Chidaneh.com placeholder image

خانه تکانی عید، شستن هر وسیله ای راهی داره!

به قلم: تحریریه چیدانه

از هر چه بگذریم سخن خانه تکانی خوش تر است! چه بخواهیم و چه نخواهیم باید در این روزهای اسفندماه، خانه تکانی عید را انجام دهیم و بعد از همه این کارها به سراغ هیجانات خرید عید نوروز و مهیا کردن وسایل هفت سین باشیم. خانه تکانی عید شامل تمیز کردن فضا و سطوح مختلفی می شود که هر کدام هم شیوه مخصوص به خود را دارد. از کف و دیوار خانه گرفته تا وسایل برقی و ظروف را باید کامل و با اصول صحیح تمیز کرد تا علاوه بر رفع جرم و آلودگی، آسیبی به آنها وارد نشود. در این مطلب به سراغ مطالب منتشر شده پیشین چیدانه می رویم و با تفکیک وسایل شما را برای خانه تکانی سریع و راحت تر راهنمایی می کنیم.

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • خانه تکانی عید با تمیز کردن سطوح کف و دیوار ها
  • تمیز کردن لوازم خانگی در آشپزخانه
  • تمیز کردن ظروف آشپزخانه
  • تمیز کردن وسایل برقی منزل
  • تمیز کردن وسایل و مبلمان نشیمن

 

خانه تکانی عید

خانه تکانی عید با تمیز کردن سطوح کف و دیوار ها

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مکان های خانه تکانی عید کف و دیوار ها است. برای اکثر افراد تمیز کردن این سطوح برای عید کاری خسته کننده و دشوار است، مخصوصا اگر خانه بزرگ باشد. برای شروع تمیز کردن سطوحی مثل کف و دیوار ها اول باید بدانید که هر نوع سطحی با توجه به جنس متریال آن باید تمیز شود. شناخت سطوح و نوع تمیز کردن با شوینده های مختلف، کار خانه تکانی عید را راحت تر و هوشمندانه تر می کند تا هر چه سریع تر تمام شود. در ادامه 

مطلب منتشر شده: بهترین راه ها برای تمیز کردن کف خانه

تمیز کردن کف

خانه تکانی عید با تمیز کردن کفپوش چوبی

اگر کف خانه ی شما چوبی است، مطمئنا تمیز نگه داشتن آن چالشی بزرگ برای شماست. برای تمیز کردن کفپوش چوبی تان جنس آن مهم نیست که از چه چوبی ساخته شده است، بلکه پرداخت روی آن در اینجا اهمیت دارد. برای تمیز کردن کفپوش های چوبی دقت کنید مواد شوینده به دلیل قدرت تمیز کنندگی بالایی که دارند بهتر است بعد از تمیز کردن و از بین بردن لکه ها، حتما به طور کامل مواد شوینده را از روی سطوح چوبی پاک کنید تا به مرور زمان آسیب جدی به کف پوش وارد نشود. این نکته در خانه تکانی عید حائز اهمیت است که تمیز کردن سطوح باید به گونه ای باشد تا لوازم صدمه نبینند و بعد از مدتی از بین نروند. اگر دیدید  برای خانه تکانی عید لکه ها یا کثیفی روی سطوح با مواد شوینده معمولی پاک نمی شود بهتر است فکر دیگری برای آن بکنید تا با زیاده روی در شستن آن را از بین ببرید.

مطلب منتشر شده: راه حل های ساده برای تمیز کردن کفپوش چوبی

تمیز کردن لکه ها از سنگ مرمر

خانه تکانی عید با تمیز کردن سنگ مرمر 

بیش از هر راه کاری بهتر است سنگ مرمر خود را تمیز نگه دارید! یعنی اگر به طور اتفاقی لکه هایی مانند غذا، کچاپ، چربی ها و…. روی سنگ مرمرتان ریخت سریعا آن را پاک کنید تا اثر اسیدی روی سنگ ایجاد نکند و لکه ای از آن باقی نماند.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن سنگ مرمر، راه حل های فوری فوتی!

شرکت معماری دکوکو
دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کلاسیک
شرکت معماری دکوکو

خانه تکانی عید با رفع جرم کاشی و سرامیک

در مورد کاشی های سرامیکی، مراقبت مداوم کلید اصلی است. این متریال ها زیاد گرد و خاک می گیرند، بنابراین حداقل هفته ای دو بار آن ها را جارو برقی بکشید با استفاده از سری با موی های نرم برای جلوگیری از خراشیدگی و آسیب زدن بهترین گزینه برای تمیز کردن این سطوح در عید است. این کار از انباشته شدن آشغال های ریز در درزهای سرامیک ها جلوگیری می کند.

مطلب منتشر شده: رفع جرم کاشی و سرامیک، آسان ترین روش ها

تمیز کردن شیشه

خانه تکانی عید با تمیز کردن شیشه پنجره

 تمیز کردن شیشه پنجره کمی خسته کننده است! اگر وقت زیادی صرف این قضیه کرده باشید به خوبی منظور این جمله را درک می کنید. بنابراین بهتر است قبل از اینکه به مرحله خستگی برسید، مطمئن باشید که آن را به درستی انجام می دهید. برای تمیز کردن شیشه ها مهم ترین نکته، بر جای ماندن رد تمیز کردن و پرز روی پنجره است. برای جلوگیری از این اتفاق دستمال ها و شیشه پاک کن های مخصوص و بدون پرزی در بازار موجود است که می توانید از آن ها برای پاک کردن لکه و گرد و خاک روی شیشه استفاده کنید. به این صورت خانه تکانی هوشمندانه این برای عید خواهید داشت تا در زمان و انرژی صرفه جویی کنید.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن شیشه، لازمه چند اشتباه رایج رو بدونین!

تمیز کردن شومینه با خمیر تارتار

خانه تکانی عید با تمیز کردن شومینه

 برای خانه تکانی عید، پیش از تمیز کردن شومینه باید اقدام به حذف همه خاکسترهای موجود در اجاق شومینه کنید، برای این منظور با کمک جارو و خاک انداز خانگی همه ی خاکسترها را جمع کرده و داخل یک کیسه محکم ببنید. توجه داشته باشید هیچ گونه آلودگی در این فضا باقی نمایند چرا که باعث پخش شدن این غبارات در فضاهای دیگر خانه ی شما می شود.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن شومینه با 3 روش ساده خانگی

تمیز کردن دیوار

خانه تکانی عید با تمیز کردن دیوار منزل

دیوارها با وجود عمودی بودن، جزو سطوحی هستند که غالبا آلودگی بسیاری را به خود جذب می کنند، اگر شما جز آن دسته از خانواده های بچه دار هستید بنابراین حتما یکی دوبار با حضور لکه هایی مثل مداد و جوهر یا اثر انگشت روی دیوارهای خود رو به رو شدید.

مطلب منتشر شده: ساده ترین راه ها برای تمیز کردن دیوار منزل!

تمیز کردن کاغذ دیواری

خانه تکانی عید با تمیز کردن کاغذ دیواری منزل

 بسته به نوع٬ جنس لایه های کاغذ و همچنین چسب مورد استفاده در اجرای کاغذ دیواری روش های متفاوتی برای شست و شوی آن پیشنهاد می شود که توجه به آنها می تواند عمر کاغذ دیواری را افزایش داده و هزینه تعویض و نیاز به خرید مجدد کاغذ دیواری را رفع کنید.

مطلب منتشر شده: بهترین راه ها برای تمیز کردن کاغذ دیواری منزل!

شستن سینک

تمیز کردن لوازم خانگی در آشپزخانه

خانه تکانی عید با تمیز کردن سینک ظرفشویی

 سینک های ظرفشویی به سبب آنکه محل شستشوی ظروف کثیف می باشد و غیر مستقیم با مواد غذایی و سلامت ما در ارتباط است نظافت آن اهمیت بسیاری دارد به علاوه اینکه همواره در معرض دید همگان قرار دارد و چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ نظافت هر خانم خانه داری تمایل دارد همواره سینک ظرفشویی تمیز و براقی داشته باشد. برای تمیز کردن سینک یک اسکاژ تمیز، شوینده مناسب و کمی آب چوش برای پاک کردن چربی ها کافیست تا سینک ظرفشویی را برق بیاندازید.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن سینک ظرفشویی، سریع ترین راه کارها!

پاک کردن کابینت

خانه تکانی عید با پاک کردن لکه کابینت ها و سطوح چوبی

 برای پاک کردن کابینت های ام دی اف ابتدا گرد و خاک آن را با یک دستمال خشک بگیرید. در مرحله بعد می‌توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل نموده و با اسفنج بر روی کابینت بکشیم تا به خوبی تمیز شود. یک نکته در رعایت تمیز کردن کابینت های ام دی اف استفاده از دستمال نم دار و آغشته به مواد شوینده البته به جز مواد شوینده ای مانند وایتکس، مواد شوینده الکل دار و… می باشد.

مطلب منتشر شده: ساده ترین روش پاک کردن لکه کابینت ها و سطوح چوبی!

تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

خانه تکانی عید با تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

 برای خانه تکانی عید، اگر شما هم در منزل تان دارای دوش های شیشه ای هستید، مطمئنا تمیز کردن آن ها برایتان معضل بزرگی است. هر بار که یکی از اعضای خانه دوش می گیرد، شیشه ها پر از لکه های آب می شود و اگر زود به زود آن ها را تمیز نکنید، سر و کله ی جرم ها و قارچ ها هم پیدا می شود. اگر جرم روی شیشه کابین زیاد است می توانید از یک محلول جرم گیر ملایم استفاده کنید و با برس مخضوص حمام آن ها را پاک کنید. 

مطلب منتشر شده: تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

خانه تکانی عید با پاک کردن جرم و رسوب شیرآلات

 لکه های کوچک سفید روی شیر آب، براقی و شفافیت شیرآلات را از بین می برند و علت پیدایش این لکه ها بر اثر رسوب کردن مواد معدنی و آهک موجود در آب بر سطح شیر آب می باشد، پس با توجه به استفاده ی مدارم از شیرآلات باید در فواصل کوتاهی اقدام به تمیز کردن شیرآلات نمایید و در پایان هر روز و خشک نمودن توسط حوله ای نرم لازم است.

مطلب منتشر شده: پاک کردن جرم و رسوب شیرآلات به آسانی!

سردوشی حمام

خانه تکانی عید با رسوب زدایی سردوش حمام

نمی توان فضای حمام را با وجود اینکه مدام با آب و مواد شوینده ارتباط دارد، به حال خود رها کرد. اگر سر دوشی حمام شما آب را در تمام جهات به بیرون می فرستد، یا اگر جریان آب دوش حمام بسیار کم شده است، بدانید که حفره ها و سوراخ های روی سر دوش حمام با مواد معدنی موجود در آب گرفته است. 

مطلب منتشر شده: رسوب زدایی سردوش حمام، شدت آب را مانند روز اول کنید!

شستن روبالشتی ها

خانه تکانی عید با شستن لحاف و پتو

 همه ما با علل و اهمیت شستن کالای خواب آشنا هستیم، اگر بتوانید کالای خواب خود را زیر میکروسکوپ قرار دهید قطعا با ملحفه‌ های تخت خود را زیر میکروسکوپ بگذارید، از آن چه می‌ بینید متعجب می شوید، تقریبا در هر کالای خوابی غباراتی متشکل از موجودات ریز میکروسکوپی وجود دارد که از سلول های مرده پوست تغذیه می کنند و تنها راه حل کنترل این موجودات شستشوی منظم کالاهای خواب تان می باشد.

مطلب منتشر شده: شستن لحاف و پتو، صفر تا صد شستشوی کالای خواب!

پاک کردن چربی روی هود

خانه تکانی عید با تمیز کردن هود آشپزخانه

 در زمان آشپزی تکه های کوچکی از غذا و خصوصا روغن به اطراف پرتاب می شوند که موجب کثیف شدن آن می گردند و در این مورد هود آشپزخانه پیشتاز است و به دلیل خاصیت مکندگی که دارد، چربی زیادی را جذب می کند.

مطلب منتشر شده: چطور از لکه چربی روی هود خلاص شوم؟

تمیز کردن ماکروفرها با شوینده های طبیعی

خانه تکانی عید با تمیز کردن مایکروفر

حتما شنیده اید که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، خب این جمله فقط در مورد سلامتی کاربرد ندارد و حتی برای ماکروفرها هم صدق می کند. حتما برای هر چیزی که داخل ماکروفر قرار می دهید سرپوش مخصوص داخل ماکروفر را بگذارید، با این کار تمیز کردن ماکروفرتان تا مدت زیادی محدود به شستن همان درپوش خواهد بود.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن مایکروفر با راه حل های سریع و آسان!

تمیز کردن اجاق گاز

خانه تکانی عید با تمیز کردن اجاق گاز

یکی از اتفاقات رایجی که برای خانم های خانه دار پیش می آید و باعث نگرانیشان می شود، خش افتادن سطح اجاق گاز و تمیز کردن اجاق گاز است. این مساله زمانی نگران کننده تر می شود که از اجاق گازهای شیشه ای و استیل استفاده شود.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن اجاق گاز، چگونه خط و خش را از بین ببریم؟!

تمیز کردن یخچال

خانه تکانی عید با تمیز کردن یخچال و فریزر

 به دلیل رطوبت موجود در یخچال فریزر، انتقال آلودگی به آسانی صورت می گیرد، بنابراین احتیاط و مراقبت زیادی باید انجام شود. ضمنا در یخچال فریزر های پر، بعضی از کالاها پنهان و موجب اتلاف مواد غذایی می شوند. یک یخچال تمیز نه تنها ظاهر و بوی بهتری دارد، بلکه دارای کارآیی بهتری است و می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

مطلب منتشر شده: چگونه یخچال و فریزر خود را تمیز کنیم؟

خانه تکانی عید با جرم گیری ماشین ظرفشویی

 در مرحله نخست حرارت آب را بررسی کنید. بهترین دما برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن فضای داخل ماشین ظرف شویی حدود 49 درجه سانتیگراد است، بهترین روش برای تنظیم دمای آب استفاده از انگشتان است! 

مطلب منتشر شده: جرم گیری ماشین ظرفشویی، 10 راهکار آسان!

تمیز کردن فضای داخلی فر

خانه تکانی عید با تمیز کردن فر

 برای تمیز کردن اجاق گاز و یا فر ابتدا از فضای داخل آن شروع کنید. برای تمیز کردن سینی فر آن را خارج کنید و آن را داخل سینک پر از محلول آب و صابون قرار دهید و اجازه دهید مدت 20 دقیقه در این محلول باقی بماند .

مطلب منتشر شده: چگونه داخل فر را تمیز کنیم، 5 گام موثر!

قابلمه چدنی

تمیز کردن ظروف آشپزخانه

خانه تکانی عید، تمیز کردن ظروف چدنی: کسانی که دارای ماهی‌ تابه‌ های چدنی قدیمی اما باکیفیت هستند و یا چنین ماهی‌ تابه‌ ای به آنها به ارث رسیده است گاهی تصور می‌ کنند که از یک زمانی به بعد دیگر نمی‌ توان از آنها استفاده کرد. اما این تصور اشتباه است. شما به راحتی می‌ توانید آنها را به وضعیت اولیه خود برگردانید و از آنها به طور مستمر در آشپزخانه خود استفاده کنید.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن ظروف چدنی سوخته و قدیمی

قابلمه سوخته

خانه تکانی عید با تمیز کردن قابلمه سوخته

 هرگز سعی نکنید با قاشق فلزی غذای سوخته و چسبیده به قابلمه را تمیز کنید، چراکه تنها به وسایل خود آسیب می زنید. در سوختگی شدید قابلمه که با شستن سیاهی قابلمه بر طرف نمی شود و همچنان غذای سوخته کف آن چسبیده است، نیاز به اضافه کردن مواد متفاوتی دارید.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن قابلمه سوخته، چیکارش کنم؟

کریستال

خانه تکانی عید با تمیز کردن ظروف کریستالی

 برق انداختن کریستال ها هم یکی از کارهایی است که خانم های خانه دار معمولا زمان طولانی را برای آن صرف می کنند. کریستال ها معمولا گرد و غبار بسیاری را به خود جذب می کند، از طرفی با توجه به آهک موجود در آب های مصرفی امروزی معمولا پس از شست و شو آثار آب بر روی ظروف کریستالی باقی می ماند و درخشش آن ها را از بین می برد.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن و برق انداختن ظروف کریستالی به آسانی!

تخته گوشت

خانه تکانی عید با تمیز کردن تخته گوشت

 اگر فکر می کنید آب داغ و این شوینده برای تمیز شدن تخته برش کافی است، باید بدانید که این وسیله می تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد چرا که آلودگی با مایع ظرفشویی از بین نمی رود. 

مطلب منتشر شده: تخته گوشت را با مایع ظرفشویی نشویید!

ظرف مسی

خانه تکانی عید با تمیز کردن ظروف مسی

این ظروف علاوه بر رنگ و ظاهر منحصر به فردی که دارد تاثیرات بسیار مناسبی بر بدن می گذارد و در  درمان برخی از بیماری ها می تواند تا حد زیادی موثر باشد. در کنار تمام تاثیرات مثبت ظروف مسی تنها نکته ای که می تواند شما را از خرید آن منصرف کند سیاه شدن و کدر شدن این ظروف بعد از استفاده و قرار گرفتن در مجاور آتش است.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن ظروف مسی در کمتر از 5 دقیقه!

تمیز کردن وسایل برقی کوچک

تمیز کردن وسایل برقی منزل

خانه تکانی عید با تمیز کردن آسیاب کن

 این وسیله کوچک برقی کارآیی های بسیاری دارد، هم می شود از آن برای خرد کردن دانه های خوش بوی قهوه استفاده کرد، هم می توان زعفران های خوش رنگ را با آن آسیاب کرد. اما نکته ای که در عمر مفید این وسیله های برقی بسیار موثر است، نحوه شست و شوی این وسیله ها است.

مطلب منتشر شده: وسایل برقی کوچک را چگونه تمیز کنیم؟

تمیز کردن اتو

خانه تکانی عید با تمیز کردن اتو

مطمئنا شما هم به عنوان یک خانم خانه دار با کثیف شدن کف اتو، یا بسته شدن سوراخ های خروج بخار آن مواجه شده اید، برای این مشکلات راه حل های بسیار ساده ای وجود دارد که هر خانم خانه داری باید آن ها را بداند تا بتواند از وسائل و لوازم خانه خود به بهتری شکل استفاده کند و عمر مفید استفاده از آن ها را افزایش دهد.

مطلب منتشر شده: 6 راه حل ساده برای تمیز کردن اتو

تمیز کردن جاروبرقی

خانه تکانی عید با تمیز کردن جاروبرقی

همه با نقش موثر جاروبرقی در خانه آشنا هستیم. اگر خانه شلوغ و پر رفت و آمدی دارید و یا فرزند کوچکی دارید بی شک جاروبرقی یکی از پرمصرف ترین وسایل خانه ی شما محسوب می شود که به مرور زمان به دلیل کثیف شدن فیلترها و یا پر شدن کیسه آن کارایی اولیه خود را از دست می دهد و نیاز به نظافت دارد تا کارایی اولیه خود را باز یابد.

مطلب منتشر شده: تمیز کردن جارو برقی، 6 گام سریع و آسان !

تمیز کردن تلویزیون

خانه تکانی عید با تمیز کردن تلویزیون

 برای امنیت بیشتر، قبل از هر اقدامی تلویزیون را از پریز برق بکشید. اگر صفحه تلویزیون تان شیشه ای است، یک دستمال پارچه ای نرم را به مایع شیشه پاک کن آغشته و با آن صفحه نمایش را تمیز کرده و سپس با سمت دیگر دستمال آن را خشک کنید. هرگز، تاکید می کنیم هرگز شیشه پاک کن را مستقیما روی صفحه نمایش اسپری نکنید. 

مطلب منتشر شده: تمیز کردن تلویزیون، دیگه فیلم ها رو تار نمیبینم!

تمیز کردن وسایل و مبلمان نشیمن

خانه تکانی عید با تمیز کردن تابلوی نقاشی

ساده ترین روش برای تمیز کردن نقاشی های رنگ روغن یا اکریلیک، این است که پارچه نخی سفید را به آب و صابون آغشته کنید و آهسته روی آن بکشید. استفاده از صابون های زیتونی معجزه می کند و خواهید دید که پارچه سفید شما، با تمیز کردن تابلو، چطور سیاه می شود.

مطلب منتشر شده: ساده ترین روش های مراقبت و تمیز کردن تابلوهای نقاشی

پاک کردن مبل چرمی

خانه تکانی عید با تمیز کردن مبل چرمی

برای حفظ درخشش مبل های چرمی به مدت طولانی، و تمیز نگه داشتن آنها لازم است هر هفته از دستمال خشک و جاروبرقی استفاده کنید و به محض ریختن مواد غذایی آن را تمیز کنید و اجازه ندهید لکه ها تا مدت طولانی روی آن ها باقی بماند توجه داشته باشید که اقدام سریع شما کار شما را ساده تر خواهد کرد.

مطلب منتشر شده: چگونه مبل چرم را تمیز کنیم؟

شستن پرده

خانه تکانی عید با شستن پرده

هنگامی که پرده های خانه تان را برای خانه تکانی بهاره بیرون می آورید، پیش از خارج کردن گیره ها از آنها، ابتدا محل های قرار گیری گیره ها را بر روی نوار پرده با لاک ناخن علامت گذاری کنید. با این کار پس از شستشو می توانید به راحتی گیره ها را در محل های قبلی وصل کنید تا فرم پرده تان به هم نریزد.

مطلب منتشر شده: ساده ترین راه شستن پرده برای آغاز خانه تکانی

برق انداختن وسایل چوبی

خانه تکانی عید با برق انداختن وسایل چوبی

 قبل از هر چیز توجه داشته باشید که مبلمان و وسایل چوبی منزل خود را از مقابل نور خورشید، منابع گرما و رطوبت دور کنید. این عوامل به خشک شدن یا بید زدن و رنگ پریده شدن چوب منجر می شوند، پس مرحله اول پیش از برق انداختن وسایل چوبی نگهداری مناسب آن هاست.

مطلب منتشر شده: 10 روش معجزه آسا برای برق انداختن وسایل چوبی!

تمیز کردن لوستر

خانه تکانی عید با تمیز کردن لوستر کریستالی

 بی شک جذاب ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعع نور در گوی های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می شود که لوستر ها تمیز و درخشان باشد.

مطلب منتشر شده: روشی آسان و سریع برای تمیز کردن لوستر کریستالی

شستن فرش و موکت

خانه تکانی عید با برق انداختن فرش و موکت  

فرش هایی که در خانه شسته می شوند باید در شرایط خاصی خشک شوند تا آسیب کمتری به آنها وارد شود. اگر شستن فرش ها، جزو برنامه های فصلی شماست، داربست های چهارپایه ای شکل مخصوصی تهیه کنید تا بتوانید فرش ها را روی پشت بام یا در حیاط و نور ملایم آفتاب پهن کنید. با این روش، هوا در اطراف فرش به طور کامل جریان پیدا می کند و به خوبی خشک می شود.

مطلب منتشر شده: فرش و موکت تان را به همین آسانی برق بیاندازید!

تمیزکردن گلهای اپارتمانی

خانه تکانی عید با برق انداختن گیاهان آپارتمانی

گیاهان گرد و غبار را جذب می‌کنند و به همین دلیل با نشستن لایه‌ای کدر از غبار روی سطح برگ‌های‌شان کثیف به نظر می‌رسند. اگر به دنبال تمیز کردن جرم و آلودگی از سطح برگ گیاهان نباشید میکروب‌ها، باکتری‌ها، حشرات و سفیدک‌ها جذب آنها می‌شوند تا از این لایه تغذیه کنند. 

مطلب منتشر شده: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه