Chidaneh.com placeholder image

انواع پاراوان منزل، این دیوارهای متحرک را دست کم نگیرید!

به قلم: سمیه منوچهری

یکی از عناصر اصلی که فضاها را از یکدیگر تفکیک می‌کند دیوار است؛ ولی ما در برخی موارد نیاز داریم، بیشتر از آن‌که یک دیوار فضا را تقسیم کرده، خودمان تقسیمات بیشتری ایجاد کنیم. یکی از عناصر مهم که در این زمان به کمکمان می‌آید، پاراوان است.

پاراوان در نشیمن

سرویس خواب بالسا

پاراوان ها به دلیل سبکی، تنوع در نقش و طرح، قابلیت جابه‌جایی و تنوع در نوع متریال در بین مردم محبوبیت خاصی دارند. شما با خریداری یک پاراوان در خانه می‌توانید فضاهای کاربردی‌تری خلق کنید.

پاراوان در پذیرایی

در صورتی که قصد تهیه ی محصولی مشابه نمونه های موجود در عکس را دارید؛ می توانید از طریق سفارش آنلاین خدمات و کالا در چیدانه اقدام نمایید!

کارایی پاراوان در منزل

[[nid:202821]]

چنانچه شما یک خانم خانه‌دار باشید و به کار خیاطی علاقه داشته باشید می‌توانید فضای اختصاصی برای خود ایجاد کنید. با قرار دادن یک پاراوان زیبا در مقابل میز خیاطی می‌توانید اتاق کاری مناسب بسازید.

مطلب مرتبط: چگونه دید سرویس بهداشتی به پذیرایی را ببندیم؟

گره و مبلمان آل یاسین
طراحی پارتیشن چوبی
goldگره و مبلمان آل یاسین

نقش پاراوان در منزل می‌تواند به‌صورت دکوری باشد. اگر تمایل دارید یک عنصر کاربردی و دکوری برای خانه‌تان تهیه کنید باید گفت پاراوان می‌تواند گزینه خوبی باشد. این عنصر علاوه بر کارا بودن از زیبایی باشکوهی هم برخوردار هست. پاراوان های منبت‌کاری شده مناسب فضاهای سنتی و کلاسیک است. البته بسیار گران‌تر از انواع دیگر هستند.

گره و مبلمان آل یاسین
پاراوان و پارتیشن چوبی
goldگره و مبلمان آل یاسین

اگر قصد دارید قسمتی از خانه را بپوشانید تا از دید عموم مخفی باشد پاراوان می‌تواند انتخاب خوبی باشد. گاهی این عنصر زیبا و کاربردی می‌تواند قسمتی از دیوار را که ترک‌خورده یا بدشکل شده است را بپوشاند و علاوه بر آن حالت دکوری هم داشته باشد.

انواع پاراوان

دکوری و تزیینی
پاراوان
دکوری و تزیینی

پاراوان ها معمولاً به دو صورت طراحی و تولید می‌شوند. یکی پاراوان های پایه‌دار و دیگری بدون پایه هستند. در پاراوان‌های بدون پایه باید عرض لته‌ها در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر باشد. چنانچه اندازه عرض لته‌ها کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از حد استاندارد باشد ،مقاومت ایستایی پاراوان کم می‌شود و با کوچک‌ترین ضربه‌ای بر روی زمین رها می‌شود. برای پایداری بیشتر پاراوان، باید آن را به‌صورت هفت و هشتی قرارداد.یک پاراوان مناسب بهتر است ۳ تا ۴ لته داشته باشد تا پایداری مناسبی داشته باشد. ارتفاع استاندارد برای این عنصر ۱۸۰ سانتیمتر است.

گروه هنری نقشینه
پارتیشن پاراوان برای دکوراسیون ورودی منزل
گروه هنری نقشینه

چنانچه قصد خرید پاراوان پایه‌دار رادارید حتماً به فضایی که پایه‌ها اشغال می‌کنند توجه داشته باشید. پاراوان پایه‌دار را نباید در محل‌های پرتردد استفاده کنید. احتمال پاگیر بودن آن زیاد است. به هماهنگی بین پایه‌ها و ابعاد پاراوان توجه داشته باشید. چنانچه ابعاد پایه‌ها استاندارد نباشند نمی‌توانند وزن پاراوان را تحمل کند.

جنس پاراوان

دکوراسیون یاشیل
پاراوان / پارتیشن جداکننده
دکوراسیون یاشیل

متریال بکار رفته در ساخت پاراوان متفاوت است. شما باید مناسب با سبک چیدمان خانه طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. چوب می‌تواند یک گزینه مناسب برای قاب آن باشد. چوب علاوه بر سبکی می‌تواند گرمای خوبی به محیط القا کند. در مورد پرده پاراوان هم بهتر است متریالی انتخاب کنید که با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد. شما می‌توانید از جنس و طرح پارچهٔ مبلمان یا پرده‌تان برای پاراوان استفاده کنید.

هزینه و محل خرید پاراوان

شما می‌توانید انواع پاراوان را با هزینه‌ای در حدود ۱۵۰٬۰۰۰ تا ۵۰۰٬۰۰۰ تومان خریداری کنید. بورس فروش پاراوان در تهران پل چوبی در خیابان انقلاب است.

پارتیشن اداری شاددل
پاراوان درخت و گل
پارتیشن اداری شاددل
ونوس لیزر
پاراوان رنگی | مدل سوکار
ونوس لیزر
ونوس لیزر
پاراوان
ونوس لیزر

نویسنده: سمیه منوچهری|تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه