Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه دانشجویی، چک لیستی برای یک آشپزخانه کم هزینه!

به قلم: کیمیا مرادی

دانشجوهای ورودی بهمن این روزها سرشان گرم گرفتن خوابگاه یا اجاره یک آپارتمان نقلی است، البته با چاشنی نگرانی! خب همه چیز اولین بارش از همه سخت تر است چه برسد به اولین تجربه زندگی مستقل. اگر قصد دارید یک آپارتمان دانشجویی اجاره کنید بهتر است با چیدانه همراه باشید، می خواهیم در مورد دکوراسیون آشپزخانه دانشجویی صحبت کنیم. داشتن یک دکوراسیون مناسب از استرس و نگرانی های فرزند دانشجوی شما برای زندگی مستقل می کاهد.

فکتور

آشپزخانه دانشجویی

چوب و هنر

استودیو پر
آشپزخانه چوبی
استودیو پر

دکوراسیون آشپزخانه را در صدر لیستتان قرار دهید

دکوراسیون آشپزخانه بسیار مهم است چون در یک سوییت دانشجویی اگر آشپزخانه بهم ریخته باشد انگار تمام خانه بهم ریخته است. البته قبل هر خریدی باید تکلیف رنگ را مشخص کنید. بعد از اجاره ببینید کاشی های آشپزخانه یا کابینت ها چه رنگی هستند و با توجه به آنها برای پرده ها و رنگ سایر لوازم تصمیم بگیرید. یادتان باشد شما قرار نیست در یک آپارتمان دانشجویی تغییر اساسی ایجاد کنید.

اگر در زمینه طراحی دکوراسیون آشپزخانه دانشجویی خود یا فرزندتان نیاز به کمک بیش تری دارید از اهالی فن در چیدانه کمک بگیرید:

تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
چیدمان آشپزخانه
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
ست آشپزخانه طرح آفتابگردان
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

این وسایل را در چک لیست آشپزخانه یادداشت کنید

این که چه وسایلی را باید در چک لیست آشپزخانه دانشجویی جا داد بستگی به شما دارد، اما در اینجا مهم ترین وسایل آشپزخانه دانشجویی را لیست کرده ایم.

بهارخانه
قابلمه سفالی
بهارخانه

1- قابلمه و ماهیتابه مناسب دکوراسیون آشپزخانه دانشجویی

 قابلمه و ماهیتابه بهتر است در دو سایز کوچک، متوسط خریداری شوند و یک ماهیتابه بزرگ در دار هم بهتر است تهیه کنید؛ این هوشمندی شما را می رساند چون علاوه بر ماهیتابه به عنوان قابلمه هم استفاده می شود. شما می توانید هر کدام را به صورت تک تک خریداری کنید و یا یک سرویس هفت تا ده پارچه تهیه کنید که البته بستگی به جنس و برند تولید کننده قیمتش متغیر خواهد بود. مقرون به صرفه ترین جنس قابلمه روی است اما آشپزی با آن کار سختیست و شست و شوی آن ها کاری وقت گیر است. اگر به دنبال یک خرید مقرون به صرفه برای آپارتمان دانشجویی هستید یک سرویس هفت پارچه طرح گرانیتی را پیشنهاد می کنم. این نوع قابلمه ها در برندهای زیادی تولید می شوند و قیمتشان از 130000 تومان شروع می شود تا 400000 تومان. دوام متوسطی دارند و کفاف چهار سال تحصیل را خواهند داد.

لیندو
قابلمه استیل تک دسته 18 سانتی با درب بلور پیرکس
لیندو

اگر در فکر تهیه یک ست قابلمه استیل هستید باید بدانید که سایز 16، 20 و 24 را لازم دارید و به ترتیب دارای قیمت 95000، 100000 و 145000 تومان هستند. دوام نسبتا بهتری دارند اما قیمت بالاتری هم دارند.

چینی زرین ایران
ظرف پاستا
چینی زرین ایران

چینی زرین ایران
ظرف پذیرایی دو طبقه آسترو
چینی زرین ایران

2- ظروف دانشجویی مناسب دکوراسیون آشپزخانه دانشجویی

منظورمان از ظروف بشقاب ها و لیوان هاست. فکر می کنید برای چند نفر باید تهیه شوند؟ درست است که دانشجوها به بشقاب و لیوان اعتقادی ندارند و چند نفره به سمت قابلمه حمله ور می شوند اما شما به اندازه 4 تا 8 نفر ظرف تهیه کنید. قاشق و چنگال را به اندازه 10 تا 12 نفر خریداری کنید چرا که در یک سوییت دانشجویی همیشه کمبود قاشق و چنگال حس می شود! برای ظروف زیاد هزینه نپردازید یک دست 6 عددی لیوان شیشه ای را می توانید در حدود 15000 تا 60000 تومان خریداری کنید و یک پارچ را در حدود 12000 تا 60000 تومان. بهتر است بیش تر از این هزینه نکنید!

[[nid:47072]]

چینی زرین ایران
ظرف سه پارچه مای سلف 9 خانه
چینی زرین ایران

برای خرید بشقاب های غذا خوری نیازی نیست سراغ مارک های معروف بروید یادتان باشد شما در حال خرید جهیزیه نیستید پس اگر به جای جنس مرغوب یک جنس نسبتا متوسط خریداری کنید؛ هیچ اتفاقی نمی افتد. شما حتی در یک خرید مقرون به صرفه هم می توانید هماهنگی و پیوستگی رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه دانشجویی را رعایت کنید به طور مثال اگر لیوان های شیشه ای را رنگی تهیه کردید، بشقاب ها را سعی کنید متناسب با آنها بخرید؛ مثلا طرح بشقاب ها به رنگ لیوان ها باشد. در مجموع برای یک ست 6 عددی بشقاب بیش تر از 60000 تومان هزینه نپردازید. برای داشتن یک دکور عالی نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید!

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری کابینت های آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

3- وسایل نظم دهنده یاری رسان آشپزخانه کوچک دانشجویی

وسایل نظم دهنده شاید در نظر شما از ملزومات یک آشپزخانه دانشجویی نباشد. آشپزخانه دانشجویی معمولا بسیار کوچک است و همه چیز باید در کم ترین زمان ممکن پیدا شود پس داشتن نظم دهنده های درون کابینتی و بیرون کابینت ها مانند: جای ادویه و حبوبات بسیار لازم و ضروری است. این نظم دهنده ها را با قیمت ناچیزی می توانید تهیه کنید؛ البته که قیمت های متغیری در بازار وجود دارند. یک جا ادویه ای در حدود 25000 تا 100000 تومان قیمت دارد و حتی بالاتر. شما در همین حدود خریداری کنید و یک ست 5 عددی جا حبوباتی هم تهیه کنید. نیازی نیست ولخرجی کنید، یک نظم دهنده حبوبات از جنس پلی کربنات حدود 24000 تومان قیمت دارد.

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
اکسسوری آشپزخانه
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

اگر شما هم در حال آماده سازی فرزندتان برای شروع یک زندگی مستقل هستید چیدانه را دنبال کنید در مطلب بعدی در مورد مبلمان دانشجویی صحبت خواهیم کرد. برای آگاهی از جدید ترین مطالب به کانال چیدانه بپیوندید.

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه