Chidaneh.com placeholder image

شلف نردبانی، آستین بالا بزنید و خودتون بسازیدش!

به قلم: تحریریه چیدانه

شلف نردبانی: نظرتان چیست دست به کار شوید و یک شلف نردبانی بسازید؟ شلف ها کاربرد های بسیاری دارند و جزء اکسسوری های نظم دهنده منزل به حساب می آیند. امکان ندارد کسی بگوید من به شلف در منزلم نیازی ندارم! تا انتهای مطلب با چیدانه همراه باشید! ما هرآنچه شما برای ساخت یک شلف نردبانی نیاز داشته باشید را بیان میکنیم.

 

قالیشویی ادیب

شلف نردبانی چوبی 5 طبقه با گلدان در کنارش

خرید چوب برای ساخت شلف نردبانی

زیبایی این پروژه در این است که شما می توانید هر نوع چوبی را استفاده کنید. اگر از پروژه های قبلی خود تخته چوب یا ام دی افی باقیمانده است هم می توانید استفاده کنید. با این کار در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد. چوب ها را می توانید از نجاری ها یا کارگاه های ساخت مبلمان تهیه کنید. حتی می توانید تکه چوب های بریده شده بلا استفاده آن ها را به خود به منزل بیاورید.

مطالب بیشتر: انواع شلف های دکوری در دکوراسیون منزل

شلف نردبانی چوبی

بدانید! بهتر است قطعات چوبی که انتخاب می کنید ضخامت یکسان داشته باشند و هنگام خرید دقت کنید که تخته ها تاب نداشته و کاملا صاف باشند.

مطالب بیشتر: مدل شلف دیواری، 12 مدل پرکاربرد درخانه های چیدانه

شلف ایستاده چوبی

پایه ها را برش بزنید

ابتدا دو پایه کناری را برش بزنید. برای این کار از اره های معمولی هم می توانید استفاده کنید. حالا جای طبقات را با یک مداد علامت گذاری کنید. هنگام اندازه گیری حواستان باشد ضخامت طبقات را هم حساب کنید.

مطالب بیشتر: روش نصب شلف روی دیوار، چه باید کرد؟

ابعاد شلف چوبی

طبقات شلف نردبانی را آماده کنید

طول طبقات باید یکسان باشد و این عرض طبقات است که هرچه بالاتر می رود کم تر می شود. به اندازه گذاری هایتان دقت کنید، شما میخواهید یک شلف نردبانی کاربردی داشته باشید پس در کاهش عرض طبقات بالایی افراط نکنید.

مطالب بیشتر: طراحی شلف های خلاقانه برای دکوراسیون داخلی منزل

شلف ایستاده چوبی

قطعات شلفتان را سرهم کنید

برای اتصال قطعات راهکارهای متفاوتی وجود دارد شما می توانید با پیچ کردن این کار را انجام دهید یا از سایر اتصالات استفاده کنید. به همین راحتی شما صاحب یک شلف نردبانی می شوید. اگر از چوبهای مختلف استفاده کرده اید بهتر است در آخر شلف نردبانیتان را رنگ بزنید تا قطعاتش با هم هماهنگی پیدا کنند.

مطالب بیشتر: ساخت شلف دیواری، به همین سادگی به همین زیبایی!

شلف ایستاده در اتاق

شلف ایستاده سفید

سخن آخر

این شلف های ایستاده در عین زیبایی بسیار کاربردی هستند و میتونید هر جای منزل بزارید و استفاده کنید و وسایل دکوری روی آن قرار دهید. برای ساخت شلف ایستاده اندازه، ارتفاع، رنگ و… میتواند به سلیقه خودتان تغییر کند.

 

برای ساخت و سفارش شلف نردبانی در مدل های متنوع می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه