Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی برای انرژی بخشیدن به خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

غذاخوری : برای داشتن روزی پر از نشاط و سرزندگی ، روزتان را در فضایی شاداب و با روح آغاز کنید . این که  بخواهید روزی پر انرژی و جنب جوش را آغاز کنید یا  آرام آرام بیدار شوید نیازمند فضایی است که در ابتدا باید بسته به خواسته تان آن را ایجاد کنید. نور خورشید اصلی ترین بخش این داستان است ، بنابراین گوشه و کنار خانه تان را برای پیدا کردن پر نور ترین بخش خانه در صبح جستجو کنید.معمولاً صبح ها همه به آشپزخانه می روند اما اگر در منزلتان فضایی دارید که نور بیشتری نسبت به آشپزخانه تان دارد بهتر است آن فضا را برای خوردن صبحانه آماده کنید.در واقع خوردن صبحانه در حالیکه غوطه ور در نور خورشید در گوشه ای دنج یا حتی کل اتاق هستید بسیار لذت بخش و روح افزا خواهد بود. پس با چیدانه همراه باشید تا به شما بگوید که چگونه می توانید صبحی پر نشاط را آغاز کنید.

طراحی فضای بالکن با صندلی های معلق

chidaneh ad banner

طراحی داخلی فضایی برای آرامش صبحگاهی

به دنبال گوشه ای از خانه تان باشید که فضای کافی برای قرار دادن یک صندلی خوب را داشته باشد. این صندلی ها می توانند طراحی های خلاقانه ای داشته باشند. اگر منطقه زندگیتان گرمسیری است ، گوشه ای از ایوان یا پاسیو می تواند بهترین مکان برای شما باشد حتی می توانید این صندلی ها را از سقف بالکن آویزان کرده و از نوشیدن چای بر روی  یک صندلی معلق در هوای مطبوع بهاری لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : طراحی دیوار نورگیر و پاسیو با ایده های نو

نیمکت هایی برای پذیرایی از آفتاب صبحگاهی

نیمکت هایی برای پذیرایی ازآفتاب صبحگاهی

اگر اتاق خواب شما در مکانی قرار دارد که به راحتی از آفتاب صبحگاهی سرشار می گردد ، می توانید با قرار دادن یک نیمکت یا صندلی راحتی در کنار پنجره در اشعه های طلایی آفتاب غوطه ور شوید. رویه های نشیمن این نیمکت ها می تواند از جنس پرده  اتاق خواب تان باشد و با استفاده از کوسن های زیبا تزیین شود تا از لحظات صبحگاهی تان بیشتر لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار

از حس های درونی تان برای روح بخشیدن به فضای اتاق هایتان استفاده کنید.

چند شاخه گل ، گیاهان سبز خانگی ، سرویس لحاف و پتوی نرم و یک فرش خوب به لذت بخش تر شدن لحظات صبحگاهی کمک خواهند کرد. آنچه که فکر می کنید به القای حس ارامش به فضاهای داخلی خانه تان کمک می کند را انجام دهید.مثلاً اگر پنجره های خانه تان رو به چشم انداز مناسبی باز نمی شود می توانید از یک تابلوی نقاشی که منظره ای زیبا و پز از گل و گیاه است استفاده کنید. حتی می توانید برای از بین بردن شلوغی و سرو صداهای اطراف خانه تان از یک آبنما کوچک در دکوراسیون داخلی خانه تان استفاده کنید تا صبح هایتان را با صدای ملایم شرشر آب آغاز کنید.

مطلب پیشنهادی :انتخاب فرش ، دکوراسیون منزل خوش رنگ و لعاب 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه با رنگ سفید و کرم

فضایی پر انرژی برای داشتن روزی فعال و پویا

اگر از آن دسته افرادی هستید که صبحتان را در آشپزخانه آغاز می کنید ، مهم است که شب قبل ظرف های کثیف را شسته و همه جا را مرتب کرده باشید تا صبح در فضایی مرتب و تروتمیز روزتان را آغاز کنید.محل صبحانه خوردنتان را آماده کنید و روی میز چند شاخه گل تازه بگذارید. رومیزی ها و دستمال سفره های زیبا و خوش رنگ انتخاب کنید. پنجره های آشپزخانه را باز کنید.میز را تزیین کنید و این گونه به استقبال یک روز جدید بروید. 

مطلب پیشنهادی : آشپزخانه ای تمیز و مرتب با انتخاب دکوراسیون مناسب

دکوراسیون حیاط خلوت با مبلمان سفید رنگ

صبحانه تان را در فضای آزاد میل کنید

هیچ چیز روح بخش تر از نوش جان کردن  صبحانه ای دل چسب در فضای بیرونی خانه نیست.می توانید در حیاط پشت خانه تان مکانی برای داشتن صبحی پر نشاط در نظر بگیرید. چند صندلی راحتی و جایی برای ماگ هایتان کافی است.بهتر است رواندازی گرم برای نسیم های صبحگاهی نیز دم دستتان باشد.

مطلب پیشنهادی : آلاچیق و سایبان های زیبا برای وقت گذرانی در فضای سبز

پارچه های رنگی برای پرده ها

رنگ ها را در طراحی داخلی پر انرژی فراموش نکنید

اگر بخواهید فضای یک اتاق را زنده کنید ، استفاده از سایه طیف رنگ آبی ، سفید ، زرد آفتابی و سبز چمنی همیشه گزینه های مناسبی خواهند بود . اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید می توانید با انتخاب پارچه ای جذاب آغاز کنید مانند پارچه زردی که در  تصویر بالا می بینید و می توانید با روکش کوسن ها و صندلی ها آغاز کنید. حتی می توانید به ایجاد تغییر در پرده هایتان نیز فکر کنید. فرش ها نیز گزینه مناسبی برای تغییر خواهد بود. وقتی یک نقطه کانونی داشته باشید چیدمان باقی عناصر کار آسانی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : پرده در دکوراسیون داخلی

استفاده از کاغذ دیواری سبز رنگ در آشپزخانه

گوشه ای دنج برای صبحانه های خانوادگی

اگر صبحها زمان دور همی خانوادگی تان است ، سعی کنید نقطه ای آفتاب گیر را انتخاب کنید که برای همه جا باشد.معمولاً نیمکت ها برای این منظور مناسب ترهستند زیرا فضای بیشتری برای نشستن نسبت به صندلی ها دارند. با استفاده از کاغذ دیواری و پنجره ، فضاهای روشن و رنگی ایجاد کنید. تا بتوانید در فضایی روح بخش، صبحانه ای دلچسب را با خانواده تان میل کنید. 

مطلب پیشنهادی : کاغذ دیواری ، تغییر دکوراسیون بی دردسر!

طراحی دکوراسیون فضای بالکن مسقف

ایوان آراسته و تزیین شده خانه تان، فضایی مناسب برای خوردن صبحانه 

اگر آنقدر خوش شانس هستید که در خانه تان ایوانی آفتابگیر دارید ، برای استفاده ی روزانه فضایش را تر و تازه کرده و بر جذابیتش بیفزایید.برای اینکار یک مبلمان راحتی مناسب و نقاشی کف و سقف رنگ پریده ضروری است . می توانید بدنه مبلمان قدیمی تان را نقاشی کرده و پارچه هایشان را تعویض کنید و چهره ای نو به ایوان خانه تان ببخشید، این کار خوردن صبحانه را برای تان لذت بخش تر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : راهنمای خرید وسایل پذیرایی از مهمان ها

طراحی مدرن یک آشپزخانه

پنجره های بزرگ به فضای صبحانه خوری تان بیافزایید

گاهی اوقات بازسازی نمی تواند نور و فضای مورد نظرتان را برایتان فراهم کند ، در چنین مواقعی می توانید یک نورگیر بسازید یا پنجره ای را بزرگتر کنید یا درهای معمولی را با درهای کشویی شیشه ای جایگزین کنید. همه این کار ها می توان نور طبیعی بیشتری رامهمان فضای داخلی خانه تان کند و همین امر در دلچسب شدن صبحایتان تاثیر گذار است.

مطلب پیشنهادی : شعبده نور طبیعی در خانه!

شما نیز ایده ها و نظرات خود را برای استفاده از رنگ های مختلف در فضاهای داخلی خانه با چیدانه و در قسمت بحث و گفتگو به اشتراک بگذارید. هم چنین اهالی فن چیدانه نیز می توانند به شما در انتخاب بهترین رنگ و هم چنین تغییر دکوراسیون داخلی خانه تان کمک کنند.

منبع : houzz | مترجم : سپیده نعمت زاده | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه