Chidaneh.com placeholder image

8 استاندارد کیفی طراحی و تولید تجهیزات اداری را بشناسید!

به قلم: لاله داورپناه

از نکاتی که در طراحی اداری باعث جلوگیری از طراحی غیرکاربردی و پِرتی فضا می‌شود، هماهنگی80 درصد اجزای دکوراسیون اداری با نوع فعالیت اداره است. به همین جهت معماری طراحی و تولید تجهیزات اداری تاثیر زیادی در کارایی و راندمان شرکت و پرسنل اداره دارد. همچنین با بکارگیری متریال مختلف در کنار یکدیگر، قوانینی براساس استانداردهای قابل انعطاف جمعی و زیبایی‌شناسی و معماری و هنر وضع می‌شود که بر این کارایی می‌افزاید. با ما در این شوروم از چیدانه همراه باشید تا نکاتی را در جهت شناخت بیشتر استانداردهای طراحی و تولید تجهیزات اداری بشناسیم.

استاندارد طراحی و تولید تجهیزات اداری

استاندارد چیدمان فضای اداری چیست؟

استاندارد چیدمان اداری معمولا باعث ایجاد آسایش کارمندان می‌شود. برای طراحی و تولید تجهیزات اداری رعایت استاندارد و قواعد عام‌پسند، کیفیت و راندمان را بالا می‌برد. در ادامه تعدادی از فاکتوهای مهم برای این استانداردها و کیفیت طراحی و تولید تجهیزات اداری را می‌خوانیم.

سرویس خواب بالسا

1. نظم و نحوه چیدمان فضای اداری در کنار هم از مهم‌ترین استانداردهای فضای اداری است که به تمرکز افراد در محیط‌های شلوغ کمک شایانی می‌کند. توجه داشته باشید که چیدمان و دکوراسیون اتاق‌ها تابع قواعد مشخصی باشد. برای مثال طراحی و تولید تجهیزات اداری برای اتاق مدیریت با سایر اتاق‌ها باید فرق داشته باشد.

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای سالن کنفرانس
طرح پردازپایا

همچنین بهتر است در محیط اداری، میزها با فاصله از هم قرار گرفته و سعی شود تا حتی‌الامکان قفسه‌های بدون استفاده و بزرگ را از فضای اداری خارج کنید و با فایل‌های کم‌جا و زیبا، فضای دلنشینی را به محیط ببخشید. در نظم بخشیدن به دکوراسیون اداری بهتر است استفاده از لوازم دکوراتیو را به حداقل برسانید، زیرا هماهنگیِ ترکیب‌های درستِ دکوراسیون را از بین می‌برد. اگر جایی لازم بود از پارتیشن اداری و جداکننده‌ها استفاده کنید. سیم‌کشی‌های تجهیزات اداری را نیز درون داکت‌های مخصوص قرار دهید و از کفپوش‌های با ترکیب رنگ روشن استفاده کنید.

2.  برای طراحی و تولید تجهیزات اداری متراژ بنا را در نظر بگیرید. آینده‌نگری را فراموش نکنید تا زمانیکه نیروی جدیدی به مجموعه اداری شما اضافه شد، با کمبود وسایل و مبلمان اداری روبرو نشوید.

طرح پردازپایا
صفر تا صد تولید پروژه های دکوراسیون داخلی
طرح پردازپایا

3. برای راحتی بیشتر کارمندانی که ساعت‌های طولانی پشت میز می‌نشینند، از صندلی و مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کنید. همچنین برای احساس راحتی بیشتر در اداره شرایطی مانند احساس سکوت، امنیت، دمای مناسب، نور و اکسسوری باکیفیت تاثیرگذار است. استفاده از پنجره دو جداره، استفاده از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و میزهایی با ارتفاع استاندارد هم در طراحی و تولید تجهیزات اداری نقش به‌سزایی دارد. همچنین ایجاد امنیت در محیط اداری، با استحکام بنا در مقابل بلایای طبیعی مثل زلزله و ادوات اطفاء حریق در هنگام آتش‌سوزی، کارامد است.

4. به نور محیط و زاویه تابش نور آفتاب دقت کنید با مستقیم بر روی مانیتور افراد نیفتد.

طرح پردازپایا
پروژه اداری
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون دفتر اداری شیک و ساده
طرح پردازپایا

5. در طراحی و تولید تجهیزات اداری، چیدمان محیط کار خود را طوری تنظیم کنید تا عبور و مرور بین بخش‌های مختلف شرکت، آسان باشد. از این رو بهتر است اتاق کارمندانی که تبادل نظر بیشتری با هم دارند، در کنار هم قرار گیرد.

6. برای طراحی اداری، سیستم تهویه مناسبی را در نظر بگیرید تا حس خوشایندی برای کارکنان اداره ایجاد شود و به طبع آن راندمان کاری افزایش یابد.

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای سالن کنفرانس
طرح پردازپایا

7. در طراحی و تولید تجهیزات اداری به قابل تغییر بودن چیدمان و دکوراسیون نیز فکر کنید؛ چراکه براساس شرایط محیط اداری و کارکنان، ممکن است لازم باشد تا تغییراتی در دکوراسیون ایجاد شود. یک فضای استاندارد اداری معمولا چندین نوع مختلف از چیدمان را با رعایت تمامی اصول داراست.

8. در هنگام تولید محصولات کاربردی اداری، توجه به اینکه لوازم جانبی و نصب تجهیزات با متریال غالب، همسان باشد حائز اهمیت است.

طرح پردازپایا
طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن
طرح پردازپایا

مزایای رعایت استاندارد طراحی و تولید تجهیزات اداری

احساس با ارزش بودن و ایجاد حس مثبت بین مدیر و کارکنان اداره، افزایش آرامش و از بین رفتن تنش، افزایش بهره‌وری و راندمان بالا از مزایای مهم استانداردهای طراحی و تولید تجهیزات اداری هستند.

طرح پردازپایا
طراحی دکوراسیون داخلی اداری مدرن
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون دفتر اداری شیک و ساده
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای غرفه سازی نمایشگاه
طرح پردازپایا

طراحی اتاق کار اداری

طراحی مبلمان فضاهای اداری

از آنجایی که مبلمان از اصلی‌ترین اجزای فعالیت در طراحی اداره‌هاست، راحتی و استاندارد ارگونومیک مبلمان اداری باعث بالا رفتن انرژی و سلامت روحی و جسمانی افراد، کیفیت فعالیت و تسریع کارهای آنها خواهد شد. همچنین انتخاب انواع مبلمان اداری با ظاهر و سبک مناسب به اعتبار شرکت‌های تولیدکننده میز و صندلی شما در چشم مشتریان و ارباب رجوع نیز کمک می‌کند.

بهترین برند صندلی را هم بشناسید: بهترین برند صندلی اداری، 7+1 نام که باید بشناسید

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری به سبک مینیمال
طرح پردازپایا

درحقیقت فضای مورد نیاز برای کارمندان در حالت نشسته یا ایستاده، مبنایی برای محاسبه حداقل فاصله بین میزها است. حداقل فاصله مطلوب را طراحان، 10 متر در نظر گرفته‌اند. همین‌طور صندلی‌ها باید قابل تنظیم، چرخدار، مبله و مجهز به پشتی تکیه دادن باشند. مکان قرارگیری دفاتر بایگانی، آرشیو و کارت‌های اطلاعات مربوط به دانشگاه‌ها درواقع در کمدهای بدون پهلو که معمولا از جنس استیل و در ابعاد استاندارد ساخته می‌شوند قرار دارند.

پیشنهاد مطلب:

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای سالن کنفرانس
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری به سبک مینیمال
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی پروژه بانک گردشگری
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
طراحی بیمارستان
طرح پردازپایا

طراحی و تولید تجهیزات اداری با شرکت طرح‌پردازپایا

برای طراحی و تولید در شرکت طرح‌پرداز‌پایا، اولین مرحله، آنالیز طراحی‌هاست. تا بر اساس آنها برنامه برای دستگاه‌ها تنظیم شود و با دستگاه برش، طبق اندازه‌ها برش داده شود. در مرحله بعد با دستگاه لبه چسبناک، کناره‌های کتابخانه را با نوار می‌چسبانند که درواقع pvc می‌شود سپس با دستگاهcnc  طراحی‌های دلخواه هم بر روی محصول انجام می‌شود. بعد از این مراحل، سوراخ کاری انجام شده تا برای مونتاژ آماده شوند.

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون دفتر اداری شیک و ساده
طرح پردازپایا

شرکت طرح‌پردازپایا ازجمله شرکت‌های تولیدکننده میز و صندلی است که نزدیک به 15 سال است که در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف فعالیت می‌کند. این مجموعه غالبا دکوراسیون‌تان را کامل و تکمیل شده به شما تحویل می‌دهند. کارخانه این شرکت با داشتن سه خط تولید از جمله تولید مصنوعات چوبی، صنایع فلزی و روشنایی و همچنین تجهیزات فنی به روز در حوزه دکوراسیون داخلی توانسته راهکارهای موثری ارائه دهد و در دسته تولیدکننده میز اداری و حرفه‌ای قرار بگیرد. این راهکارها براساس سال‌ها تجربه و تخصص نیروهای مجرب پایاطراحی می‌شود که تمام استانداردها براساس ارگونومی، کاربری و نوع فعالیت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

از خدمات جدید در این مجموعه، پایا پلاس است. این خدمت یک نوع خصوصی‌سازی در بخش دکوراسیون داخلی است و براساس آرکتایپ شخصیتی افراد، طراحی و اجرا می‌شود و کاملا انحصاری به حساب می‌آید.

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون دفتر اداری شیک و ساده
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون داخلی منزل مسکونی
طرح پردازپایا

طرح پردازپایا
اجرای دکوراسیون داخلی پروژه علی بابا
طرح پردازپایا

طراحی مبلمان اداری

کلام پایانی

اگر به پیشرفت در محیط کاری و اداری خود اهمیت می‌دهید ما در این شوروم، از استاندارد چیدمان فضای اداری و همچنین طراحی و تولید تجهیزات اداری گفتیم و یادآور شدیم که شرکت طرح پرداز پایا این محصولات و تجهیزات اداری را با استانداردهای مورد نظر تولید می‌کند. برای مشاوره بیشتر، اهالی فن چیدانه پاسخگوی شما هستند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه