Chidaneh.com placeholder image

میز صبحانه خوری در دکوراسیون، صبحانه‌تان را اینجا صرف کنید!

به قلم: سمیه منوچهری

وعده صبحانه به دلیل اختصاصی بودنش برای افراد خانواده، در فضایی صمیمی و غیررسمی صرف می‌شود. لذا شما در هر جای دنجی از خانه می‌توانید، میزی سرشار از صمیمیت برپا کنید. با توجه به این‌که لوازم صبحانه، نسبت به وعده‌های غذایی دیگر کم‌حجم‌تر است و همچنین زمان کوتاه‌تری برای صرف کردن آن نیاز است، درنتیجه می‌توانید کوچک‌ترین ابعاد و اندازه را برای تهیه میز و صندلی صبحانه، در نظر بگیرید.

محل قرارگیری میز صبحانه

سینا عزیزی
میز صبحانه خوری دو نفره
سینا عزیزی

چوب و هنر

اینکه شما میز را در کجای خانه قرار دهید، بستگی به فضاهایی دارد که در دسترستان است. در حد امکان میز را درجایی مستقر کنید که از نور طبیعی برخوردار باشد. تابش نور طبیعی، در هنگام صرف صبحانه، انرژی مضاعفی به شما می‌دهد.

میز صبحانه در آشپزخانه

استودیو پر
آشپزخانه سفید مدرن
استودیو پر

اگر آشپزخانه بزرگی دارید، یک میز صبحانه خوری با توجه به تعداد اعضای خانواده و ابعاد آشپزخانه‌تان در آن جای دهید. درصورتی‌که فضای آشپزخانه کوچک است، از کانتر به‌عنوان میز استفاده کنید. حداقل عرض مناسب برای پیشخوان کانتر برای صرف صبحانه، ۴۵ سانتیمتر است که در این صورت فقط ازیک‌طرف می‌توانید صندلی قرار دهید. اگر قصد قرار دادن صندلی در دو طرف کانتر را دارید، حداقل عرضی که برای کانتر در نظر می‌گیرید، ۷۵ سانتیمتر است.

میز صبحانه در پذیرایی یا نشیمن

سجاد ثقفی
میز صبحانه خوری در دکوراسیون داخلی خانه
سجاد ثقفی

درصورتی‌که فضای پذیرایی یا نشیمن شما به‌اندازه کافی وسیع است، پیشنهاد می‌کنیم، قسمت دنجی را پیدا کنید و میز صبحانه‌تان را در آنجا قرار دهید. در این حالت علاوه بر اینکه از میز برای صرف صبحانه استفاده می‌کنید، برای برگزاری مراسم عصرانه و گپ دوستانه با نزدیکان می‌توانید از میز بهره ببرید.

میز صبحانه در تراس

میز گرد صبحانه خوری

باکمی خلاقیت می‌توانید از فضاهای خارجی منزل برای صرف صبحانه استفاده کنید. نگران نباشید، منظور از فضای خارجی، دسترسی به حیاط اختصاصی خیلی بزرگ نیست. شما با داشتن یک تراس کوچک هم می‌توانید فضایی دل‌انگیز برای خوردن صبحانه به وجود بیاورید. کافی است یکدستی بر سر و روی تراس خود بکشید. وجود چند گلدان سرسبز، با گل‌های رنگارنگ، شادابی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. اگر تراس شما مسقف نیست و به دلیل اشراف به محیط بیرون و عدم حفظ محرمیت، می‌توانید از پرده‌حصیری برای پوشش و مسقف کردن آن استفاده کنید. اسپری آبی تهیه کنید و هرروز صبح همراه آبیاری گیاهان به حصیر هم آب بپاشید. این کار علاوه بر ایجاد بوی خوش چوب، هوای تراس را خنک می‌کند.

ابعاد مناسب میز و صندلی صبحانه خوری

فروزان رحمانی
میز صبحانه خوری دو نفره چوبی
فروزان رحمانی

خوشبختانه امروزه، انواع میز و صندلی با ابعاد گوناگون تولیدشده است. شما مناسب با متراژ فضا، می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. میز و صندلی‌های تاشو، انتخابی مناسب برای خانه‌های کوچک است. در صورت نیاز به فضای بیشتر، به‌راحتی آن را جمع کنید. همچنین استفاده از میزهای گرد، گزینه مناسب دیگری، برای فضاهای محدود است.

اندازه استاندارد قطر میز گرد:

  • دونفره، ۶۰ تا ۶۵ سانتیمتر.
  • چهارنفره، ۹۰ تا ۹۵ سانتیمتر.
  • شش‌نفره، ۱۱۰ تا ۱۵۵ سانتیمتر است.

مراکز خرید میز صبحانه خوری

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
میز صبحانه خوری تاشو سفید
فروشگاه اینترنتی شیک و تک
کاج گالری
میز و صندلی صبحانه خوری 4 نفره طرح گل پایه گلدانی کد 1003L
کاج گالری
مبلمان، سرویس خواب و دکوراسیون ماسو
میز و صندلی صبحانه خوری کم جا
diamondمبلمان، سرویس خواب و دکوراسیون ماسو

سهروردی جنوبی، حسن‌آباد، یافت‌آباد و دلاوران از مراکز مهم خرید میز صبحانه خوری در تهران هستند.

شما میتوانیدبا بودجه‌ای بین ۴۵۰٬۰۰۰ تا ۲٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان، به میز موردعلاقه‌تان دست پیدا کنید.

برای خرید انواع میز صبحانه در سایت چیدانه به قسمت کالا بروید و بعد از آن مبلمان و سپس میز غذاخوری را انتخاب کنید. 

نویسنده:سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
علی محمدی در تاریخ 14 آذر 1396
مطلب بسیار زیبایی بود http://www.parsingraphic.com

ثبت دیدگاه