه‌پنهان کنید، آن را به گونه‌ای طراحی کنید که در کنار اتاق خواب در فضا بدرخشند. این اتاق نگهداری از لباس‌ها گرچه در کنج اتاق واقع شده، اما تبدیل به ویژگی‌ اصلی این اتاق خواب شده است. لباس‌های موجود در این اتاق، توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: فنگ‌شویی کمد لباس؛ 5 ترفند برای آرامش و نظم در اتاق خواب

اتاق نگهداری از لباس را روشن کنید

4. اتاق نگهداری از لباس را روشن کنید

این اتاق نگهداری از لباس‌ها دارای حس و حالی باز و سرزنده است و هم‌چنین دارای یک پنجره بزرگ است که باعث داخل شدن نور روز می‌شود. علاوه بر این از رنگ سفید در طراحی این اتاق استفاده شده و به همین دلیل این‌جا بیش‌تر شبیه یک اتاق واقعی است تا جایی صرفا برای نگهداری از لباس‌ها. این اتاق فضایی بسیار خوب برای امتحان کردن لباس‌ها مختلف، دیدن و بررسی کردن آن‌ها و در نهایت انتخاب بهترین گزینه برای مهمانی است که قرار است در آن به شما حسابی خوش بگذرد.

5. با رنگ اتاق لباس؛ تمایز ایجاد کنید

دو دهانه بزرگ در یک دیوار ساده تعبیه شده و در فضای پشت آن یک اتاق نگهداری از لباس‌ها قرار دارد. این طراحی باعث ایجاد یک فضای جداگانه بین محل نگهداری از لباس‌ها و فضای خواب شده و هم‌چنین خود دیوار تبدیل به یک عنصر منحصربه‌‌‌فرد در فضا شده و این ویژگی را مدیون رنگ سبز روشن خود است.

طبقه بندی اتاق نگهداری لباس

طبقه بندی اتاق لباس

اتاق لباس را با اکسسوری‌ها و طبقه‌بندی مناسب نیاز خود، طراحی کنید

6. اتاق لباس را با اکسسوری‌ها و طبقه‌بندی مناسب نیاز خود، طراحی کنید

در این اتاق نگهداری از لباس‌ها تاکید روی فضاهای نگهدارنده از کفش و کیف است تا تمام کیف‌ها و کفش‌های مالک این خانه در آن جا شود. ارتفاع قفسه‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا هر کفشی با هر ارتفاع پاشنه‌ای در آن جا شود و در عین حال فضاهای نگهداری از کیف‌ها قادرند هر نوع کیفی را در خود جای دهند.

مطلب پیشنهادی: انواع مدل کلوزت روم، اتاقی برای لباس ها!

اتاق نگهداری لباس در کنار حمام

7. در کنار حمام اتاق نگهداری از لباس را بسازید!

اتاق‌های لباس‌ها معمولا امتدادی از اتاق خواب هستند، اما هم‌چنین می‌توان این فضا را در کنار حمام ساخت. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، این فضای جذاب دارای یک حمام و فضای نگهدارنده قرمز رنگ است که هر دو از یک ماده ساخته شده‌اند. این فضا دارای یک طرح رنگی زیبا و البته نامتعارف است و در عین حال بسیار کاربردی است.

8. به اتاق لباس خود حس و حالی خاص دهید

رنگ‌های تیره، کمد دیواری های شیک و زیبا، کمدهایی با روکش‌های چرمی به اتاق نگهداری و تعویض لباس‌ها حس و حالی جذاب و خاص می‌دهند. یک کاناپه کوچک در فرورفتگی جلوی پنجره باعث می شود فرد بتواند بند کفش‌های خود را به راحتی ببندد. در عین حال آینه‌های قدی باعث شده‌اند تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد و فرد پس از پوشیدن هر لباس بتواند خود را در آینه ببیند.

در اتاق نگهداری لباس از مواد و مصالح دارای کنتراست استفاده کنید

9. در اتاق نگهداری لباس از مواد و مصالح دارای کنتراست استفاده کنید

این اتاق نگهداری از لباس‌های هوشمندانه و جعبه‌مانند شبیه اتاقی است که در درون یک اتاق خواب ساخته شده است. دیوارهای پنلی چوبی کنتراست بسیار زیبایی با سقف و دیوارهای گچی اتاق ایجاد کرده‌اند. در عین حال فضای نگهداری از لباس‌ها فاقد سقف است تا تمامی قسمت‌های آن به خوبی روشن شود.

چوب‌های تیره در اتاق نگهداری از لباس

 استفاده از چوب‌های تیره در اتاق نگهداری از لباس، جلوه دارد

10. استفاده از چوب‌های تیره در اتاق نگهداری از لباس، جلوه دارد

این اتاق نگهداری از لباس‌ها رو به پاگرد یک راه پله باز می‌شود. از قسمت‌های چوبی سیاه رنگ در سراسر این خانه استفاده شده و همچنین در این فضا امتداد یافته است.

در ادامه مطلب عکس‌های بیشتری از طراحی اتاق نگهداری لباس را مشاهده می‌کنید.

10 طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری

طراحی اتاق نگهداری از لباس

طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری شیک

طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری لوکس

طراحی اتاق نگهداری از لباس وکمد چوبی

طراحی اتاق نگهداری از لباس و کمد دیواری سفید

اتاق نگهداری لباس زیبا و شیک

اتاق نگهداری از لباس و کمددیواری لوکس

اتاق نگهداری لباس

طراحی اتاق لباس و کمد دیواری

قفسه بندی لباس

لباس در اتاق مخصوص

نظم دهنده های اتاق لباس

کمد دیواری قدی

در پایان

آیا خانه شما دارای یک کمد لباس بزرگ یا اتاق نگهداری از لباس‌هاست یا آرزوی داشتن آن را در سر می‌پرورانید؟ شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را با چیدانه مطرح کنید تا اهالی فن و علاقه‌مندان به طراحی داخلی به شما پاسخ گویند. همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر و ارتباط با متخصصین دکوراسیون داخلی، به قسمت درخواست متخصص مراجعه نمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 09 فروردین 1394
واقعا ایده اتاق لباس یا وجود کمد ها ی مناسب برای انواع لباس خیلی لازمه. اینطوری هم نظم بهتری پیدا میکنه هم از نظر بصری عالی هستش.
info_37917 در تاریخ 15 بهمن 1395
در نوین خانه انواع خدمات دکوراسیون داخلی در کنار تمامی خدمات مربوط به تعمیرات و تاسیسات ارائه می شود. بخش مربوط به اتاق نشیمن در وبسایت نوین خانه : https://goo.gl/SnGufy
مریم موجبی در تاریخ 11 خرداد 1402
ببخشید چرا عکسا باز نمیشه ، من خیلی پوست دارم مدلارو‌ببینم ولی متاسفانه عکسا باز نمیشه
چیدانه در تاریخ 14 خرداد 1402
با سلام. ممنون از اینکه اطلاع دادین. در اسرع وقت رسیدگی میشه.
مریم موجبی در تاریخ 11 خرداد 1402
ببخشید هیچ کودوم از عکسا برا من باز نشده
چیدانه در تاریخ 14 خرداد 1402
با سلام. ممنون که اطلاع دادین. در اسرع وقت رسیدگی میشه.

ثبت دیدگاه