Chidaneh.com placeholder image

خریدن یا نخریدن ماهی قرمز عید، فنگ شویی چی میگه؟

به قلم: کیمیا مرادی

هرسال در تمام خانه ها بحث خریدن یا نخریدن ماهی قرمز داغ است.همه ما دلایل خودمان را برای خریدن یا نخرید ماهی قرمز سفره هفت سین داریم. کدام کار درست است؟ خرید یا نخریدن؛ مسئله این است! ما در چیدانه این بار به سراغ علم فنگ شویی رفته ایم تا ببینیم نظر فنگ شویی درباره ماهی قرمز چیست؟ هر چه باشد ماهی قرمز همان ماهی پول ساز و محبوب طرفداران فنگ شویی است.

کارگاه سرامیک راستین
کاسه طرح ماهی راستین
کارگاه سرامیک راستین

قالیشویی ادیب

تندیس زرین ماهی قرمز گنجینه آمودریای هخامنشیان

ماهی قرمز در تاریخ 2500ساله ایران جا دارد

ماهی قرمز با نام علمی  Carassius auratus auratusدر جهان شناخته می شود. آنچه باعث شده برخی بر این نظریه که ماهی قرمز یک عنصر چینی و متعلق به سال نو چینی هاست، دامن بزنند نبودن تنگ ماهی در آثار نقاشان معاصری چون کمال المک سر سفره هفت سین است. بهتر است بدانید ماهی قرمز عید تاریخچه 2500 ساله دارد و گواه این مدعا وجود تندیس زرین ماهی قرمز موجود در گنجینه آمودریا است. آثار بیشتری هم در مورد ماهی قرمز یا همان گلدن فیش در تاریخ ایلامی ها و ساسانیان موجود است و اینکه در نقاشی های معاصر نقشی از آن ها دیده نمی شود شاید سلیقه یا اقتضای شرایط بوده است.

انرژی ماهی قرمز عید از نظر فنگ شویی

ماهی قرمز نماد ثروت و فراوانی در فنگ شویی است

ماهی ها در فنگ شویی نماد فراوانی هستند چون به راحتی تولید مثل می کنند. همچنین زندگی آن ها به آب وابسته است. تاثیر آب به عنوان یکی از عناصر اصلی فنگ شویی در کنار ماهی قرمز را نباید نادیده گرفت. ماهی در فنگ شویی هیچگاه به صورت تک دیده نمی شود و همواره جفت هستند. ماهی های جفت قرمز باعث به جریان انداختن عشق و محبت می شوند. البته وقتی از واژه فراوانی استفاده می شود منظور فراوانی همه چیز است پس فراوانی در عشق و محبت هم دور از انتظار نیست.

انرژی ماهی قرمز عید از نظر فنگ شویی

ماهی قرمز باید حالش خوب باشد

همانطور که پیش تر در مورد انرژی فنگ شویی گیاهان صحبت کردیم، موجودات زنده باید درست نگهداری شوند تا حالشان خوب باشد و انرژی مثبت چی را به جریان بیاندازند! دو ماهی قرمز بی حال و مریض نمی توانند انرژی خوبی را در منزلتان به جریان بیاندازند. پیشنهادم برای نگهداری ماهی های قرمز استفاده از آکواریوم است. با استفاده از آکواریوم می توانید شرایط مناسب زندگی را برای ماهی ها فراهم کنید.

ساده چوب
آکواریوم خانگی
ساده چوب
گلدان آکواریوم سون گرین
گلدان آکواریومی سون گرین 7Green
گلدان آکواریوم سون گرین
گلدان آکواریوم سون گرین
گلدان آکوآپات سون گرین
گلدان آکواریوم سون گرین

دکوراسیون سبزآبسان
آکواریوم دیواری
دکوراسیون سبزآبسان
شومینه اتمایزر (تصفیه کننده هوا)
مدل توکار آکواریوم
شومینه اتمایزر (تصفیه کننده هوا)
دکوراسیون سبزآبسان
آکواریوم پالوداریوم
دکوراسیون سبزآبسان

ماهی قرمز عید

فروشگاه اینترنتی پلاک سه
حوضچه کاشی پلاک سه
فروشگاه اینترنتی پلاک سه

فروشگاه اینترنتی پلاک سه
حوضچه دکوری پلاک سه طرح هشت ضلعی
فروشگاه اینترنتی پلاک سه

خرید ماهی قرمز به محیط زیست آسیب می زند

هرچند که گذاشتن ماهی قرمز در سفره هفت سین یک سنت است اما به گزارش سازمان محیط زیست کشورسالانه چند ملیون ماهی قرمز در عید نوروز به دلیل نگهداری نادرست کشته می شوند و ما هستیم که ناخواسته به محیط زیست آسیب می زنیم. اگر نمی توانید شرایط مناسبی برای رشد ماهی های قرمز فراهم کنید از خرید آن ها اجتناب کنید و به محیط زیست احترام بگذارید! می توانید از حوضچه های ماهی قرمز دکوری استفاده کنید.

از اینکه هر روز با کمپین نوروزی سی قاب تا بهار همراهیمان می کنید سپاسگذاریم . شما هم با استفاده از هشتگ #قاب_بهار می توانید به کمپین نوروزی چیدانه بپیوندید. به کانال چیدانه بپیوندید!

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه