Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب عروس، چالش جهیزیه همراه با چیدانه!

به قلم: کیمیا مرادی

چالش شیرین و پر دردسر خرید جهیزیه! من که می گویم کل خرید جهیزیه یک طرف، دکوراسیون اتاق خواب یک طرف! این اتاق خواب نازنین قرار است باب میل دو نفر با سلیقه های متفاوت و علایق مختلف باشد؛ پس حسابی زوجین را درگیر می کند. با چیدانه همراه باشید؛ در این مطلب می خواهیم از اولین گام تا آخرین گام طراحی اتاق خواب عروس و داماد تا خرید بهترین لوازم را به شما آموزش دهیم!

دکوراسیون اتاق خواب نو عروس

قالیشویی ادیب

گام اول دکور کردن اتاق خواب عروس: دعوای اول به از صلح آخر!

قبل از هرچیز باید بدانید که این اتاق خواب مال هر دوی شماست؛ پس تصمیم گیری در مورد آن باید با توافق دو طرف باشد. خانم های محترم حواستان باشد، می دانم شما می خواهید خانه آرزوهایتان را بسازید اما طرح هایی که در ذهن دارید چقدر با سلایق همسرتان نزدیک است؟! قبل از اینکه اقدام به هرکاری نمایید حتما یک روز در مورد اتاق خوابتان باهم حرف بزنید فقط در مورد اتاق خواب! علایق هم دیگر را یادداشت نمایید و تا انتها این یادداشت را نزد خود نگه دارید که مبادا به سرخانه اول برسید.

[[nid:125745]]

گام دوم چیدمان اتاق خواب عروس: رنگ یا کاغذ دیواری؟

استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری به محدودیت های فضای اتاق خواب و سلیقه شما بستگی دارد به طور مثال:

  • سقف کوتاه: برای اتاق خوابی که سقف کوتاه دارد بهتر از از رنگ و کاغذ دیواری به صورت تلفیقی استفاده شود ولی برای حل چالش آن یعنی کوتاهی سقف حتما باید از کاغذ دیواری با راه های عمودی استفاده کرد.
  • اتاق خواب کوچک: برای اتاق خواب های کوچک بهتر است از رنگ های روشن یا کاغذ دیواری های روشن استفاده کرد؛ اما کاغذ دیواری های سه بعدی چیز دیگر است . ساختن قصر رویاهایتان خیلی هم سخت نیست حتی با خانه کوچک!

چیدانه این کاغذ دیواری ها را برای خرید جهیزیه به شما پیشنهاد می کند:

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی
کاغذ دیواری
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی
الما دکور
کاغذ دیواری
الما دکور
کابینت و طراحی داخلی متین کیا
کاغذ دیواری لوکس
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

طراحی فرمولینگ دکوراسیون داخلی
اتاق خواب
طراحی فرمولینگ دکوراسیون داخلی

گام سوم دکوراسیون اتاق خواب عروس: یک خواب راحت

  • تخت خواب: من به تخت خواب لقب غول اتاق خواب را داده ام، چون از تمام وسایل بزرگ تر است و همین اندازه باعث می شود بیش ترین تأثیر را در دکوراسیون اتاق خواب بگذارد. در هنگام خرید تخت خواب باید حواستان به ابعاد اتاق خوابتان باشد. بهتر است قبل از خرید، اتاق خوابتان را متر کنید و ابعاد تخت را با ابعاد اتاق خواب مقایسه کنید. حواستان به وسایل جانبی هم باشد. شما قرار است به همراه تخت خواب دو میز پاتختی و یک میز آرایش هم به خانه بیاورید.
  • خوشخواب: ارزش یک خواب راحت چند است؟ هیچ کس نمی تواند رویش قیمت بگذارد، پس به خاطر سلامتیتان یک تشک طبی بخرید. شاید گران تر باشد اما دوام بیش تری دارد و آسیبی به ستون فقراتتان نمی زند. پس در این زمینه ولخرجی جایز است!
  • بالش و کوسن: به عادت های خوابتان توجه کنید و به همان میزان کوسن و بالش تهیه کنید. کوسن های اضافی اغلب به این سمت و آن سمت اتاق پرتاب می شوند، گاهی هم باید از زیر تخت پیدایشان کرد. پس در خرید کوسن زیاده روی نکنید.

چیدانه این محصولات را برای خرید جهیزیه به شما پیشنهاد می کند:

تشک آسایش
تشک طرح royal آسایش
تشک آسایش
دکوراسیون وود آرت
تخت خواب دو نفره طرح آناهیتا وود آرت
دکوراسیون وود آرت
دکوراسیون یاشیل
کوسن
دکوراسیون یاشیل

امیر صادقی
طراحی اتاق خواب
امیر صادقی

گام چهارم چیدمان اتاق خواب عروس: پرده و روتختی

پرده را باید طبق رنگ توافقیتان که برای کاغذ دیواری و تخت خواب انتخاب کردید تهیه کنید. می دانید که بهتر است پرده و رو تختی یکی از رنگ های هارمونیک یا متضاد رنگ غالب دکوراسیونتان باشد. به طور مثال یکی از ترکیب های رنگی که هم زنانه است هم مردانه ترکیب رنگ قرمز با رنگ های متضادش است. اگر رنگ غالب اتاق خواب قرار است قرمز باشد بهتر است گرمایش با سرمای رنگ آبی تعدیل شود و برای این کار بهتر است از یک آبی تند و یک آبی ملایم و خاکستری ملایم استفاده کرد.

چیدانه این روتختی ها را برای خرید جهیزیه به شما معرفی می کند:

فروشگاه آنلاین مدیسه
روتختی دونفره
فروشگاه آنلاین مدیسه
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
سرویس روتختی طرح آرشیدا
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
کالای خواب پرنیان
روتختی کد 330 پرنیان
کالای خواب پرنیان

گروه معماری کندو
دکوراسیون اتاق خواب
گروه معماری کندو

گام پنجم دکور کردن اتاق خواب عروس: قالیچه و فرش

خب البته که دکوراسیون اتاق خواب خیلی مهم است و طبق توافقاتتان در گام اول برای کف پوش اتاق خوابتان پول خرج کرده اید، اما شاید بخواهید کف اتاق خواب دراز بکشید و کتاب بخوانید. اصلا هوس کردید تکلیف چیست؟ شما به یک قالیچه نیاز دارید. می توانید یک قالیچه کوچک تهیه کنید و یا اگر قصد تهیه فرش دارید ابعادش بسیار مهم است. فرشتان باید به اندازه ای باشد که تخت و دو پاتختی، رویش قرار گیرند و حداقل بیست سانتی فرش بیرون بزند.

چیدانه این قالیچه ها را برای خرید جهیزیه به شما معرفی می کند:

فرش اختصاصی سهسا ( sahsa carpet )
فرش طرح گل سهسا
فرش اختصاصی سهسا ( sahsa carpet )
مد نو
فرش 30306 مدنو
مد نو
مد نو
فرش 48488 مدنو
مد نو

هفت رنگ
دکوراسیون اتاق خواب
هفت رنگ

گام ششم چیدمان اتاق خواب عروس: لوستر

تنوع بیش از اندازه ای که امروزه در این صنعت به وجود آمده همه را در خرید لوستر مناسب گیج می کند. در خرید لوستر کافی است به ارتفاع سقف و سبک دکوراسیون اتاق خواب خود دقت کنید! طبیعتا اگر سقف کوتاهی دارید نمی توانید یک لوستر آویز خریداری کنید و اگر سبک اتاق خوابتان کلاسیک است نمی توانید یک لوستر مینیمال آویزان کنید.

چیدانه این لوسترها را برای خرید جهیزیه به شما معرفی می کند:

آورده های روشنایی تیسرا
لوستر سقفی دکوراتیو تیسرا
آورده های روشنایی تیسرا
پرواز دکوراتیو دیزاین
لوستر مدرن Planet
پرواز دکوراتیو دیزاین
گروه طراحی و تولیدی رونیا
لوستر دست ساز رونیا کد60
گروه طراحی و تولیدی رونیا

برای آگاهی از جدید ترین مطالب، به کانال تلگرام چیدانه بپیوندید!

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه