ساخت تقویم رومیزی، یک سرگرمی جذاب برای روزهای تعطیل!

ساخت تقویم رومیزی، یک سرگرمی جذاب برای روزهای تعطیل!

به قلم: تحریریه چیدانه

اولین چیزی که در سال جدید و آن هم با لحظه تحویل سال تغییر پیدا می‌کند، تقویم است! دیگر تقویم سال 1401 به کارتان نمی‌آید و باید به فکر تهیه تقویم سال 1402 بود. چیدانه برای شما پیشنهاد جدیدی دارد و آن هم ساخت تقویم سال جدید با خلاقیت خودتان است. با ما همراه باشید.

تقویم 1402

تابلو فرش ریحان

نحوه ساخت تقویم رومیزی

مطمئن باشید که این تقویم را در هیچ کجای کره زمین به این شکل پیدا نمی‌کنید! پس در این روزهای تعطیل سال جدید، زمان کمی را برای ساخت تقویم رومیزی اختصاص دهید.

این مطلب را هم از دست ندهید: تعطیلات نوروز | 9 ایده برای گذراندن ایام عید در خانه!

وسایل مورد نیاز برای ساخت تقویم

وسایل مورد نیاز

  • چوب بالسا
  • ماژیک سیاه
  • قلاب پیچی
  • 12 عکس متفاوت
  • کارت‌های کوچک به تعداد 26 عدد
  • پانچ یا دستگاه سوراخ کاغذ
  • رنگ
  • کاتر
  • چسب حرارتی
  • خط کش

چوب بالسا

مرحله اول

با استفاده از کاتر ماکت‌سازی، چوب بالسا را به دو بخش مساوی برش بزنید. بهتر است طول قطعه 21 سانتیمتر باشد تا سه کارت در طول آن جای بگیرد. برای ابعاد دقیق‌تر لازم است کارت‌های خود را اندازه گرفته و سپس بالسا را برش بزنید.

مرحله دوم

یک یا دو سمت از چوب بالسا را با رنگ مورد نظر خود رنگ کنید. بستگی دارد که ترکیب رنگیِ فضای مورد نظر شما چه طیفی داشته باشد. اگر رنگ تیره را انتخاب می‌کنید؛ معمولا یک لایه از رنگ اکریلیک کافی است ولی برای رنگ روشن به لایه‌های رنگی بیشتری نیاز دارید.

تقویم رومیزی چوبی با چوب بالسا

مرحله سوم

طول چوب بالسا را به صورتی تقسیم‌بندی کنید که بدانید سه قلاب باید در کدام قسمت‌ها با فواصل مساوی نصب شوند. حالا می‌توانید به راحتی قلاب‌هایی که سر پیچی دارند را درون چوب بالسا قرار دهید.

این مطلب هم به کارتان می‌آید: بولت ژورنال، برنامه‌ریزی سال 1400 را تصویری کن!

مرحله چهارم

برای اینکه سطح زیرین تقویم را به این بورد آماده‌شده بچسبانید؛ از چسب حرارتی استفاده کنید. اجازه دهید چسب کاملا خشک شود.

تقویم رومیزی

مرحله پنجم

کارت‌ها را برای روزهای ماه، آماده کنید. با توجه به اینکه یک ماه حداکثر 31 روز است، اعداد 0-3 برای یک ردیف و از 0-9 را برای ردیف بعدی روی کارت‌ها یادداشت کنید. اگر می‌خواهید اعداد کاملا صاف و مرتب باشند؛ از آنها را پرینت بگیرید و یا از خطکش‌های شابلون استفاده کنید. خط مرتب دستی هم تقویم رومیزی را بسیار زیبا جلوه خواهد داد.

مرحله ششم

شما برای 12 ماه سال نیاز به 12 تصویر متفاوت دارید. می‌توانید تصاویر را از اینترنت پیدا کرده و یا از تصاویر شخصی خودتان استفاده کنید. خوب است اگر تِم مشخصی را برای تصاویر در نظر بگیرید ولی این نکته هم بستگی به سلیقه شخصی خودتان دارد. عکس‌ها را روی کارت‌ها بچسبانید. سپس بالای همه کارت‌ها را در یک نقطه مشخص برای قراردادن در قلاب‌ها با دستگاه پانچ، سوراخ کنید.

ساختن تقویم رومیزی

مرحله هفتم

تصاویر را در قلاب اول، اعداد 0-3 را در قلاب دوم و اعداد 0-9 را درون قلاب سوم قرار دهید. این تقویم رومیزی زیبا با هنر دستان شما هدیه‌ای فوق‌العاده برای عیدانه امسال نیز خواهد بود.

پیشنهاد مطلب: ساخت پایه گلدان چوبی، این طوری گل هاتون بیش تر به چشم میان!

  • در ادامه عکس‎‌های بیشتری از مدل‌های مختلف تقویم رومیزی مناسب برای ساخت و هدیه را مشاهده می‌کنید:

تقویم رومیزی شیک

مدل تقویم رومیزی نوجوان

تقویم رومیزی زیبا

تقویم رومیزی مخصوص دکوراسیون شیک

تقویم رومیزی فانتزی

تقویم رومیزی چوبی مکعبی

جمع‌بندی

در این مطلب نحوه ساخت تقویم رومیزی، وسایل مورد نیاز و مراحل ساخت این تقویم خلاقانه را بیان کردیم. اگر شما هم تا به حال از اینگونه تقویم‌ها ساخته‌اید، تجربه‌تان از درست کردن روزشمارهای دست‌ساز را با ما به اشتراک بگذارید.

تیم تحریریه چیدانه، سال نوی زیبا و خلاقانه‌ای را برایتان آرزو می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه