Chidaneh.com placeholder image

8 راز اسباب کشی به خانه جدید، همه چیز را نگذارید دقیقه نود!

به قلم: تحریریه چیدانه

یادتان است قصه منزل کوچک من از کجا آغاز شد؟ تازه یک ماه بعد از آن هم درگیر تصمیم گیری برای این بودم که چه چیزهایی را ببرم و چه کارهایی را انجام دهم؟!
به هر صورت روز موعود فرارسید و قرار است دو روز دیگر به خانه جدیدم نقل‌مکان کنم. مقدماتی را که باید در این مدت یک‌ماهه فراهم می‌کردم و در قسمت قبل شرح دادم، تقریبا انجام شد. سعی کردم تا جایی که می‌شود کاری را برای دقیقه نود نگذارم، اما آدمی است دیگر، گریزی از ذات راحت‌طلب خود ندارد و همیشه کارهایی را تمام نکرده برای لحظه آخر باقی می‌گذارد. این بار می‌خواهم به این کارهای باقی‌مانده و اقداماتی که باید در روز جابه‌جایی صورت گیرد اشاره‌کنم.

وصل کردن اینترنت قبل از ورود به خانه جدید

تابلو فرش ریحان

1. وصل کردن اینترنت قبل از ورود به خانه جدید

این‌یکی از آن کارهایی است که باید حداقل یکی دو هفته قبل از رفتن به خانه جدید برای آن اقدام می‌کردم و این دیر جنبیدن به بهای بی اینترنتی در هفته اول ورود به خانه‌ام تمام می‌شود. مثل همیشه نیمه پر لیوان را می‌بینم و این فرصت رهایی از اینترنت را برای رسیدگی بهتر به کارهای خانه در بدو ورود مغتنم می‌شمارم.

به نام زدن امور خدماتی قبل از اسباب کشی به خانه جدید

2. به نام زدن امور خدماتی قبل از اسباب کشی

امور خدماتی مانند برق، تلفن، آب، گاز، شارژ ساختمان و سایر مواردی که از این به بعد باید به نام من باشند را باید حتما قبل از ورود به خانه پی گیری می‌کردم تا در هنگام حضورم به مشکلی برنخورم. درصورتی‌که ملک اجاره‌ای باشد، فقط در برخی از این موارد مانند شارژ ساختمان باید جابه‌جایی به مدیریت اطلاع داده شود، اما در صورت خریداری ملک برای تغییر نام همه امور خدماتی باید به سازمان مربوطه مراجعه کرد.

کودکان، گیاهان و حیوانات خانگی در روز اسباب کشی

3. کودکان، گیاهان و حیوانات خانگی در روز اسباب کشی

من که کودک یا حیوان خانگی ندارم، اما برای روز جابه‌جایی باید حواسم به گیاهانم باشد. گیاهان هم، چون بی‌حرکت و بی‌آزار هستند مشکلی ایجاد نمی‌کنند، اما اگر فرزند خردسال یا حیوان خانگی در خانه دارید حتما در این روز موعود به فامیل یا دوست خود بسپارید؛ چون واقعا سخت است که هم حواستان به وسایل و جابه‌جایی آنها باشد و هم کودک یا حیوان خانگی خود را کنترل کنید.

به‌روز کردن اطلاعات تماس و آدرس در بدو ورود به منزل جدید

4. به‌روز کردن اطلاعات تماس و آدرس در بدو ورود به منزل جدید

یکی از موارد مهمی که باید در همان بدو ورود به منزل جدید جدی بگیرم و برایش اقدام نمایم، تغییر شماره تماس و آدرس در هرجایی است که آنها را ثبت کرده‌ام؛ از ارسال پیامک اطلاع‌رسانی شماره جدید منزلم به دوست و آشنا گرفته تا تغییر آدرس پستی منزل در اداره‌ها و سازمان‌های مختلف یا جاهایی که اشتراک دارم. این کار هم به نفع خودم است هم ساکنین جدید منزل قبلی‌ام.

جعبه باز در روز جابه‌جایی

5. جعبه باز در روز جابه‌جایی

در روز جابه‌جایی حتما جعبه‌ای را به وسایل کمکی اختصاص می‌دهم که در روزهای ابتدایی نیاز دارم و این جعبه را نه بسته‌بندی می‌کنم و نه در جایی دور از دید و دسترس خود قرار می‌دهم. در این جعبه کلیدها، ابزارهایی مثل قیچی و چسب، کیسه‌های پلاستیکی، پارچه‌های گردگیری و… قرار می‌دهم. نگه‌داشتن همه این وسایل در کنار هم‌زمان و انرژی زیادی را برایم ذخیره می‌کند.

تمیزکاری پیش از ورود به خانه جدید

6. تمیزکاری پیش از ورود به خانه جدید

ساکن هر خانه موظف است قبل از ترک، آنجا را کاملا تمیز نماید و مانند روز اول به ساکن بعدی تحویل دهد، اما متأسفانه برخی به این مورد توجهی نمی‌کنند. برخی هم مثل من فقط در صورتی راضی می‌شوند که خودشان بر تمیزکاری نظارت کنند که به همین دلیل باید روز قبل از جابه‌جایی به خانه جدیدم بروم و با کمک نیروی خدماتی شرکت نظافتی که به‌تازگی کشف کرده‌ام از بالا تا پایین خانه را برق بیندازم.

تدارک چندین دسته‌کلید برای خانه جدید

7. تدارک چندین دسته‌کلید برای خانه جدید

می‌دانم در روز جابه‌جایی این‌قدر همه‌چیز درهم‌برهم است که امکان گم‌شدن دسته‌کلیدم خیلی زیاد است و برای پیش‌گیری از دردسری که ممکن است این‌گونه حاصل شود، حتما روز قبل از جابه‌جایی به کلیدسازی می‌روم و از روی کلیدهای منزل جدیدم چندین دسته‌کلید جدید می‌سازم تا به بقیه اعضای خانه نیز بدهم و برای خود نیز زاپاس داشته باشم.

جعبه شب اول جا به جایی

8. جعبه شب اول جا به جایی

همان‌طور که برای روز جابه‌جایی یک جعبه باز برای وسایل کمکی در نظر می‌گیرم برای شب اول بعد از جابه‌جایی نیز جعبه‌ای از لوازم ضروری مثل وسایل خواب جمع‌وجور، آب‌معدنی، چای و قند، فلاکس، لباس عوضی و دیگر وسایل این‌چنینی تدارک می‌بینم. این تدارکات، آرامش خیالم را در میان آن همهمه و شلوغی روز موعود فراهم می‌آورد تا برای استراحت و خواب مجبور نباشم بین آن‌همه وسیله بگردم.

چنانچه در حال اسباب کشی به خانه جدید هستید و نیاز به کمک دارید، می توانید از طریق سفارش کالا و خدمات در چیدانه، کمک های لازم خود را دریافت کنید!

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه