Chidaneh.com placeholder image

بتن در طراحی داخلی، راهکارهای ارزان تررا انتخاب کنید!

به قلم: گلنار

در مطلب بتن اکسپوز در داخل خانه، باور کنید سرد نیست! بتن اکسپوز را به طور کامل بررسی کردیم و نشان دادیم که در طراحی داخلی امروزی چه کاربردهایی دارد. اما در این مطلب می خواهیم راهکارهایی را بررسی کنیم که به وسیله آن ها می توانیم با هزینه کم و خلاقیت زیاد، این متریال دوست داشتنی را به خانه خود بیاوریم. زمانی که از بتن در ساخت وسایل خانه و یا وسایل دکوراتیو استفاده می کنیم دیگر نگران سرد و صنعتی بودن آن نخواهیم بود و در عین حال نیز طراحی های متفاوت و خاصی را به خلق می کنیم.

– کاربردهای مختلف بتن در خانه 

  • کاربرد بتن در طراحی دیوار و کف

استفاده از بتن در طراحی دیوار
استفاده از بتن های رنگی در طراحی دیوار

قالیشویی ادیب

استفاده از بتن در طراحی دیوار
قالب گیری و ساخت بتن برای طراحی دیوار

استفاده از تایل های بتنی در طراحی  دیوار
استفاده از تایل های آماده بتنی برای طراحی دیوار

تایل های بتنی به دلیل قابلیت نصب آسان و تنوع در طرح و نقش طرفداران زیادی دارند و شما هم می توانید به آن ها ملحق شوید! مانند تصویر اول با استفاده از یک قالب می توانید خودتان این تایل ها را خلق کنید و یا از تایل های آماده استفاده نمایید. از مزایای دیگر این نوع طراحی استفاده از رنگ های گوناگون است که جلوه خاصی به دیوار شما می بخشند.

استفاده از بتن در کف سازی
استفاده از بتن در کف سازی

بتن به دلیل مقاومت بالا برای کف سازی بسیار مناسب است که در این حالت هم می توانید طرح، نقش و ابعاد تایل های کف را نیز خودتان انتخاب نمایید. استفاده از رنگ آمیزی های مختلف کار شما را بسیار جذاب تر نشان می دهد.  

استفاده از کاغذ دیواری با طرح بتن
استفاده از کاغذ دیواری با طرح بتن

یکی از راه های متفاوت برای ایجاد حس و حال بتن در فضای خانه، استفاده از کاغذدیواری هایی است که شباهت زیادی با بتن دارند و بافت و رنگ آن را به خوبی منتقل می کنند.

سنگ بتن نما
سنگ بتن نما

سنگ بتن نما هم از دیگر روش هایی است که می توانید آن را جایگزین بتن کنید.! این سنگ ها کاملا بافت و حس بتن را انتقال می دهند.

  • بتن در ساخت میز 

بتن در طراحی و ساخت میز
استفاده از بتن در ساخت میز با پایه های چوبی

بتن در طراحی و ساخت میز
استفاده از بتن صیقل داده شده و رنگی در ساخت میز پاتختی

بتن در طراحی و ساخت میز
ترکیب بتن و چوب

از کاربردهای زیبا و خاص بتن می توان به طراحی و ساخت میزهای بتنی اشاره کرد. در این طراحی اگر بتن را با چوب همراه کنید به ترکیبی فوق العاده جذاب خواهید رسید. میزان صیقلی و یا مات بودن بتن کاملا بسته به نوع سلیقه شما دارد. حتی می توانید مانند تصویر اول از نقش و طرح به صورت کنده کاری شده بر روی بتن استفاده کنید. اما فراموش نکنید که رنگ بندی های مختلف در ساخت بتن می تواند آن را گرم تر کرده و با دکوراسیون شما هماهنگ تر شود.

  • بتن در طراحی  گلدان

بتن در طراحی و ساخت گلدان
ساخت گلدان های بتنی

بتن در طراحی و ساخت گلدان
ساخت گلدان های بتنی

ترکیب گلدان و چراغ
هماهنگی گلدان و آویز بتنی

گلدان های بتنی از اولین ایده های استفاده بتن در ساخت وسایل بودند که با ترکیب با شیشه و یا چوب می توانید آن ها را خلاقلانه تر به کار ببرید. رنگ خاکستری روشن بتن با سبزی گیاهان هارمونی زیبایی را به وجود می آورند.

  • بتن در طراحی چراغ

بتن در طراحی و ساخت چراغ
طرح های خلاقانه چراغ با بتن

بتن در طراحی و ساخت چراغ
طرح های متفاوت آویز با استفاده از بتن

چراغ ها و آویزهای بتنی را به راحتی می توانید با استفاده از قالب های مختلف تهیه کنید. از مزایای این چراغ ها هماهنگی با سبک های مختلف دکوراسیون است. این نوع چراغ و آویز زیبایی و کارایی را هم زمان با هم خواهند داشت.

  • طرح های خلاقانه با استفاده از بتن


ساخت جاشمعی بتنی


ساخت شمعدانی های کلاسیک با بتن

ساخت جا شمعی بتنی
ساخت جاشمعی بتنی

شمعدانی از جمله وسایلی است که در همه خانه ها پیدا می شود. با استفاده از قالب های مختلف بتنی مدل های کلاسیک و قدیمی را به صورت مدرن به خانه خود بیاورید. مانند تصویر پایینی می توانید خودتان به راحتی یک جاشمعی زیبا و کوچک بسازید.


ساعت و قاب بتنی


پاپیون بتنی

ایده های خلاقانه بسیاری در استفاده از بتن وجود دارند مانند تصویر اول که یک ساعت و یک قاب با نقش کنده کاری شده را نشان می دهد. اما نکته جالب ورود بتن به دنیای مد و لباس است که در تصویر پایین با ساخت پاپیون بتنی به خوبی این موضوع را درک می کنید.

  • بتن شفاف


بتن عبور دهنده نور


بتن شفاف در طراحی چراغ خواب

بتن شفاف یا بتن عبور دهنده نور، از متریال های جدید و به روز بتن است که به دلیل ساختار خاص خود، قابلیت عبور دادن نور از خود را دارد. در مقاله بتن شفاف و گذر نور از نمای ساختمان بتنی! می توانید بیش تر با این نوع بتن آشنا شوید. شاید بتن مناسب منزل شما همین باشد!

مطالعه موارد زیر هم چنین مطالب مرتبط در پایین صفحه را به شما پیشنهاد می دهیم:

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه