Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی مدرن: جذاب‌ترین و جدید‌ترین مدل‌های سال

به قلم: تحریریه چیدانه

کلمه مدرن Modern یک واژه لاتین است که در زبان فارسی، جدید یا تازه مد شده معنا می‌شود. دکوراسیون داخلی مدرن یکی از سبک‌هایدکوراسیون داخلی منزل بوده که با ویژگی‌هایی چون زیبایی، سادگی و کاربردی بودن شناخته می‌شود. این سبک دکوراسیون در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 رواج پیدا کرد و توانست نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کند. از اصول طراحی دکوراسیون داخلی مدرن استفاده از فرم‌های صاف، منظم و هندسی، رنگ‌های تیره و خنثی و برقراری ارتباط بین فضاهای داخلی و خارجی می‌توان اشاره کرد که همه این‌ها باعث ایجاد فضایی آرامش بخش، راحت و در عین حال شیک می‌شود. این مقاله به معرفی اصول و ویژگی‌های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، چگونگی طراحی بخش‌های مختلف خانه با سبک دکوراسیون مدرن و طراحی دکوراسیون داخلی جذاب مدرن با رنگ سفید پرداخته می‌شود. با چیدانه همراه باشید…

دکوراسیون داخلی مدرن
طراحی دکوراسیون داخلی مدرن
اصول طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

قبل از بررسی چگونگی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن برای فضاهای مختلف خانه، باید با ویژگی‌ها و اصول طراحی و دیزاین دکوراسیون به سبک مدرن، که در واقع این سبک با آن‌ها شناخته می‌شود، آشنا شوید، این ویژگی‌ها شامل موارد زیر خواهد بود:

چوب و هنر
سادگی اصل اولیه سبک مدرن

1- سادگی اصل اولیه سبک مدرن

سادگی از اصول اصلی سبک مدرن است، به این معنی که در طراحی عناصر، لوازم، مبلمان و اکسسوری‌های به کار رفته در دکوراسیون داخلی مدرن، جزییات و تزیینات جایگاهی ندارند. در طراحی‌های مدرن اغلب خطوط صاف، مستقیم و شکل‌های هندسی ساده به کار می‌رود.

دکوراسیون داخلی مدرن سبکی کاربردی

2- دکوراسیون داخلی مدرن سبکی کاربردی

طبق این اصل تمام وسایلی که در فضای خانه‌ای با سبک دکوراسیون داخلی مدرن به کار می‌رود باید کاربردی و مفید بوده و تا حد امکان از وسایل و دکوری‌های غیرضروری استفاده نشود. توجه داشته باشید که خانه‌های مدرن بسیار منظم، مرتب و خلوت هستند. تزیینات و اکسسوری‌های این سبک، وسایلی کاربردی چون نورپردازی‌های دیواری، لوستر یا چراغ‌های مطالعه هستند.

به کار بردن رنگ‌های خنثی در سبک مدرن

3- به کار بردن رنگ‌های خنثی در سبک مدرن

در سبک دکوراسیون داخلی مدرن منزل از رنگ‌های خنثی زیاد استفاده می‌شود. بهتر است رنگ دیوارها و مبلمان را به رنگ‌های خنثی چون سفید، خاکستری یا مشکی انتخاب کرد و برای از بین بردن سادگی و خسته‌کنندگی رنگ‌های خنثی، جزییات، تابلو یا دکوری‌هایی به رنگ‌های شارپ چون آبی، قرمز و زرد به کار برد. توجه داشته باشید که هر یک از عناصر دکوراسیون داخلی مدرن به رنگ خنثی، تنها یک طیف رنگی داشته و بدون پترن و الگو استفاده شوند.

متریال‌های صنعتی در دکوراسیون داخلی مدرن

4- متریال‌های صنعتی در دکوراسیون داخلی مدرن

از ویژگی‌های اصلی سبک مدرن، به کار بردن متریال صنعتی چون شیشه، استیل و بتن در طراحی‌هاست. بهتر است در دکوراسیون داخلی مدرن بخشی از مبلمان و اکسسوری‌های خانه از مصالح صنعتی ساخته شده باشد. البته چوب و سنگ نیز در این سبک دکوراسیون به کار می‌رود اما نه به صورت خام.

معماری مدرن و پلان باز

5- معماری مدرن و پلان باز

در معماری و دکوراسیون داخلی مدرن، طراحی پلان باز کاربرد فراوانی دارد و فضاهای مختلف خانه به جای دیوارهای جدا کننده، با عناصر دکوراسیون داخلی چون فرش، نورپردازی سقف و چیدمان مبلمان از هم تفکیک می‌شوند. در این سبک اکثر فضاها به یکدیگر دید داشته و شفافیت از اصول اصلی خواهد بود.

پنجره‌های بزرگ مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن

6- پنجره‌های بزرگ مشخصه دکوراسیون داخلی مدرن

از مهم‌ترین ویژگی دکوراسیون داخلی مدرن، طراحی و ایجاد پنجره‌های بزرگ است. در طراحی مدرن فضای داخلی را بیرون برده و فضای خارجی را به داخل منزل می‌آورند. این پنجره‌ها اغلب بدون پرده بوده و در طول روز، نور بیرون از پنجره‌های بزرگ وارد فضای خانه می‌شود و به راحتی بیرون خانه را تماشا می‌کنید. اما به منظور حفظ حریم شخصی می‌توان برای پنجره‌ها در این سبک، از پرده حریر و آستر یا کرکره‌ای استفاده کرد.

طراحی قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی مدرن
 قسمت‌های مختلف خانه در دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی قسمت‌های مختلف خانه در دکوراسیون داخلی مدرن

برای طراحی خانه‌ای به سبک مدرن حتما باید تمام قسمت‌های دکوراسیون داخلی مدرن چون پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی به این سبک طراحی شوند. در ادامه به چگونگی طراحی بخش‌های مختلف خانه به سبک مدرن پرداخته می‌شود:

اتاق پذیرایی در دکوراسیون داخلی مدرن

اتاق پذیرایی در دکوراسیون داخلی مدرن

اتاق پذیرایی از مهمترین قسمت‌های خانه بوده که دکوراسیون آن سبک زندگی افراد خانه را نشان می‌دهد. فضای پذیرایی اولین مکانی است که میهمانان در بدو ورود با آن مواجه می‌شوند و به نوعی ویترین خانه به‌حساب می‌آید. پذیرایی با دکوراسیون داخلی مدرن را باید با مبلمان و کاناپه‌های مدرن دکور کرد. بهتر است برای دیوارها رنگ‌های ملایم و خنثی به کار ببرید.

دکوراسیون داخلی مدرن با مبل راحتی

برای دکوراسیون داخلی مدرن پذیرایی، معمولا مبلمان راحتی انتخاب مناسبی خواهد بود. برای مدرن‌تر نشان دادن این فضا می‌توان شومینه‌های مدرن یا چند شمع سفید برای دیزاین دکوراسیون داخلی پذیرایی به کار برد. بهتر است در سبک مدرن از پرده‌هایی استفاده شود که پنجره‌ها را کمتر بپوشاند و جلوی نور را نگیرد، برای مثال پرده‌های کرکره‌ای یا حریر ساده مناسب سبک مدرن هستند. 

فضاهایی با دکوراسیون داخلی مدرن

به کار بردن رنگ‌های تیره در کنار پنجره‌های بزرگ و قدی که تا سقف ادامه دارد با نهایت استفاده از تابش نور طبیعی و به داخل کشیدن طبیعت بیرون حس بسیار زیبا و دلپذیری در فضاهایی با دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می‌کند.

فضای ناهارخوری در دکوراسیون داخلی مدرن
ناهارخوری در دکوراسیون داخلی مدرن

فضای ناهارخوری در دکوراسیون داخلی مدرن

برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن در فضای ناهارخوری می‌توان صندلی‌های ساده و شیک با طرح‌های مدرن و میزهای بزرگ شیشه‌ای، فلزی و سنگی به کار برد. با لوسترهای آویز مدرن بالای میز، گیاهان با گلدان‌های مدرن کنار اتاق و شمعدان‌های مدرن فلزی روی میز دکوراسیون این اتاق را دیزاین کرد.

دکوراسیون داخلی مدرن برای آشپزخانه

دکوراسیون داخلی مدرن برای آشپزخانه

برای رفع مشکلاتی چون آشفتگی، نبود فضای کافی و تاریک بودن دکوراسیون آشپزخانه بهتر است دکوراسیون داخلی مدرن ساده و کاربردی را برای آشپزخانه انتخاب کنید. می‌توان با استفاده از دکوراسیون مدرن ساده و قرار دادن تمام چیزهایی که به طور مداوم نیاز ندارید در کابینت‌هایی که به همین منظور طراحی شده‌اند آشپزخانه‌ای خلوت و مرتب داشت.

دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه براق

در دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه‌ معمولا رنگ‌های براق و دکوری‌های درخشان به کار می‌رود. کابینت‌های مدرن ساده و بدون ابزار بوده و دستگیره‌ آن‌ها مخفی هستند. در کف آشپزخانه بهتر است، سرامیک‌های براق به رنگ‌های روشن استفاده شود و رنگ کاشی‌ بین کابینتی خنثی انتخاب شود تا اصل سادگی در دکوراسیون آشپزخانه مدرن رعایت شود.

دکوراسیون داخلی مدرن آشپزخانه

آشپزخانه‌های کوچک یا آن‌هایی که نور کافی ندارند کوچک به نظر می‌رسند. می‌توان برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی مدرن، دیوار آشپزخانه را با رنگ‌های روشن رنگ کرد. اما اگر کابینت‌های تیره که شاخصه سبک مدرن هستند انتخاب کردید، توصیه می‌شود کابینت‌های پایین را رنگ روشن انتخاب کنید تا فضای کاری آشپزخانه روشن‌تر شود یا با ایده‌های زیر، نور کافی در فضای آشپزخانه ایجاد کنید:

  • به کار بردن لامپ‌های LED رشته‌ای در قفسه‌ها و زیر کابینت‌ها برای روشن کردن فضایی که ظروف در آن قرار می‌گیرند.
  • قرار دادن یک آینه روی دیوار آشپزخانه برای انعکاس بیشتر نور.
دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب

دکوراسیون داخلی مدرن در طراحی اتاق خواب

برای طراحی اتاق خواب با دکوراسیون داخلی مدرن می‌توان از تخت خواب‌های ساده و کوتاه، مبلمان، دو چراغ بالای تخت و میز آرایش ساده و مدرن با خطوط صاف استفاده کرد. برای دیزاین دکوراسیون داخلی اتاق خواب مدرن نیز می‌توان دیوارها را نقاشی کرد یا تابلوهای بدون قاب و مجسمه‌های مدرن قرار داد. برای روشن‌تر و بزرگ‌تر دیده شدن اتاق خواب از آینه و لوستر استفاده کرد و فرش‌های ساده یا با طرح‌های هندسی انتخاب کرد.

دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب تیره

بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب رنگ‌های تیره و خنثی به کار رود و با نورپردازی‌های زیبا در سقف و ایجاد مکان قرار گیری لوازم دکوری به زیبایی هرچه بیشتر اتاق خواب کمک کرد. پنجره‌های بزرگ که از ویژگی‌های مهم سبک مدرن هستند نیز نقش مهمی در انعکاس نور طبیعی به فضای اتاق خواب دارند.

دکوراسیون داخلی مدرن در طراحی اتاق خواب

سرویس بهداشتی با دکوراسیون داخلی مدرن 

در سبک دکوراسیون داخلی مدرن فضا ساده و با کمترین لوازم طراحی می‌شود. فضای سرویس بهداشتی به این سبک هم باید خلوت و خالی از لوازم غیرضروری باشد و تا جای ممکن برای قرار دادن لوازم حمام و دستشویی، باید کمد‌هایی در قسمت‌هایی از سرویس بهداشتی چون بالای روشویی تعبیه شود. 

سرویس بهداشتی در دکوراسیون داخلی مدرن

با اینکه اولین رنگی که برای سرویس‌های بهداشتی با دکوراسیون داخلی مدرن به نظر می‌رسد رنگ‌های سیاه و سفید هستند انا این تنها انتخاب نیست و رنگ‌های آرامش بخشی چون آبی روشن، یاسی و سبز سدری ملایم نیز برای طراحی دیوارها و کف‌ها در سبک مدرن مناسب هستند. 

دکوراسیون داخلی مدرن سرویس‌های بهداشتی

در دکوراسیون داخلی مدرن سرویس‌های بهداشتی از آینه، نورپردازی ملایم و اکسسوری‌ها و شیرآلات طرح مدرن استفاده می‌شود. با پنجره برای استفاده از نور طبیعی روز و با نورهای مصنوعی چون نورپردازی‌های دیواری و چراغ‌های سقفی، می‌توان نور لازم این فضا را کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن جذاب با رنگ سفید

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن جذاب با رنگ سفید

در دکوراسیون داخلی مدرن یک اتاق سفید می‌تواند زیبایی بی‌نظیری ایجاد کند. در واقع استفاده از رنگ سفید برای همه فضاها مناسب بوده و به جرات می‌توان گفت انتخاب بسیار مناسبی برای رنگ دیوارهاست. این رنگ برای تابستان مناسب است چراکه نور بیشتری در خانه ایجاد می‌کند.

رنگ سفید در دکوراسیون داخلی مدرن منزل کوچک

رنگ سفید در خانه‌های مدرن و دکوراسیون داخلی منزل کوچک معجزه می‌کند و با درخشش خود این خانه‌ها را بزرگ‌تر نشان داده و فضاهای بزرگ و روشن خانه را نیز بزرگتر و زنده‌تر نشان می‌دهد. استفاده از دکوراسیون داخلی مدرن با رنگ سفید، فضا را شبیه به گالری برای نمایش وسایل آن می‌کند تا جایی‌ که در این فضا آثار هنری، چون مجسمه‌های مدرن یا پرتره رنسانس بیشتر به ‌چشم می‌آیند.

دیوارها و کف پوش‌های سفید در دکوراسیون داخلی مدرن
  • دیوارها و کف پوش‌های سفید در دکوراسیون داخلی مدرن بسیار خودنمایی می‌کنند اما باید در انتخاب رنگ مبلمانی که در این دکوراسیون داخلی به کار برده می‌شود دقت زیادی داشته باشید تا فضا کسل‌کننده نشود.
  • دیوارها و سقف‌های سفید جذاب و آرامش بخش در دکوراسیون داخلی مدرن می‌تواند باعث به چشم آمدن بافت کف، مبلمان یا تابلوهای رنگی روی دیوار شود.
آشپزخانه با دکوراسیون داخلی مدرن سفید رنگ
  • آشپزخانه با دکوراسیون داخلی مدرن سفید رنگ تمیزتر و مرتب‌تر از آشپزخانه‌های تیره رنگ است. کابینت سفید با کفپوش چوبی ترکیب زیبایی ایجاد می‌کند.
  • در اتاق خوابی با دکوراسیون داخلی مدرن سفید رنگ رویایی می‌توان کیفیت خواب بهتری داشت. از طرفی ملافه‌های سفید رنگ همیشه تر و تمیز به نظر می‌رسند.
مبلمان سفید رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن
  • مبلمان سفید رنگ در دکوراسیون داخلی مدرن، شاید برای‌ افراد بچه‌دار مناسب به نظر نرسد اما توجه داشته باشید که برای شستن پارچه‌های سفید به‌راحتی می‌توان از سفید کننده‌ها و پاک کننده‌های قوی استفاده کرد و بسیار تمیزتر از انتخاب‌های دیگر به نظر می‌رسد.
  • نورپردازی دکوراسیون داخلی مدرن سفید رنگ براق که به تازگی مد شده، راحت، گرم و نرم‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از رنگ سفید می‌تواند فضایی دنج به‌وجود آورد به خصوص اگر در کنار یک نور پردازی ملایم باشد. نورپردازی‌ها می‌توانند جذابیت و آرامش فضا را بیشتر کنند.
استفاده از تزیینات رنگی جذاب در دکوراسیون داخلی مدرن سفید
  • استفاده از تزیینات رنگی جذاب در دکوراسیون داخلی مدرن سفید اتاق نشیمن، جذابیت و آرامش بی‌نظیری ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ سفید در کنار آیینه‌ای که در جای مناسبی قرار گرفته فضا را بزرگتر نشان می‌دهد.
دکوراسیون داخلی مدرن ساده و کاربردی
دکوراسیون داخلی مدرن شیک
دکوراسیون داخلی مدرن جذاب

کلام پایانی

اگر زیبایی را در سادگی می‌بینید و به داشتن فضایی دور از استرس و بهم ریختگی و در عین حال شیک و صمیمی علاقه دارید، می‌توانید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را به سبک مدرن طراحی کنید. از ویژگی‌های اصلی دکوراسیون داخلی مدرن سادگی، کاربردی بودن، مینیمال بودن، به کار بردن فرم‌های هندسی، صاف و مستقیم، بدون خطوط خمیده و پیچیده، پرهیز از استفاده از جزییات و تزیینات غیر ضروری و به کاربردن متریال صنعتی چون فلز و شیشه است. 

می‌توان در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن از یک کاناپه ساده و مدرن با رنگ‌های خنثی، پنجره‌های بزرگ و قدی با پرده‌های حریر یا کرکره‌ای، و برای جلوگیری از یکنواختی و کسل کنندگی سبک مدرن از جزییاتی چون کوسن‌های رنگی استفاده کرد. شما هم اگر به این سبک کاربردی و طیبا علاقمند شدید می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین و جدابترین طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی مدرن را در خانه‌تان داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
idehazdamha در تاریخ 08 اردیبهشت 1394
کاربد مطلق رنگ سفید به نظرم افراطی و برای زندگی دردسر ساز می شود. چون به سرعت چرک و آلوده خواهد شد. خوشم نیامد
شهلا رعنایی در تاریخ 23 شهریور 1394
استفاده از رنگ سفید باعث میشه که دستتون تو انتخاب اکسسوری باز باشه و با تغییر اندکی در رنگ و نوع اکسسوری ها فضای شگفت انگیزی ایجاد میکنه.

ثبت دیدگاه