Chidaneh.com placeholder image

آشپزخانه‌هایی که نمی‌توان از آن‌ها دل کَند.

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: نشیمن‌های آشپزخانه فضا را ذخیره می‌کنند، به آن طرح و رنگ می‌بخشند، و فضایی دنج برای صرف وعده‌های غذایی ایجاد می‌کنند. اما توجه به جنبه‌های کاربردی آن‌ها بسیار مهم است.نکات مهمی در مورد نشیمن‌های آشپزخانه وجود دارد، اما به یاد داشته باشید که می‌توان همه آن‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرد که با هر سبک آشپزخانه‌ای هماهنگی داشته باشند. می‌توان به نجاری ساخت آن‌ها را سفارش داد، یا از تولیدکنندگان کابینت نوع نیمکتی آن را خرید، و یا آن‌ها را در خود خانه ساخت.بسته به اندازه، ساخت، و مواد به کاررفته قیمت نشیمن‌های آشپزخانه متفاوت است، اما نتیجه نهایی یک فضای غذاخوری زیبا و منحصربه‌فرد خواهد شد.
در این مطلب به چند نوع از این نشیمن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

تابلو فرش ریحان

سبک‌ها و شکل‌های نشیمن‌ها

اتاقک. این اتاقک دنج، در واقع یک نشیمن، فضای جذابی برای صرف وعده‌های غذایی است. 4 نفر می‌توانند از این فضا استفاده کنند. با این حال، از آن‌جایی که میز موجود در این اتاقک کاملا بسته است، ممکن است این نوع نشیمن چیدمان انعطاف‌پذیری برای خانواده شما نباشد.

زمان استفاده: وقتی فضای کافی در آشپزخانه در اختیار دارید.

 

Uشکل. این نشیمن‌های زیبا تعداد کمی را در خود جای می‌دهند و فضای بسیار خوبی برای مهمانی شام است. با این حال ورود و خروج به این فضا کمی سخت و مسئله‌ساز است.

زمان استفاده: وقتی فضای آشپزخانه را فقط با میز مستطیلی می‌توان پر کرد.
 

منحنی. این نشیمن منحنی تعداد زیادی مهمان را در یک آشپزخانه کوچک در خود جای می‌دهد و از تمام فضا بیش‌ترین استفاده را می‌توان کرد. با این وجود همانند نشیمن‌های Uشکل همان مشکل دسترسی را دارد.

زمان استفاده: وقتی فضای آشپزخانه را فقط با یک میز گرد می‌توان پر کرد.
 

افقی. اگر دوست دارید که نشیمن اضافه‌ای در آشپزخانه خود داشته باشید، این نوع نشیمن‌های افقی که معمولا در امتداد پنجره‌ها قرار می‌گیرند فضای بسیار خوبی برای شما به وجود می‌آوردند.

زمان استفاده: وقتی آشپزخانه شما فضای باریک و دراز دارد.
 

منحنی در کنج. استفاده از نشمین‌های منحنی در کنج آشپزخانه فضای قابل استفاده‌تری را فراهم می‌کند و در عین حال هر فرد یک تکیه‌ گاه مناسب در پشت خود خواهد داشت (و هیچ‌کس در یک گوشه گیر نخواهد افتاد).

زمان استفاده: وقتی حداکثر استفاده از فضا دغدغه اصلی شما در آشپزخانه است.

 

مواد و مصالح نشیمن‌ها
وینیل. مواد و مصالح مختلف نقش مهمی در استفاده از فضای پیرامون نشیمن‌های بازی می‌کنند. وینیل باعث می‌شود که دسترسی به نشیمن‌ها راحت باشد. در طراحی بالا استفاده خوبی از فضای کنج آشپزخانه شده است و چهار نفر می‌توانند از این فضا راحت استفاده کنند، البته اگر افراد کمی جمع‌تر بنشینند امکان استفاده 6 نفر نیز از این فضا وجود دارد.

زمان استفاده: وقتی هدف شما داشتن مواد و مصالحی بادوام و نشیمنی جذاب و زیبا است.
 

چوب. استفاده و محافظت از نشیمن‌های چوبی بسیار راحت است اما آن‌ها به‌راحتی نشیمن‌های بالشتک‌دار نیستند. این نوع نشیمن‌ها مناسب خانواده‌هایی است که فرزندان زیادی دارند. در ضمن می‌توان کوسن‌های متنوعی به این نشیمن‌ها اضافه کرد.

زمان استفاده: وقتی به یک نشیمن باداوم و ارزان‌قیمت نیاز دارید.
 

نشیمن‌های دومنظوره
نشیمن‌ها و فضاهای اضافه. نشیمن‌های طراحی بالا، که بیش‌تر از طول میز امتداد یافته‌اند، نه‌تنها دارای نشیمن‌های اضافه هستند، بلکه از فضاهای چوبی انتهایی آن‌ها به‌عنوان میز می‌توان استفاده کرد. علاوه‌بر این، اگر تعداد مهمانان شما از حد معمول بیش‌تر شود، نشیمن‌های دراز این آشپزخانه فضای کافی برای تمامی آن‌ها فراهم می‌کند. در ضمن چیدمان صندلی‌ها به‌گونه‌ای است که افراد می‌توانند به‌راحتی در این فضا رفت وآمد کنند.

زمان استفاده: وقتی به میز و نشیمن انعطاف‌پذیر نیاز دارید.
 

تخت‌خواب مهمان. اگرچه ممکن است به چنین نشیمنی در آشپزخانه نیاز نداشته باشید، اما چنین نشیمنی اگر دارای عرض کافی باشد می‌تواند به‌عنوان تخت‌خواب مهمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. البته حتما باید بالشتک‌های مختلفی را به آن اضافه کنید. با این حال به یاد داشته باشید که فقط با اضافه‌کردن بالشتک‌های زیاد می‌توان تکیه‌گاه خوبی برای افراد مهیا کرد.

زمان استفاده: وقتی نیاز به فضایی چندمنظوره دارید و فضای کافی برای مهمان خود در خانه در اختیار ندارید.
 

نشیمن‌های مفصل‌دار که به پشت باز می‌شوند. می‌توان از سطح نشیمن‌ها به‌عنوان درهای مفصل‌دار استفاده کرد و فضای خوبی در درون آن‌ها برای نگهداری از وسایل مختلف فراهم کرد. البته باید به نوع وسایلی که می‌خواهید در چنین فضایی نگهداری توجه کنید. نشیمنی که در عکس بالا می‌بنیید دارای  طراحی اقتصادی است بیش‌تر مناسب نگهداری از وسایل بزرگ است.

 

نشیمن‌های مفصل‌دار که به جلو باز می‌شوند. فرق این نشیمن‌ها با نشیمن‌های بالا داشتن تکیه‌گاه است.

 

فضاهای نگهدارنده کشویی. کشوها گران‌ترین و در عین حال پرکاربردترین فضاهای نگهدارنده هستند. از فضاهای زیرین نشیمن‌های آشپزخانه برای چنین کاری بیش‌ترین استفاده را بکنید.

 

درهای کابینتی. درهای کابینتی از درهای کشویی ارزان‌تر هستند، اما دسترسی به آن‌ها سخت‌تر است.

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه