Chidaneh.com placeholder image

نکاتی که باید پیش از سفارش ساخت آکواریم بدانید

به قلم: فرگل سلحشور

بسیاری از افرادی که برای اولین بار قصد سفارش ساخت آکواریم را دارند، ممکن است در ابتدا کمی گیج شوند و ندانند که دقیقا به هنگام سفارش باید چه مواردی را در نظر داشته باشد و به چه نکاتی توجه کنند. در این ادامه این مطلب از چیدانه همراه ما باشید، به شما خواهیم گفت که چه نکاتی را پیش از خرید آکواریوم باید در نظر بگیرید تا خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید.

در این مطلب می‌خوانید:

اسکای اسکرپر
  • نکات مربوط به سفارش ساخت آکواریوم خانگی
  • قیمت آکواریوم تنها به شیشه آن ختم نمی‌شود!
  • پیش از سفارش ساخت آکواریم به ابعاد آن توجه کنید
  • وزن آکواریوم را در نظر بگیرید
  • تعداد ماهی‌های آکواریوم
  • آیا می‌توان آکواریوم را در خانه ساخت؟
سفارش ساخت آکواریوم

نکات مربوط به سفارش ساخت آکواریوم خانگی

بسیاری از افرادی که برای اولین بار در زندگی خود اقدام به خرید و سفارش ساخت آکواریم می‌کنند، ممکن است به اولین سازنده آکواریوم مراجعه کنند و بدون هیچ گونه اطلاعاتی اقدام به خرید کنند. همین کار باعث می‌شود که پس از گذشت مدتی، کل آکواریوم آن‌ها پر از آلودگی و کثیفی ‌شود و در این شرایط است که می‌گویند نگهداری از آکواریوم بسیار سخت است. در حالی که اگر نکات مربوط به خرید آکواریوم و سپس نگهداری از آن را بدانند، برای مدت طولانی می‌توانند تجربه لذت‌بخش نگهداری از آکواریوم را داشته باشند. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی می‌پردازیم که به هنگام سفارش ساخت آکواریوم باید در نظر گرفته شوند.

 سفارش ساخت آکواریوم خانگی

قیمت آکواریوم تنها به شیشه آن ختم نمی‌شود!

خریداران آکواریوم اغلب یک برچسب قیمت را روی شیشه آکواریوم می‌بینند و تصور می‌کنند که همان قیمت تمام شده است. اما نباید فراموش کنید که این مبلغ در واقع هزینه‌های ابتدایی شماست و هزینه‌های بیشتری برای آن وجود خواهد داشت. بنابراین شاید بهتر باشد پیش از سفارش، یک لیستی که شامل قیمت شیشه برای ساخت اکواریوم و موارد مورد نیاز دیگر است، داشته باشید. در ادامه درباره این لیست بیشتر خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید: فوت و فن های داشتن آکواریوم در خانه!

هزینه‌ها شامل آکواریوم، پایه، درپوش، نور، سیستم گرمایشی، دماسنج، فیلتر، سنگریزه، تزئینات، تصفیه آب، کیت تست آب، توری و لوازم نظافت است. همه این موارد علاوه بر ماهی‌ها و همچنین غذای آن‌ها لازم است تهیه شوند. بنابراین بهتر است پیش از سفارش ساخت آکواریم هزینه تمامی این موارد را برآورد کنید.
اگر بودجه در اختیار شما کم است، می‌توانید لیست خود را با دوستان و اطرافیان خود در میان بگذارید، ممکن است تعدادی از اقلام مورد نیاز شما را داشته باشند یا می‌توانید اقلام دست دوم ولی تمیز و سالم را از دیگران تهیه کنید اما اطمینان حاصل کنید که لوازم دچار آسیب و خرابی نباشند.

مرکز فروش آکواریوم

پیش از سفارش ساخت آکواریم به ابعاد آن توجه کنید

اگر برای اولین بار است که آکواریوم تهیه می‌کنید، از مخازن با ظرفیت کمتر 10 گالن خودداری کنید. مدیریت آکواریوم‌های کوچک بسیار دشوارتر از آکواریوم‌های بزرگتر است زیرا سموم می‌توانند به سرعت در حجم کم آب جمع شوند. هنگامی که تنها چند گالن آب وجود داشته باشد، تغییرات دما و تغییرات شیمیایی آب نیز می‌تواند خیلی سریع‌تر رخ دهد.

بیشتر بخوانید:‌ انواع مدل آکواریوم، ژرفای اقیانوس در کنج خانه

از مواردی که باید از آن اجتناب کنید، مینی آکواریوم‌های زیبا هستند که از دو تا پنج گالن متغیر هستند. اگرچه برخی آکواریوم‌های کوچک ممکن است مقرون‌ به ‌صرفه‌تر به نظر برسند اما برای فردی که برای اولین بار است آکواریوم سفارش می‌دهد، مناسب نیستند. در صورت امکان، به سراغ یک مخزن 20 گالنی یا بزرگتر بروید. به این صورت شما شانس بسیار بیشتری برای نگهداری بهتر آکواریوم خواهید داشت. در نتجه، بهتر است به سراغ سفارش ساخت آکواریوم بزرگ بروید اما در عین حال، برای خرید آکواریوم بزرگ باید فضای کافی در اختیار داشته باشید.

خرید آکواریوم

وزن آکواریوم را در نظر بگیرید

توجه داشته باشید که یک آکواریوم بزرگتر از 15 گالن، در هنگام پر شدن وزن بسیار بالایی خواهد داشت و باید به جای قفسه یا میز روی پایه قرار گیرد. همچنین به مکانی برای قرار دادن آکواریوم نیاز دارید که در معرض نور مستقیم خورشید یا باد و دمای شدید نباشد که به ماهی‌ها آسیب وارد نشود.
انجام تعمیرات و نگهداری، اضافه یا خارج کردن ماهی و سایر موارد از مخزن، باعث پاشیدن آب در اطراف آکواریوم می‌شود. اگر به فکر نگه داشتن مخزن روی قفسه کتاب یا سایر مواردی هستید که ممکن است خیس شوند، این مورد را باید در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: عکس آکواریوم خانگی، کجای خونه برای ماهی‌ها امن‌تره؟

قیمت سفارش ساخت آکواریوم

تعداد ماهی‌های آکواریوم

درباره اندازه و تعداد ماهی‌هایی که می‌خواهید نگهداری کنید واقع بین باشید. آن‌ها اندازه آکواریوم مورد نیاز را تعیین می‌کنند که در نهایت بر فضای مورد نیاز برای قرار دادن آن تأثیر می‌گذارد. با کسب تجربه، می توانید ماهی‌های چالش برانگیزتری را به آکواریوم خود اضافه کنید.

آیا می‌توان آکواریوم را در خانه ساخت؟

اگر در اینترنت جستجو کنید، قطعا روش‌های مختلفی برای ساخت آکواریوم دیواری و همچنین روش ساخت آکواریوم ریملس برای شما نمایش داده خواهد شد. شاید بتوانید به کمک این روش‌ها یک آکواریوم در خانه خود بسازید اما استفاده از متریال و لوازم ابتدایی برای ساخت آکواریوم با لوازمی حرفه‌ای و پیشرفته‌ای که در مراکز ساخت آکواریوم استفاده می‌شوند، قابل مقایسه نیستند و آکواریوم ساخته شده شما ممکن است دوام و پایداری بالایی نداشته باشد. بنابراین بهتر است سفارش ساخت آکواریوم ریملس خود را به دست افراد حرفه‌ای و کاربلد در این زمینه بسپارید تا از کیفیت و دوام آن مطمئن باشید.

انواع آکواریوم

کلام آخر
پیش از سفارش ساخت آکواریم مهم است که نکات مربوط به تهیه آن را بدانید تا انتخاب دقیق و مطمئن‌تری داشته باشید و در نتیجه، تجربه لذت‌بخشی را از نگهداری ماهی‌ها، گیاهان و جانوارن آبزی به خود هدیه دهید. انتخاب مرکز ساخت آکواریوم معتبر و حرفه‌ای، گام دیگری در تجربه خریدی مطمئن است زیرا کیفیت شیشه آکواریوم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نقش پررنگی را در دوام و طول عمر آن ایفا می‌کند.

متخصصین آکواریوم چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 31 تیر 1394
خیلی عالی بود من عاشق اکواریوم هستم هیچ وقت از تماشای ان خسته نمیشم واقعا ارام بخش هست. مخصوصا اگر ماهی خودت بزرگش کنی مثل یه عضو خانواده می مونه.
علی در تاریخ 31 فروردین 1402
این چه مدل تبلیغاته اخه!!!!! اصلا نمیشه مطلب سایت رو خوند نصف صفحه تبلیغ رو گرفته

ثبت دیدگاه